Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke serre?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Welke serre?

    Oorspronkelijk geplaatst door Modest View Post
    Dat weet ik ook, maar waar ligt dat zuiden-oosten-westen nou.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #17
      Re: Welke serre?

      Jup, dat is het ook geworden. s' Ochtends heeft hij de eerste 2 uurtjes schaduw, dan vanaf pakweg 10 u tot 17 u heeft hij volle zon en daarna is het terug schaduw.
      Gisteren 3 Northern Force van Zambeza besteld. Zou er perfect 5 AF's in kwijt kunnen, maar wil het hier thuis toch zo legaal mogelijk houden (3 volwassen personen bij mijn thuis).
      Stap voor stap geraken we er wel.

      Comment


        #18
        Re: Welke serre?

        Welke ervaring hebben jullie eigenlijk met samengestelde potgrond?

        Ga niet teveel beginnen rommelen met zelf bemeste grond te gaan maken voor in de potten, dus zou liefst van al een zak potgrond kunnen kopen waar ik niets meer bij moet doen.
        Enkel zijn er hier geen growshops beschikbaar, dus het zal iets van de lokale Brico/Aveve moeten worden.

        Als ik simpelweg normale universele potgrond in mijn potten doe, en eventueel tijdens de bloei nog eens biocanna bij het water doe, lukt dit ook?
        Want echt beginnen afwegen en kalk gaan halen, kippenkak, vleermuizenkak, ... dan loopt het fout bij mij .

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Of eventueel DCM potgrond? Hier is op het einde van de straat is een klein tuinbouwwinkeltje die DCM verkoopt. Liefst zou ik echt een potgrond hebben waarbij ik zelf niets meer moet toevoegen, behalve eventueel nog Biocanna (bloei) of eventueel wat tomatenvoeding.
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment


          #19
          Re: Welke serre?

          Sorry TS dat ik je topic kaap voor deze vraag maar het leek me ook zo overbodig er een nieuwe voor te openen

          Het volgende: Ik heb bovenop de garage tegen een muur een prachtige plaats waar ik elk jaar een paar autoflower-plantjes zet. Die paar vierkante meter krijgt zo`n beetje het meeste zonlicht uit de hele buurt, in de zomer kan ik bijna eieren bakken op de dakbedekking en er zitten weinig insecten omdat het op de eerste etage is. De plantjes van dit jaar gaan bijna allemaal matig en worden vervangen door andere autoflowers. Er staan nog een paar andere bakken met kruiden, peterselie , bieslook etc. Nu kwam ik online de volgende kleine kas tegen en hij leek me net groot genoeg om 5 autoflowers op een rijtje te zetten. Een kweek/tomaten-tent lijkt me een slecht idee want dan kan ik als het flink waait de boel bij de buren uit de tuin vissen Daarnaast is dit kasje mat en kan je van een paar meter alleen zien dat er planten in staan, niet welke.

          rw2286_grow_station_8_.jpg
          Breedte: 77 cm / hoogte: 102 cm / diepte: 40 cm

          Je krijgt er kweekbakjes bij maar als ik hem nou gewoon leeg laat. Grote bak met 5 plantjes op een rijtje, moet kunnen dacht ik zo. Grootste voordeel is dat niet met elke regenbui de voeding uit de aarde wegspoelt. Daarnaast staan de plantjes droog, beschut en krijgen ze toch veel licht en blijft de temperatuur mooi hoog. Diepte had wat meer gemogen maar met autoflowers zou 40cm wel moeten gaan.

          Zijn er mensen die zoiets gebruiken en gaat het tot het resultaat leiden waar ik op hoop of zitten er toch wel nadelen aan?

          (Misschien kan TS ook iets met deze info als hij ook een beperkt aantal AF`s wil zetten)
          Last edited by luhoe; 29 April 2014, 21:40.
          Autoflowers 2016

          Comment


            #20
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment


              #21
              Re: Welke serre?

              Hehe, nou ik heb maar heel lichtgroene vingers maar zelf een soort kweektentje in elkaar spijkeren moet wel lukken. Ik zat er zelf ook aan te denken omdat het kasje van de foto inderdaad wel erg krap is, en de prijs is ook best wel hoog voor wat je uiteindelijk krijgt. Ongeveer een kubieke meter is dan een mooier formaat waar je ook makkelijk vijf AF`s in kwijt kan, en dan leg ik onderin gewoon een paar tegels zodat ie niet van het dak afwaait. Ik ga even rondkijken naar wat slooplatjes, folie en twee scharnieren zodat de warme lucht er ook uit kan.
              Autoflowers 2016

              Comment


                #22
                Re: Welke serre?

                Ja gewoon zien dat het stevig staat, zodat het bij wind niet bij de buren ligt. Moest je een lasser kennen is dit zeer makkelijk, anders moet je eens kijken met houtbalken ofzo.
                En idd zien dat je dan wel een groot venster hebt dat je kunt open zetten, een richting uit waar dat niemand er in kan kijken, want het kan echt enorm heet worden in zo'n serre...
                Stap voor stap geraken we er wel.

                Comment

                Bezig...
                X