Buiten kweekje belgium

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• gossy
    replied
    Re: Buiten kweekje belgium

[QUOTE=Xtreme;331076]
    Oorspronkelijk geplaatst door gossy
    Hallo

Myn naam is gossy. Ben al reeds 7 jaar een blower en sins 3 jaar geleden ben ik ook zelf beginnen kweken.
    Nu is mijn vraag. Ik ben verhuist tuintje laten aanleggen. Maar die grond die ze aangevoerd hebben is championgrond. .Nu vraag ik mij af is dat wel goede grond voor op te kweken? Ik heb 2 amnesia, 1 white white widow , en 1 chocolat haze

Om teleurstellingen te voorkomen, zou ik me niet uitsluitend richten op de soorten die je hebt: dat zijn namelijk late afbloeiers, vooral de amnesia en de chocolat haze. Die zijn pas eind oktober half november rijp. Tenzij er een uiterst warme en droge oktobermaand komt, sneuvelen ze voordien aan toprot. Om met zekerheid iets rookbaars te krijgen zou je kunnen overwegen wat autoflower zaden aan te schaffen. De laatste jaren is de kwaliteit en de opbrengst daarvan sterk verbeterd. Zelf heb ik goede opbrengsten gehad van Big Devil en Think Different, beiden vrij grote planten (ongeveer 1 meter). Als je geen auto's wenst, ga dan over op vroegbloeiende Deense soorten: Danish Duck of Ierdbei bijvoorbeeld. Kijk eens naar het topic van Vale: die exeleert in mooie Deense wietsoorten. Succes.
    Ah echt bedankt al voor je hulp e man ! Ben al direct andere zaadjes aan het bestellen .

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik kon me niemer inhouden en ben begonnen ontkiemen van de Chocolate haze. Tis een gratis zaadje dus dacht ik waarom niet.. Heb op zaadjes.nl voor maar slecht 49 euro 5 autoflowers naar keuzen.. Nu nog e lekker soortje kiezen . Dus van de zomer komt er 2 amni 1 WW en 5 autoflowers naar keuzen ..

Leave a comment:

• Xtreme
    replied

[QUOTE=gossy;330755]Hallo

Myn naam is gossy. Ben al reeds 7 jaar een blower en sins 3 jaar geleden ben ik ook zelf beginnen kweken.
    Nu is mijn vraag. Ik ben verhuist tuintje laten aanleggen. Maar die grond die ze aangevoerd hebben is championgrond. .Nu vraag ik mij af is dat wel goede grond voor op te kweken? Ik heb 2 amnesia, 1 white white widow , en 1 chocolat haze

Om teleurstellingen te voorkomen, zou ik me niet uitsluitend richten op de soorten die je hebt: dat zijn namelijk late afbloeiers, vooral de amnesia en de chocolat haze. Die zijn pas eind oktober half november rijp. Tenzij er een uiterst warme en droge oktobermaand komt, sneuvelen ze voordien aan toprot. Om met zekerheid iets rookbaars te krijgen zou je kunnen overwegen wat autoflower zaden aan te schaffen. De laatste jaren is de kwaliteit en de opbrengst daarvan sterk verbeterd. Zelf heb ik goede opbrengsten gehad van Big Devil en Think Different, beiden vrij grote planten (ongeveer 1 meter). Als je geen auto's wenst, ga dan over op vroegbloeiende Deense soorten: Danish Duck of Ierdbei bijvoorbeeld. Kijk eens naar het topic van Vale: die exeleert in mooie Deense wietsoorten. Succes.
    Last edited by Xtreme; 19 December 2012, 08:28.

Leave a comment:

• Smowkie
    replied

Welkom hoor Gossy,

Leave a comment:

• djw4
    replied

welkom op JD gossy greets landgenoot

Leave a comment:

• gossy
    replied

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme
    Bij mij lukte het ook, dus waarom zou het bij jou niet lukken? Wel heb ik mijn planten gezet op een plaats waar het jaar daarvoor bonen hadden gestaan. Bonen, erwten e.d. behoren tot de vlinderbloemigen en die maken bij de wortels stikstofbolletjes aan.
    En geef je die dan extra voeding ofzo? Of is dat niet nodig? Ik heb hy-pro terra voeding. Want heb al geprobeerd in een zelfgemaakte kas te kweken. En op coco's en gewone aarde nix werkt bij my ..

Leave a comment:

• Xtreme
    replied

Bij mij lukte het ook, dus waarom zou het bij jou niet lukken? Wel heb ik mijn planten gezet op een plaats waar het jaar daarvoor bonen hadden gestaan. Bonen, erwten e.d. behoren tot de vlinderbloemigen en die maken bij de wortels stikstofbolletjes aan.

Leave a comment:

• gossy
    replied

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme
    Champignoncompost bestaat uit verteerd stroo, paardenmest, kippenmest, gips, zwartveen en schuimaarde. Dat spul moet eerst door de champignonkweker worden verwarmd tot 65 graden Celsius, voordat het vervoerd mag worden. Eventuele ziektekiemen worden hierdoor gedood. Toen mijn tuin op de schop lag heb ik 40 kuub overheen gestrooid en ingefreesd. Er vormen zich door die compost heel veel gezonde schimmels in de grond. Er zullen best nog wel wat eetbare champignons opkomen ook.
    dat is reeds gebeurt het is bewerkte championgrond dat die tuinman heeft aangebracht.. Dus in praktijk zou het lukken dan ?
    Last edited by gossy; 18 December 2012, 15:16.

Leave a comment:

• Xtreme
    replied

Champignoncompost bestaat uit verteerd stroo, paardenmest, kippenmest, gips, zwartveen en schuimaarde. Dat spul moet eerst door de champignonkweker worden verwarmd tot 65 graden Celsius, voordat het vervoerd mag worden. Eventuele ziektekiemen worden hierdoor gedood. Toen mijn tuin op de schop lag heb ik 40 kuub overheen gestrooid en ingefreesd. Er vormen zich door die compost heel veel gezonde schimmels in de grond. Er zullen best nog wel wat eetbare champignons opkomen ook.
    Last edited by Xtreme; 18 December 2012, 14:41.

Leave a comment:

• gossy
    replied

Jha ik ben eens naar the countdown geweest in Amsterdam. Heb daar chocolat haze genomen en daar zat e zaadje in. Nu maar wachten tot het half mei word voor te beginnen. Het kriebelt toch al ze om te beginnen !

Leave a comment:

• eadw
    replied

hey gossy!
    neej idd er valt hier helemaal niks over te lezen miss ff de grondsoort googelen kijken wat er allemaal inzit? chocolat haze? vertel
    ik ben hier ook om te leren haha gr.

Leave a comment:

• gossy
    heeft een topic gestart Buiten kweekje belgium

Buiten kweekje belgium

Hallo

Kan iemand mij soms verder helpen ? Vind echt NIX op dit forum over dit onderwerp...
Bezig...