Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Domme vragen bestaan niet.. toch?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Domme vragen bestaan niet.. toch?

Korting op 420shop
    Ik vraag me al een tijdje hetzelfde af:
    Je koopt zaden, 5 meiden, je plant ze..
    Ze groeien op tot volwassen vrouwen, je plukt je buit en klaar is kees.
    Nu is de vraag: Gaat het plantje hierna dood? Wanneer dat niet het geval is, hoelang gaat een plant dan nog mee? (blijft deze daarna nog wel 'spul' aanmaken?) En, hoe kom je, nadat je eenmaal 5 vrouwtjes hebt, aan nieuwe zaden? Kopen? Van je eigen vrouwtjes jatten? Komt er geen mannetje bij te pas?

Ik ben zéér benieuwd..

Groeten,
    Under The Bridge

Re: Domme vragen bestaan niet.. toch?

cannabis is een eenjarige plant dus die gaat na de oogst inderdaad dood.
    Nieuwe zaadjes kun je kopen of kun je zelf ook kweken. Daarvoor heb je een vrouwtjes plant en een mannetjes plant nodig (hoewel het met 1 hermafrodiet ook gaat ). Maar dan zou ik wel niet rekenen op oogst als je dat vrouwtje kweekt voor het zaad.

Er bestaat echter wel een techniek om de plant na de oogst opnieuw te gebruiken, die techniek staat hier ergens op het forum, je moet maar eens zoeken

grtz

Comment

Wat je moet zien is als je feminised zaad koopt (vrouwelijke zaden) je best enkel voor oogst gaat, in de vorm van 'Wiet'. Daar zijn ze immers voor bedoeld hé . Waarom er geen zaden van maken? De genetica is wat onstabiel dus zo ook de planten die zullen voortspruiten uit je zaad dat je er eventueel van gemaakt hebt.
      Als je zaad wil dan doe je dat het beste van planten uit regular zaad. Dus je selecteert een vrouwelijke plant en een mannelijke en je laat die het vrouwtje bestuiven. Als je ze samen in een hok zet komt dat wel in orde al kan je dat zelf wat behelpen door met een wattenstaafje het stuifmeel van het mannetje op de vrouwelijke toppen te 'smeren'.
      Wat je ook kan doen is de mannelijke plant apart nemen en handmatig het vrouwtje bevruchten en zo je toppen uitkiezen die je wil behouden om alsnog wiet van te bekomen .

Hetgeen ik je zou aanraden te doen is gewoon, als je geoogst hebt, nieuwe zaadjes te kopen (feminised of regular) en daarmee volledig opnieuw beginnen. De buffer van je medium wordt ook wat uitgeput als je dezelfde plant gaat gebruiken met de techniek die we 'Revegetation' of 'Reveg' noemen. Meer hierover vind je in onderstaande thread:

Greetzzz

Jona

Comment

Oke heel erg bedankt, bijde!
        Kan wel een slotje op.

Comment

As Requested
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Bezig...
          X