Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kan regen kwaat;???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #17
      Re: kan regen kwaat;???

      Oorspronkelijk geplaatst door stafford View Post

      toprot komt vaak door iets anders dan vocht .. maar door een in de lucht verplaatsende ziektekiem ..



      en van binnen uit (y)door de cellen die springen,wanneer de plant meer water na de top verplaats,dan zij kan dampen.

      Toprot (Botryotinia fuckeliana of Botrytis-rot) is een schimmel en geen ziektekiem.
      De sporen zitten overal en altijd in de lucht. Enkel als de omstandigheden juist zijn (nat geslagen blad of erg hoge LV, 93% of meer) kan de spoor tot in de plant doordringen en zich ontwikkelen. Dit gaat altijd via een beschadiging.

      Cellen springen niet kapot bij een te hoge worteldruk hoor dan vind er gewoon guttatie plaats.

      Comment


        #18
        Re: kan regen kwaat;???

        ahzo, maar is het dan ook af te raden om buitenplanten te dieven en te toppen ed...?
        of is het risico hoger bij een plant in bloei?
        Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
        Jack Herer in scrog
        The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

        Comment


          #19
          Re: kan regen kwaat;???

          Een infectie kan al zeer vroeg plaatsvinden. Vanaf de kiem in feite al. Een geinfecterrde plant hoeft echter dit niet altijd meteen te laten zien. de schimmel is dan sluimerend in de plant aanwezig.

          In bloei heb je echter meer kans op de ideale omstandigheden door natslaan van je toppen. De toppen zijn in bloei vaak erg compact en hebben een grote massa. Deze massa warmt gedurende de dag langzaam op en koelt dus ook langzamer af den de rest van de plant. Gevolg kan natslaan tot gevolg hebben (dit kan dus ook bij een wat lagere lv als 93%). Net na lamp aan/zon op, warmt de rest van je plant sneller op de je toppen en kan er condens op je top ontstaan. Guttatie zou ook een oorzaak kunnen zijn overigens, maar er gaan daarbij echt geen cellen kapot.

          Comment


            #20
            Re: kan regen kwaat;???

            Dus al ik het nu goed begrijp is je plant gewoon zijn gang te laten gaan.
            Maar ik dacht echter dat tijdens de bloei de schut bladeren te verwijderen om zo meer licht op je toppen te krijgen en dat de plant zo alle energie in de toppen kan steken. Dit is dus af te raden? En de gele bladeren die dus gewoon laten afsterven en niet af knippen of trekken?

            En je plant tijden de bloei zo veel mogelijk uit de regen te houden. Deze mogelijkheid heb ik heb een kleine overkapping achterom waar ze onder kunnen alleen het licht is niet overal optimaal. Maarja je kan niet alles hebben he. Probeer het zo goed mogelijk te doen dat ik een paar mooie lekkere toppen krijg.

            Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

            Comment


              #21
              Re: kan regen kwaat;???

              Enkel het grote fanblad zijn source bladeren (blad wat meer suiker aanmaakt via fotosynthese dan het zelf verbruikt door ademhling/verbranding) de rest van je plant, wortel, stam, stelen, bloei en onvolgroeit topblad zijn sink organen. Deze vragen meer suikers dan dat ze zelf kunnen aanmaken en krijgen dus via het floeem (bastvaten) de suikers van de sourcebladeren. Knip je deze weg haal je dus de energieleverancier van je top weg.

              Enkel als een blad geheel overschaduwd is door andere bladeren en daardoor geen bruikbaar licht meer ontvankt is het voordelig voor de plant om dit blad weg te nemen. Ze doet dit echter zelf ook en veel beter dan wij. Als een sourceblad zoveel overschaduwd is dat het weer terug een sink wordt dan zal de plant dit blad offeren, leegtrekken en afkurken en laten vallen. Door het afkurken ontstaat er geen open wond (besmettingskans)

              Groot misverstand is het dat de toppen in het licht moeten, je source blad wat je toppen voed moet in het licht!!!!!!

              Wat leesvoer: http://edepot.wur.nl/56453
              Last edited by FlintStoned; 1 June 2014, 12:11.

              Comment


                #22
                Re: kan regen kwaat;???

                Ow oke top info.
                Dan laat ik de dames toch maar hun gang gaan. Dan maar wat meer knip werk op de grote oogst dag haha.
                Ik hoop dit jaar minder kans te krijgen op top rot wat is dat balen zeg!

                Ben aan het denken om ze ook te gaan verduisteren maar ik weet niet echt wanneer ik daar mee moet beginnen.
                Heb nog geen duidelijk topic gevonden hier over.

                Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

                Comment

                Bezig...
                X