ontkiemen...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • hodjob
    Advanced Stoner
    • Sep 2013
    • 68

    #1

    ontkiemen...

    Korting op 420shop
    hallo allen,

    ik heb maandag mijn zaden binnen gekregen ! ( zaden gekocht op http://www.high-supplies.com/nl/ na goede reviews gelezen te hebben!)

    hollands hope en de afghan outdoor....

    nu wil ik ze alvast ontkimen en binnen zetten ( onder een lamp) en later naar buiten doen...

    maar men zaden ontkiemen maar niet...

    ik heb 2 zaden tussen 2 schoteltjes met (natte) watjes. ook heb ik 1 zaadje in de grond gestopt !?

    ze ontkiemen maar niet....

    is dit normaal ? ze zijn vanaf maandag bezig te ontkiemen...

    Last edited by hodjob; 21 March 2014, 18:11.
  • thugz
    Amazing Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jun 2013
    • 4284

    #2
    Re: ontkiemen...

    geduld is soms een mooie zaak

    maar hooguit 14 dagen tegen dat zij de kopjes boven steken
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment

    • reiko
      Gandhi Ganjamaster
      MemberLucky Member
      • Sep 2010
      • 455

      #3
      Re: ontkiemen...

      Geduld is idd een mooie zaak , maar 14 dagen is gewoon te lang volgens mij....
      Ik laat de zaadjes ontkiemen in van die kokosschijfjes in een propagator onder de lamp. het enige dat je in de gaten moet houden is dat ze niet te droog staan.
      Binnen de 24 u ontkiemd, na 48 uur kopke boven.
      Hangt natuurlijk ook af van je kiemkracht van je zaad....
      grtz
      Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

      Comment

      • thugz
        Amazing Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Jun 2013
        • 4284

        #4
        Re: ontkiemen...

        14 dagen is idd lang maar voor een beginner zeker mogelijk. weet nog hoe het bij mij was de eerste keren ging ook niet zo vlotjes.

        eens je de trukken kent is het idd meestal na max 3 dagen met kopke boven
        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

        Comment

        • Shiva Ketama
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • Jan 2014
          • 867

          #5
          Re: ontkiemen...

          Als je truc met de watten doet, neem dan vochtige watten en houd ze vochtig(niet nat) en op constante temperatuur liefst van +20°
          Grtz.

          Comment

          • matthijs1990
            Bong Master
            MemberLucky Member
            • Apr 2010
            • 326

            #6
            Re: ontkiemen...

            Ik stop ze gewoon net als moeder natuur hoplakee zo in de grond, nog nooit een zaadje gehad die niet uit is gekomen


            Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

            Comment

            • Shiva Ketama
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • Jan 2014
              • 867

              #7
              Re: ontkiemen...

              Idd ik stop ze ook rechtstreeks in de grond.

              Comment

              • thugz
                Amazing Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • Jun 2013
                • 4284

                #8
                Re: ontkiemen...

                ik ook
                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Re: ontkiemen...

                  Als je buiten wil kweken, wacht dan nog even tot de temperatuur hoger is en tot er wat meer licht is, het is nog te vroeg voor gewone zaden.
                  Als je over 1-2 maanden die zaadjes buiten plant, groeien er prima-sterke-grote plantjes uit, veel beter dan proberen binnen wat te kutten met verkeerd of te weinig licht waardoor je zwakke ielige plantjes krijgt die al flauw vallen als je snel je hoofd omdraait.

                  Heb je mooi de tijd om nog wat te lezen op JD.
                  Kennis kun je nooit genoeg hebben eh..
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • hodjob
                    Advanced Stoner
                    • Sep 2013
                    • 68

                    #10
                    Re: ontkiemen...

                    hallo allen,

                    bedankt voor jullie (snelle) reacties !!!

                    inmiddels zijn er 2 ontkiemt !

                    Comment

                    • matthijs1990
                      Bong Master
                      MemberLucky Member
                      • Apr 2010
                      • 326

                      #11
                      Re: ontkiemen...

                      Foto's van de nieuwe dames?


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                      Comment

                      • Mister Green
                        Wicked Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Mar 2014
                        • 216

                        #12
                        Re: ontkiemen...

                        Comment

                        • angel777
                          Cronic Grower
                          • Mar 2010
                          • 3409

                          #13
                          Re: ontkiemen...

