Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Re: Apollo 13, een stukje plastic en een ouwe sok.
tis nu de 9e, en nog van geen van de zaadjes is iets te zien. de zaadjes in het glaasje water hebben geen worteltje, en de zaadjes in de potjes zie ik ook nog niet boven komen.
ik hoor de laatste tijd zoveel menzen die problemen hebben om te ontkiemen.
als je eerst zoekt naar een warme geschikte plaats 23°. en dan water zelfde temp daar u zaadjes in en om de twee dagen vers water. dan begrijp ik nie hoe het verkeerd loopt.
in aarde gewoon zorgen dat u aarde klammig blijft, maar bij mij werkt dit altijd en heb meestal uit zaad maar max 2 Manne op 5 zaden.
denk dat er ergens iets niet klopt aan de methode die je gebruikt dan.
grtz
a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne
kheb hetzelfde gehad met m'n zaden bij m'n nieuwe kweek , teveel water bij de grond gedaan en verzopen en gerot .
kheb nu een paar nieuwe zonder te ontkiemen in jiffys gedaan en ze zijn nu na de 3-4de dag hun kopke laten zien , zonder er nieuwe water erbij te doen .
dus gewoon gedult hebben een folieke erover en geen water meer bijdoen want de folie houdt da wel binnen .
Waarom steek je ze niet gewoon in een afgesloten kommetje, tussen twee laagjes vochtige keukenrol? Dat kommetje in een donkere kast zetten en vervolgens één keer per dag bestuiven met vers water. Na drie dagen heb je sowieso prijs, gewoon m'n raad opvolgen en je bent begonnen. Zaad in water gooien is een erg "brute" manier om je zaden te doen ontkiemen, enkel de sterkste planten ontkiemen zo. Da's leuk als je een massa zaad hebt, maar minder leuk als je ze duur aankoopt bij de zaadboer.
khad als eerste die vochtige watten methode geprobeerd , en da macheerde voor geen klote toen , na 4 dage nog altijd niets open en vanaf dannek ze in een glas water legde waren ze pas opengegaan .
khad als eerste die vochtige watten methode geprobeerd
Ik spreek hier niet over watten hé, ik heb het over keukenrol. Watten kunnen je wortels verkloten doordat deze erin vastgroeien en dan gaan ze vaak stuk bij het willen planten. Dekseltje erop en in een donkere kast. Onlangs nog eens geprobeerd met wat misty-zaad van m'n plant van vorig jaar, en na twee dagen kwamen ze alle drie uit. Ik heb ze ook nog geplant en het waren kleine plantjes geworden, 'k heb ze toen weggegeven maar heb gehoort dat ze kapot gegaan zijn, ze kregen enkel vensterbanklicht en er was nog niet zoveel zon. Daarbovenop dachten de slimmeriken te kunnen kweken onder een broeilamp voor kippen, ach ja was beetje gedoemd om te mislukken vrees ik...
ontkiemen zal een kunst zijn zeker. heb al alle methodes geprobeerd en ze werkten bijna allemaal de één na 10 dagen de ander na 2. licht gaat een discussie blijven ze kiemen met en zonder licht met licht gaat het trager.
der is iemand op icmag die zen zaden gewoon op zen aarde legt mee den scherpe punt naar beneden daar een folieke over en na twee dagen ist altijd open bij hem maar dan duurt het nog bijna een week voor je echt beweging erin ziet komen. probeer gewoon uit je ziet wel de welke voor u goed past.
grtz
a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne
haha, nuja ik heb 10 zaden gekocht, heb er 1tje laten vallen -> foetsie, dus nog 9 over. heb er nu 4 geplant, dus nog 5 over. zal er ook wel eens een of twee tussen keukenrol doen en op een donkere plek leggen.
leuk dat er zoveel mensen reageren op het topic btw
o, en het is nog steeds een LEERproject, dus het is niet erg als het fout gaat
Comment