Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen legaal planten zetten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vragen legaal planten zetten

Korting op 420shop
    Hallo

Ik heb vorig jaar voor het eerst m'n eigen plant gezet en dat is me goed bevallen. 'K had een mooie opbrengst en vond het gewoon een leuke bezigheid.
    Dit jaar heb ik terug een 20-tal zaadjes in m'n bezit en zou deze allemaal willen proberen te doen ontkiemen en planten.

M'n vraag is nu: hoe kan ik dit op een zo legaal mogelijk manier doen? (Ik woon in België)

Dit was mijn idee:
    - Een contractje opstellen samen met m'n ouders zodat ik hun akkoord heb (wat ook zo is) om op onze grond te planten en in het contract ook duidelijk vermelden dat ik geen materiële of onstoffelijke voordelen hiermee ga bereiken én ik het uit de buurt/zicht ga houden van anderen (bijvoorbeeld de buren) en geen hinder zal veroorzaken
    - Een contract opstellen om elke plant op iemand zijn/haar naam te zetten en dat deze persoon hiermee akkoord gaat dat deze plant op z'n naam staat maar op mijn grond. Die persoon z'n contact gegevens overal bijzetten plus kopie van paspoort. Ook erbij vermelden dat er enkel vergoed wordt voor de kosten die ik heb gehad tijdens de kweek en dat de opbrengst voor die persoon is waarmee ik een contract heb aangemaakt.

(Dit is zowat het concept van "Trekt uw plant" uit Antwerpen enkele jaren geleden, voor degene die er van gehoord hebben)

Maar ik heb al gehoord dat die contracten niets waard zouden zijn omdat het over een illegale praktijk gaat.. Maar dan vraag ik mij af waarom het idee van "Trekt uw plant" wel mocht/mag..??

Ik weet dat je het normaal ook kunt aanvragen aan de gemeente/stad om een plant te zetten; maar aangezien het over een 15-20 plantjes zou gaan, vind ik de kans klein dat ik een akkoord zou krijgen (zodat ze nog maar eens moeilijk kunnen doen) en ik wil het risico van politie aan m'n deur ook zoveel mogelijk vermijden

Greets en thnx!

Re: Vragen legaal planten zetten

prive initiatieven zullen wellicht niet gedoogd worden, het is belgië ..
    ik zou zeggen:
    vzw oprichten, advokaat onder de arm en via notaris contractueel laten vaststellen dat het om 20 verschillende personen gaat en dan ook de planten verdelen onder 20 personen

kost je meer dan je er mee wint maar dat is al een stap richting 'legaal'
    maar nogmaals, het is belgië, je bent beter af met guerilliakweek

en for the love of ganja, ga niet met je ouders contracten opstellen want dat is bo-bo-bogus

Comment

Hey,

Kijk heb nu zelf lang met die gedachten rondgelopen enkel al omdat zoveel mensen pijn lijden maar in belgie is medische wiet ook verboden .
      Er zijn dan een enkele die meedoen aan wetenschapelijk project om pijn te bestrijden met wiet ik kan zo iemand en geloof me dan moet je al ver zitten voor ze je toelaten in dat project .
      Waar je dan soms echt ook niet te roken wiet krijgt dus was mijn idee ook van waarom niet een plaats met paar plantjes met stamboom en eigenaar .
      Yep net zoals trek je plant wel als je daar eens dieper op ingaat en je leest alles wat ze meegemaakt hebben en wat hun achtergrond is heb ik het idee maar naast me gelegd.
      Die joop heeft al een heel sociaal en werkverleden op gebied van drugs heeft met verslaafde en dergelijke gewerkt , als zo iemand daar voor de rechtbank komt met zijn vind ik persoonlijk super idee dat langs de rand van de wetgeving loopt en er na hoger beroep en twee tal rechtzaken vrijgesproken word .
      Dan denk ik bij mezelf nee dat lukt een gewone arbeider niet vzwtje oprichten "realiteit" nu kan je wel denken als iedereen zo denkt ja dan blijft het gewoon zo .
      Daar geef ik je gelijk in daarom ook moest jij nu zo vzw oprichten wil ik wel een plantje bij je laten groeien als blijk van steun .
      mvg dave

Comment

@ El Guerilliero: inderdaad dat zou mij veel geld gaan kosten! Dus dat is geen optie Ik vrees dat het idd guerillastijl zal worden, wel jammer want 20 ga ik er niet zetten op die manier dan

@ Dave Bullet: Ik heb idd niet zo'n werkverleden op gebied van drugs en dat zal dus niet pakken bij die mannen! Mocht ik ooit een vzw openen zal ik het jou laten weten! lol

Het wordt gewoon eens tijd dat wiet legaal wordt, vind het dikke zever dat nu en dan eens een joint roken als "crimineel gedrag" wordt gezien

Greets

Comment

Bezig...
        X