                          Oorspronkelijk geplaatst door hodjob
                          hallo allen,

                          ik heb maandag mijn zaden binnen gekregen ! ( zaden gekocht op http://www.high-supplies.com/nl/ na goede reviews gelezen te hebben!)

                          hollands hope en de afghan outdoor....

                          nu wil ik ze alvast ontkimen en binnen zetten ( onder een lamp) en later naar buiten doen...

                          maar men zaden ontkiemen maar niet...

                          ik heb 2 zaden tussen 2 schoteltjes met (natte) watjes. ook heb ik 1 zaadje in de grond gestopt !?

                          ze ontkiemen maar niet....

                          is dit normaal ? ze zijn vanaf maandag bezig te ontkiemen...

                          welke goede revieuws heb je waar gelezen?????????????????
                          High Supplies is listed as "red" at the SeedFinder. This means we absolutely not recommend to order in this shop! Lots of problems here - or they simply try to fool you.

                          This shop sells seeds without any description of the breeder. But after all you will get something for your money, and they also have a good service.
                          Is High Supplies a safe and serious shop to buy cannabis seeds? Seedfinder's High Supplies Seedbank Review will help you with your order at http://www.high-supplies.com, here you can find our rating and lots of user-reviews about High Supplies!
                          HOE MOET IK ONTKIEMEN
                          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                          Comment

                          • hodjob
                            Advanced Stoner
                            • Sep 2013
                            • 68

                            #14
                            Re: ontkiemen...

                            Oorspronkelijk geplaatst door angel777
                            welke goede revieuws heb je waar gelezen?????????????????
                            High Supplies is listed as "red" at the SeedFinder. This means we absolutely not recommend to order in this shop! Lots of problems here - or they simply try to fool you.

                            This shop sells seeds without any description of the breeder. But after all you will get something for your money, and they also have a good service.
                            http://en.seedfinder.eu/seedbanks/re...-supplies_com/
                            __________________________________________________ __________________________________________________ __________

                            hallo angel,

                            de site waar ik goede reacties had gelezen kan ik nu zo niet meer achterhalen...

                            heb nog even verder gekeken en kwam hier op uit !



                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Oorspronkelijk geplaatst door matthijs1990
                            Foto's van de nieuwe dames?


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                            speciaal voor jou
                            image (47).jpg
                            zo kreeg ik de zaden binnen!

                            image (48).jpg
                            nog een foto van de zaden

                            image (50).jpg
                            nadat ze ontkiemt waren heb ik ze direct in deze bakjes gestopt !
                            image (52).jpg
                            ik vond dat het kopje al redelijk ver boven het zand uitkwam dus heb ik er iets meer zand bij ingegooid. ( inmiddels is die al weer wat gegroeid !)
                            zoals te zien is is de andere nog niet boven de grond te zien ! dit zal denk ik snel komen !

                            zoals op de laatste foto te zien is is het mooi weer dus ze gaan voor het eerst lekker zonnen (buiten) !

                            ik wil eventueel wel een verslagje maken als jullie hier belang bij hebben !

                            ik hoor het wel

                            hodjob,
                            Last edited by hodjob; 26 March 2014, 11:00.

                            Comment

                            • hodjob
                              Advanced Stoner
                              • Sep 2013
                              • 68

                              #15
                              Re: ontkiemen...

                              hallo allen,


                              vandaag weer een update,

                              het plantje die gister nog niet te zien was boven de grond laat zich vandaag wel zien ! alleen hij ziet er niet goed uit en is erg rood ! zou hij te nat staan of is er iets anders aan de hand ?

                              de andere is niet veel verandert ! misschien een klein beetje groter geworden !

                              hier nog fotos van de plantjes :

                              image (67).jpg
                              hier zien jullie de beide plantjes.

                              image (68).jpg
                              hopelijk kunnen jullie hier zien hoe rood het plantje is !


                              als jullie tips hebben hoor ik het graag,

                              __________________________________________________ __________________________________________________ ________________________________________________

                              hallo,

                              mijn meiden zijn inmiddels al wat gegroeid !!

                              hier de fotos :

                              image (70).jpg

                              image (70).jpg

                              ik wil binnenkort beginnen met groeivoeding en of wortelstimulator..

                              dit lijkt me wel wat :



                              heeft iemand hier ervaring mee?

                              en waneer kan ik er mee beginnen?
                              Last edited by hodjob; 31 March 2014, 18:31.

                              Comment

                              Bezig...