Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buiten kweekje belgium

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Buiten kweekje belgium

    deze ga ik volgen , lekkere winterwiet ghehehehe

    Comment


      #17
      Re: Buiten kweekje belgium

      Waarom niet? in een kweekiglo.
      Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

      Comment


        #18
        Re: Buiten kweekje belgium

        Winter Winter wiede wiede weed, ja ja Winter wiede wiede wiet ....

        Krijg het er al helemaal warm van... Willen we allemaal geen "besneeuwde" toppen tegen oogsttijd
        Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

        Comment


          #19
          Re: Buiten kweekje belgium

          Oorspronkelijk geplaatst door Sole mio View Post
          Waarom niet? in een kweekiglo.
          Nog nooit van gehoort.. Vind persoonlijk een kas te veel geld kosten.? En het risico dat je gepakt word is veel groter.. Heb het allemaal al geprobeerd hoor met een kas enzo. Doet gewoon geen kut bij my..? Bedoeling is plantjes voor te groeien met die grond van buiten. En als het dan 1 x zomer word buiten te zetten..

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          [QUOTE=Xtreme;331214]
          Oorspronkelijk geplaatst door gossy View Post

          gossy, waarom doe nu zo dwaas? Waarom verkloot je zaad in de winterperiode? Hoe denk je daarvan iets te oogsten? Op zijn minst heb je 400 watt aan lichtdruk nodig binnenshuis aan spaarlampen, een kleine kweekruimte, een afzuiger en een koolstoffilter. In mijn groententuin staan op dit moment boerenkool, bloemkool, nog wat bietjes en wat veldsla. Maar er staat op dit moment geen wiet in de tuin: "winterwiet bestaat niet" .

          Jha Ik weet het.. Me vrouw zei ook al wat ben je nu aan het doen. Dat gaat niet lukken. Maar mijn geduld raakt op.. Kan niet naar nederland... En ben het beu van Rommel wiet te smoren van Belgie :o. Daarmee nog is een binnen kweekje proberen..

          Comment


            #20
            Re: Buiten kweekje belgium

            Welnu gossy, bij een binnenkweekje dien je toch rekening te houden met bepaalde criteria. Je kunt geen plantjes op de vensterbank boven de radiator laten afbloeien: veel te weinig lichtdruk in de winter en veel te veel stank in je woonkamer. Dus je zal naar een alternatief moeten zoeken. Volgens mij kan dat uitsluitend bestaan uit een afgesloten en lichtdichte ruimte. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar als je bereid bent er 300 euro voor uit te trekken, kun je simpelweg met 5 stuks constructieplaat een kastje maken van 60 * 60 * 122 met ribben voor de stevigheid, een HPS lamp met vsa van 250 watt, een klein afzuigertje, een klein koolstoffiltertje en een fancontrollertje. Wees in ieder geval blij dat je vrouw participeert in het kweekproces. Dus wat weerhoud je om een bescheiden binnenkweekje op te zetten: onder 250 watt HPS haal je makkelijk elke 3 maanden 125 gram wiet.

            Comment


              #21
              Re: Buiten kweekje belgium

              Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
              Welnu gossy, bij een binnenkweekje dien je toch rekening te houden met bepaalde criteria. Je kunt geen plantjes op de vensterbank boven de radiator laten afbloeien: veel te weinig lichtdruk in de winter en veel te veel stank in je woonkamer. Dus je zal naar een alternatief moeten zoeken. Volgens mij kan dat uitsluitend bestaan uit een afgesloten en lichtdichte ruimte. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar als je bereid bent er 300 euro voor uit te trekken, kun je simpelweg met 5 stuks constructieplaat een kastje maken van 60 * 60 * 122 met ribben voor de stevigheid, een HPS lamp met vsa van 250 watt, een klein afzuigertje, een klein koolstoffiltertje en een fancontrollertje. Wees in ieder geval blij dat je vrouw participeert in het kweekproces. Dus wat weerhoud je om een bescheiden binnenkweekje op te zetten: onder 250 watt HPS haal je makkelijk elke 3 maanden 125 gram wiet.

              Comment


                #22
                Re: Buiten kweekje belgium

                Een van de beste en meest degeljke leveranciers vind ik 123tuintechniek in Alkmaar (dat ligt in Noord-Holland). Die verkopen geen rommel en hebben kant en klare kweektentjes, compleet ingericht in alle soorten en maten. Google is je vriend, bekijk die site eens. Het kleine tentje van 1*1*1,80 kost ongeveer 650 euro. Als je de electronische ballast vervangt door een Philips magneet ballast en de Lucilux refector vervangt door een hamerslagkap en de brandblusser en de maatkannen achterwege laat, ben je voor ongeveer voor 500 euro koopman: veel meer dan 1 keer per jaar een nieuwe HPS Sun-t of Greenpower van 25 euro hoeft dat nadien niet meer te kosten. Het is wel een eindje rijden overigens, maar in een dag ben je heen en terug. Dit weekeinde moet ik aldaar eveneens zijn. Maar ik overnacht in de Palatijn, best een redelijk hotel, overigens het ontbijtbuffet vind ik onder de maat.
                Last edited by Xtreme; 20 December 2012, 11:59.

                Comment


                  #23
                  Kweektent Darkstreet II Secret Jardin 60x60x140 deze tent ga ik nemen met afzuiging : buisventilator 225 M3 en voor verlichting : Vsa eti/cecla 400 watt + spiegelkap & philips son-t-plus


                  Iemand enig idee of ernog iets bij zou moeten of dat voldoende zou zijn?
                  Last edited by gossy; 20 December 2012, 14:13.

                  Comment


                    #24
                    Re: Buiten kweekje belgium

                    400 watt is erg veel voor zo'n minitentje. 250 of 150 watt is de maat. Reken maar uit: een lamp van 400 watt, neemt inclusief armatuur ongeveer 50 cm ruimte in (afstand tot planten is 40 cm.) Dus je houdt 90 cm over. Een 10 liter pot is ongeveer 30 cm hoog. Dus je planten mogen niet langer worden dan 60 cm. Ga je voor 150 watt (afstand lamp-plant ongeveer 15 cm) dan kunnen je planten 85 cm hoog worden en bij 250 watt 75 cm.

                    Comment


                      #25
                      Re: Buiten kweekje belgium

                      Dat is ook weer waar.. en risico op gepakt te worden is kleiner want je gebruikt minder watt van je lamp.. slim en goed gezien.. zoals je ziet moet ik nog veel leren dus.. Maar heb iets nieuws on dekt spliff zaden? Denk dat ik die ga kweken voor buiten dan en die andere houden voor mijn klein tentjes project ...

                      Comment


                        #26
                        Re: Buiten kweekje belgium

                        De kans om gepakt te worden met 400 watt is te verwaarlozen. Een gemiddeld gezin gebruikt op jaarbasis ongeveer 3500 kW. Omdat ik wat ruimer dan gemiddeld woon, bedraagt mijn stroomverbruik ongeveer 10000 kW. En er staat geen enkele assimilatielamp in onze woning: ik zou dat best wel willen, maar onze woning is aangemerkt als Rijksmonument en de Monumentenwacht valt bij voortduring op de klep om te controleren dat ik me aan de regels van het renovatieplan houd.

                        Comment

                        Bezig...
                        X