Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenkweek

    Korting op 420shop
    Hey, ik ben nieuw hier en heb sinds een dikke maand geleden een plantje.
    Heb hem overlaatst buiten in volle grond geplant maar nu vraag ik mij af of ik mijn plant moet gaan beginnen te verduisteren zodat zij sneller in bloei komt en zo het risico op toprit te beperken. Is dit aangeraden of niet?

    #2
    Re: Buitenkweek

    Leuk dat je je even voorstelt, vragen beantwoorden doen we graag.
    Daar staat echter wat tegenover.
    Foto's uploaden, wij zijn hier namelijk gel op foto's.
    Als ik wat zie, kan ik iets vertellen.

    Groet,
    Reuben
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    Comment


      #3
      Re: Buitenkweek

      image.jpg

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Ziezo! Ze heeft wel juist een moeilijke periode achter de rug waarbij haar bladeren geel werden maar nu zijn ze al terug wat groener ��

      Comment


        #4
        Re: Buitenkweek

        Hoe heb je in hemelsnaam die foto geproduceerd, eerst een foto gemaakt met jouw gsm en toen weer met een andere camera om hem uiteindelijk te laten zien.

        Ik zie dat het Om 16.16 uur was op de 5e Augustus 2013 en dat de foto is gemaakt op de zelfde dag om 16.13.

        Zijn de bladeren zo snel bijgetrokken... Dan moet ik weten wat voor middelen jij gebruikt

        Je hebt trouwens wel enorme moeite gedaan om deze foto aan ons te laten zien, daar verdien je al respect voor.

        Ok nee, ik zou de plant voorlopig nog even lekker laten groeien.
        Het plantje is net op de 6e Internode bladeren, denk ik en mag nog best een beetje de hoogte in.

        Haal voor alle zekerheid dat gekke stokje weg.
        De plant moet zelf dragend worden, verandering in de groei, kan later altijd nog.

        Trouwens in het begin maakte ik de zelfde fout, overal had ik een stok bij staan.
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

        Comment


          #5
          Re: Buitenkweek

          image.jpg
          Zoals je ziet zitten er licht gele plekjes op het blad, iets om mij zorgen over te maken? De uiteindjes van sommige bladeren zijn ook wat verschrompeld misschien door de zon?
          Grtz

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          image.jpg

          Comment


            #6
            Re: Buitenkweek

            Voor vragen over bladproblemen of beestjes kan je terecht op de helpdesk
            Eerst even zelf zoeken.
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment


              #7
              Re: Buitenkweek

              image.jpg

              Comment


                #8
                Re: Buitenkweek

                Dat afdakje is nergens voor nodig, ja jeplant wordt niet nat.

                ALs het begint te regenen komt het water gewoon bij de plant hoor.

                Wellicht niet op de bovenste laag, echter wel onder de grond.
                Wil je dit voorkomen, moet je een metertje of 10 m2 er boven spannen.
                Een paar flinke windstoten en de boel ligt plat, kans op schade is dan veel groter.
                Gewoon weg halen.

                Geef je de planten leidingwater??
                Check dan even op internet wat de Ph waarde van jouw leverancier is.
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                Comment


                  #9
                  Re: Buitenkweek

                  Oke ik dacht dat ik zo mijn plant droog genoeg kon houden voor schimmels geen kans te geven..?
                  ik geef hem inderdaad gewoon leidingwater.
                  Ben juist begonnen met voeding te geven, beetje laat ik weet het maar beter laat dan nooit!

                  Comment


                    #10
                    Re: Buitenkweek

                    Zucht, schimmels komen of komen niet.
                    Daar doe je, helemaal met die constructie, niets tegen.
                    Licht inspuiten met sterk verdunde Neem olie, niet als de plant verder in de bloei staat. (helpt ook tegen andere insecten)
                    Een beetje zachtjes droog schudden, ik zeg voorzichtig.
                    Ventilator plaatsen op de droge dagen. (helpt alleen bij rot, niet bij schimmels)

                    Verder hopen dat schimmels niet in jouw tuin aankomen.

                    trouwens jou plant is nog niet zo ver.
                    Laten we het eerst eens gaan opgroeien tot een volwassen plant klaar voor de bloei.
                    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                    Comment


                      #11
                      Re: Buitenkweek

                      Oke sorry voor deze vele fouten maar dit is men eerste plantje dat ik kweek, alle begin is moeilijk he.
                      Wanneer is een plant dan volwassen en klaar voor de bloei?

                      Comment


                        #12
                        Re: Buitenkweek

                        Dat is het mooie van kweken, dat geeft jouw plantje aan wanneer zij er klaar voor is.

                        Als je de herkomst weet en het soort, kan je dit afstemmen en je methoden aanpassen.
                        Als je dit niet weet, zoveel mogelijk afstemmen op de familie waar jouw plant het meeste op lijkt.

                        Tot op de dag van vandaag, kan jij rekenen op een normale kweek.
                        wat wil zeggen, dat zij pas de bloei ingaat, wanneer ze merkt dat het herfst begint te worden.
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                        Comment


                          #13
                          Re: Buitenkweek

                          Mag ik meerdere malen per dag voeding toedienen of is dit slecht voor de plant?

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Weet de afkomst niet.. Had gewoon een zakje gekocht en daar zat dan een zaadje bij. Ik dacht dat het een zakje amnesia was

                          Comment


                            #14
                            Re: Buitenkweek

                            Meerdere malen per dag, mag je geven als je wil dat jouw plant het loodje legt, de pijp uit gaat, onder de groene zoden gaat liggen, 6 plankjes om haar heen wil plaatsen.

                            In andere gevallen, nee dus.

                            Jouw plant staat in de volle grond.
                            Als je weet wat voor bodem daar is, (kan je zien aan andere vegetatie) heb je in veel gevallen helemaal niets nodig.
                            Je kan in de loop van de groei zien of zij een beetje geholpen moet worden, voorlopig lijkt zij mij tip top in orde.

                            Je kunt wel de volgende keer de bodem verrijken en de plaats luchtiger maken, ideaal voor cannabis.
                            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                            Comment


                              #15
                              Re: Buitenkweek

                              Gast ga is lezen op de site .... Alles wat je vraagt is al 1000 keer beantwoord .

                              Comment

                              Bezig...
                              X