Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

    Oef, zeg eindelijk een last van mijn schouders, ik merk dat de toppen idd. goed doorgroeien ondanks de staat (kleur, houding) van de bladeren van beide planten (overdosering geschied bij beide planten)!!!!!

    Ik heb gemerkt en ik denk dat een EC-meter, tensio, ph-meter een absolute must is, elke dag paraonia, teveel van dit / te weinig van dat , wat is goed genoeg? Natuurlijk wil ik de beste kwaliteit/quantiteit ratio en voor de esthetiek van de plant. Ik ben die planten aan het opkweken zo blind als een mol. Harde leerschool.
    Volgend jaar zal het anders zijn.. dan koop ik een heel etui aan high-end materiaal voor de "meet en regel techniek"
    Niet meer gokken, je moet zeker zijn in het belang van de plant.

    Thx kinky voor uw antwoord
    Last edited by SeniorSmoker; 10 September 2012, 16:29.

    Comment


      #62
      Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

      Vervolg kweekverslag (binnen serrreplant):

      De serreplant is sinds 2 weken aan het recupereren van overvoeding zoals eerder vermeld in de topic!
      De bladeren zijn terug van donkergroen naar groen aan het komen.

      De rest spreekt voor zich, kan het zelf moeilijk geloven. Ik ben zwaar geobsedeerd door de plant.
      Twee nachten terug heb ik op 1 nacht 2,5 nachtmerries gehad over mijn twee planten.
      Ze kwamen die namelijk pikken.

      In de eerste nachtmerrie stond ik toevallig aan de deur terwijl er iemand de hof opgaat en de plant uit de serre steelt.
      Ik ben op de dief gevlogen en die een paar schoppen gegeven, ik werd wakker met mijn benen in de lucht.

      In de tweede nachtmerrie zijn de twee planten waar ik zo fier op ben daadwerkelijk gepikt. In de plaats stonden er 4 tiny mini autoflowers......


      Attached Files
      Last edited by SeniorSmoker; 15 September 2012, 16:24.

      Comment


        #63
        Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

        MAJOR UPDATE voor de BUITEN-BUITENPLANT

        De arme plant heeft mooie groten toppen, maar heeft de hele tijd tot nu toe buiten gestaan in alle weersomstandigheden.
        Hij draagt zichtbaar meer THC en harsolie dan de serreplant op de foto hierboven maar de toppen zien er groffer uit dan de serreplant.
        De serreplant is qua top compacter (meer gesloten) dan de buitenplant, hij ruikt ook iets beter dan de buitenplant, de buitenplant ruikt wat planterig...

        Men heeft mij aangeraden om de planten (zowel buitenplant als binnenplant) nog te laten bloeien tot eind oktober.

        De buitenplant op locatie:

        Bijkomende info: Ik heb al reeds toegegeven dat de planten al hebben geleden onder overvoeding met alga-bloom.
        Opmerkelijk is dat of ik nu weinig of gewoon of veel voeding geef, de planten hebbben mij telkens duidelijk gemaakt dat ze niet teveel honger hebben door te verbranden. Naar het schijnt verdraagt Haze in het algemeen niet te veel voeding.
        Het kan ook aan de grond liggen. Straf spul mijn gedacht!
        Attached Files
        Last edited by SeniorSmoker; 2 October 2012, 22:49.

        Comment


          #64
          Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

          als je overvoeding gegeven hebt kun je t nog enigzins doorspoelen door aleen water te geven en veel ( neem aan dat de pot gaten heeft om overvloed water weg te laten )
          en gewoon 2, 3x 10l en dan gewoon paar dagen geen water meer todat de aarde droog(er) is

          ik zag in een eerder topic dat je 40ml / l gegeven had, dat is best veel, normaal zit voeding rond de 5 - 15ml / l

          als het geregent heeft, schud effe met de takken heen en weer om zoveel mogelijk water uit de toppen te schudden, vermindert kans op toprot
          en voor de rest gewoon veel gedult hebben

          Comment


            #65
            Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

            Attached Files

            Comment


              #66
              Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

              toprot is besmettelijk he
              misschien niet zo handig om een plant met toprot naast een gezonde te zetten ?
              Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

              Comment


                #67

                Comment


                  #68
                  Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

                  anders heb je volgend jaar weer alle kansen !
                  iig succes nog met deze dames
                  Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                  Comment


                    #69
                    Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

                    Beste leden,

                    wens me maar proficiat met mijn ETI 400 hps lamp..

                    De koningin zal spoedig gered worden uit al haar ellende.

                    Foto komt nog.

                    Helaas heb ik geen tent of een kast.

                    Hij staat naast mij in de hoek van mijn kamertje. Aangezien ik niet kan verduisteren, zet ik de lamp van 7u 's morgens tot 7u laat. Even checken morgenvroeg wanneer het echt licht wordt en wanneer het avond wordt en dan de timer afstellen.

                    The queen MUST be saved!

                    Comment


                      #70
                      Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

                      hahaha nice ^^

                      Comment


                        #71

                        Comment


                          #72
                          Attached Files
                          Last edited by SeniorSmoker; 9 October 2012, 23:31.

                          Comment


                            #73
                            Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

                            De foto is niet heel duidelijk senior. Ik zie aardige toppen staan. Maar hoe ze er aan toe zijn kan ik zo niet zien. En dan nog weet ik niet of je aan mijn oordeel iets hebt aangezien ik nog niet met rot te maken heb. En het hopelijk ook niet krijg.

                            Comment


                              #74
                              Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

                              hmm, oke ik post morgen een foto van de toppen...

                              Comment


                                #75
                                Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

                                Zoals beloofd:




                                Graag reacties en eventuele opmerkingen

                                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
                                Attached Files

                                Comment

                                Bezig...
                                X