Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten overwinteren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Planten overwinteren?

    Korting op 420shop
    Is het mogelijk een plant na de oogst door te laten groeien en na de winter weer opnieuw te laten bloeien?
    Of gaan ze na het oogsten van de toppen altijd dood?

    Maakt het nog uit of het daarbij om een gewone of AF-plant gaat?


    CM

    #2
    Re: Planten overwinteren?

    omg a new low ..

    beetje lezen voor je wat post / in vraag stelt kan geen kwaad voor het zelfvertrouwen en het behoud van je gezicht ..

    maar het korte antwoord is : JA

    hoe dat moet kan je opzoeken..

    of het nuttig en of zinvol is in een geheel andere vraag

    Comment


      #3
      Re: Planten overwinteren?

      En ook een ander antwoord

      Als je je echt geen zaadje kunt veroorloven wil ik je er in de lente wel wat opsturen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Planten overwinteren?

        Het gaat niet om geld, maar ik ben gewoon benieuwd. Of het kan, of het voordelen heeft (of niet) en ook een beetje voor de lol.
        En ik had ook al gezocht op het forum, maar geen antwoord gevonden. Vandaar dat ik toch mijn vraag maar heb gesteld, gezichtsverlies of niet.

        CM

        Comment


          #5
          Re: Planten overwinteren?

          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...getation+reveg

          je zou ook kunnen googlen .. maar ik denk dat je in dat ouwe topic ook je antwoord vinden kan



          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...erdere+oogsten

          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...erdere+oogsten (twee verschillende posts dus lees ze allebei)

          ach .. om je toch iets opweg te helpen .. maar beloven dat je volgende keer beter je best doet !!
          Last edited by EL Guerilliero; 19 August 2013, 18:50.

          Comment


            #6
            Re: Planten overwinteren?

            Dank je wel El Guerilliero!
            Met de zoekterm 'reveg' kan ik voorlopig vooruit op Google. Weer wat geleerd.

            CM

            Comment


              #7
              Re: Planten overwinteren?

              ik doe het tegenwoordig alleen per ongeluk

              (dat reveggen)
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: Planten overwinteren?

                Ik doe het op goed geluk
                sigpic

                Comment


                  #9
                  Re: Planten overwinteren?

                  Ik zie er geen voordelen van in bij 1-jarigen
                  Canna mama wat is je bedoeling ervan, welke voordelen denk je ermee te hebben ?
                  Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                  Comment


                    #10
                    Re: Planten overwinteren?

                    Nik, het kan beide kanten op. Of de plant wordt zwakker, met mindere bloei. Of juist sterker, zoals bijvoorbeeld een druivenrank.Omdat cannabis eenjarig is kan dit alleen maar als de bloeiende plant niet wordt bevrucht, want anders sterft alsnog af. Ik ga het gewoon een keer proberen en zie wel wat het wordt.

                    Bubba/Moreweed: wat was het resultaat daarvan? Is het de moeite waard?


                    CM

                    Comment


                      #11
                      Re: Planten overwinteren?

                      Ja daar ben ik nu ook wel benieuwd naar
                      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                      Comment


                        #12
                        Re: Planten overwinteren?

                        Of het de moeite waard is hangt af van je insteek denk ik. De mijne was indertijd gericht op extensie van kennis, dus niet gericht op instandhouding van een soort of gewin in enige vorm. Voor mij was het dus de moeite waard ook al was het mis gegaan.

                        Maar dat ging het niet, plantje ging door waar ik haar allang had opgegeven, en produceerde lekkere wiet (voor de 2e keer). Later is het weleens "per ongeluk" gebeurd : na een zolderkweek was er een plant blijven staan die grotendeels gesnoeid was maar verder niet opgeruimd. Als ware het een geranium heeft die een hele poos onder erbarmelijke omstandigheden op die zolder gestaan, tot ik haar bij een opruimaktie tegenkwam en naar buiten zette, richting afvalton. Dat kwam er om de een of andere reden niet direct van. Weer vergeten stond ze in een hoekje onopvallend te wezen, tot er opeens vers blad ontstond en -oh wonder- uitgroeide tot een gezond ogend struikje. Wat skinny wel, maar dat trok snel weg toen ze in de volle grond ging. Dat is een joekel van een struik geworden later, waar we met velen vol plezier van hebben kunnen roken.
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #13
                          Re: Planten overwinteren?

                          Thats crazy moreweed & welk weertje was het buiten gedurende die periode?



                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...t.php?p=379470.
                          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                          Comment


                            #14
                            Re: Planten overwinteren?

                            zolderkweek was in de winter, opruimwoede in de lente. Er is dus maanden over heen gegaan.

                            Let wel : dat ging allemaal zonder intentie, het was niet "de bedoeling" ofzo. Toevallig gebeurde het. Nooit meer "expres" geprobeerd want het is nou eenmaal makkelijker een zaadje te bewaren dan een dor aandoende plant in een pot die ergens moet staan en waarvan je geen idee hebt of die weer wat gaat doen of niet.
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment


                              #15
                              Planten overwinteren?

                              Da's idd een feit more, ik ven het ook niet van plan.
                              Ik wist wel dat cannabis planten Supere levenskracht heeft!
                              Maar dat ze de winter kan overleven wauw een echt top-onkruid is het!!!
                              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                              Comment

                              Bezig...
                              X