Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kan regen kwaat;???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kan regen kwaat;???

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers

    Ik heb nu 5 haze autoflowers staan in speciekuipen van 45 liter en daaronder heb ik hydrokorels liggen om het water beter aftevoeren .
    Mijn vraag is kan regen kwaat hierbij bedoel ik ook heftig regen
    Of kan k ze gewoon laten staan buiten liefs wil k ze buiten laten omdat het een hoop gesjouw is met die 45 liter kuipen
    Mvg mrhazee

    #2
    Re: kan regen kwaat;???

    Hoe oud en groot zijn de planten ?
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: kan regen kwaat;???

      Regen kan zeker kwaad.
      -overbewatering.
      -zuur
      -in de bloei (vochtigheid en het niet versoendelijk kunnen dampen van de plant)
      conclusie toprot

      Comment


        #4
        Re: kan regen kwaat;???

        afdakje ..
        elk hun parapluutje !!

        Comment


          #5
          Re: kan regen kwaat;???

          De plantjes zijn pad 2 weken oud dus zijn nog klijn

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Jahh afdakje maken voor een plant die 1,5 meter max wordt is. Ook.een klus.
          Ik zelf heb nog veel knex liggen van vroeger misschien dan een huisje maken en dan met doorzichtig folie erop

          Comment


            #6
            Re: kan regen kwaat;???

            Dus nog erg kwetsbaar, ik heb geen ervaring met buitenkweek wiet, maar zou toch bij harde regen een stevig afdakje verzorgen .
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Re: kan regen kwaat;???

              als er voldoende gaten in de bodem van de kuip zitten dan zal overtollig water makkelijk zijn wel uit de kuip vinden ..

              overigens .. zie jij als je zo op een zonnige zaterdag door de natuur huppelt veel schuilende planten .. voor het geval het gaat regenen?

              meeldauw komt mede door vocht .. maar dan eerder vocht dat blijft hangen (te lang gesloten serres etc)
              toprot komt vaak door iets anders dan vocht .. maar door een in de lucht verplaatsende ziektekiem ..

              ofwel heb ik mijn lesje alweer slecht geleerd

              Comment


                #8
                Re: kan regen kwaat;???

                Ik zelf heb in de kuipen veel gaten geboord , denk dat als het een goed regent dat het water makkelijk weg kan , zeker omdat er nog een mooi laag hydrokorrels onderin ligge maar idd , plantjes zijn nkwetsbaar omdat ze klijn zijn maar ALW ze een mooi struikje zijn dan het weinig kwaat kan

                Comment


                  #9
                  Re: kan regen kwaat;???

                  Ja die regen kunnen zew el tegen, harde wind ook eerste 3 weken zijn ze nog zwakjes maar gewon laten staan, dan worden ze ook sneller sterk.
                  zolang zejong zijn gaan ze niet rotten

                  Comment


                    #10
                    Re: kan regen kwaat;???


                    toprot komt vaak door iets anders dan vocht .. maar door een in de lucht verplaatsende ziektekiem ..



                    en van binnen uit (y)door de cellen die springen,wanneer de plant meer water na de top verplaats,dan zij kan dampen.

                    Comment


                      #11
                      Re: kan regen kwaat;???

                      ik ben mss een zeikerd.... en dit is geen site om nederlanda te leren maar het viel me gewoon op

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      *nederlands

                      Comment


                        #12
                        Re: kan regen kwaat;???

                        Als ik je een tip mag geven, je kunt bij je browser autocorrectie aan zetten, dan hoef je niet van die opvallende schrijffouten te maken.
                        Als je dan iets fout schrijft komt er een rood streepje onder het woord, doe je dan een rechtsklik op dat woord, dan krijg je andere (meestal goeie) schrijfwijzes te zien.

                        Regen kan geen kwaad voor je plantjes, zolang de plantjes niet teveel afgeschermd staan.
                        De wind moet er goed doorheen kunnen waaien zodat ze snel opdrogen.
                        Daar kun je in dit topic bijvoorbeeld over lezen.

                        potparka.JPG

                        Als de bladeren van je plant de pot nog niet genoeg afdekken kun je tijdens buien eventueel de potten afdekken zodat de aarde niet zeiknat wordt.
                        Toprot krijg je niet van regen, dat is een schimmel die in de lucht zit.
                        Zwakke plantjes, en bijvoorbeeld als er lang water in de toppen blijft zitten, zijn gevoelig voor schimmels.
                        Dat is ook een reden waarom je buiten geen bladeren van de planten moet trekken, je maakt dan allemaal wonden waar schimmels op zitten te wachten.

                        Een afdakje kan, maar die zijn meestal ook een belemmering voor licht, wat weer ten koste van de groei gaat.

                        Een laatste puntje, ervaring uit voorgaande jaren laat zien dat autoflowers wel een stuk gevoeliger zijn voor toprot.
                        Prikken we meteen even door die domme praat van "Deze zijn het makkelijkst".
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: kan regen kwaat;???

                          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                          Een laatste puntje, ervaring uit voorgaande jaren laat zien dat autoflowers wel een stuk gevoeliger zijn voor toprot.
                          Prikken we meteen even door die domme praat van "Deze zijn het makkelijkst".
                          Dat kan ik volledig beamen, jezus die autoflowers zijn echt zorgekindjes. Je mag ze niet te sterke voedingsoplossingen geven, zijn weinig 'pest resistant', zijn makkelijk geneigd om toprot te ontwikkelen, ze blijven echt klein en binnen kosten je ze nog is MEER aan elektriciteit dan een 'gewone' plant. Aangezien een autoflower ruwweg 3 maand 18/6 licht nodig heeft (meer liefst) en een 'gewone' plant 1 maand 18/6 en 2 maand 12/12. Dat is 6u/dag minder licht en dat bespaart je veel geld. Ook zijn de opbrengsten ZEER klein. Iedereen die meer dan 20g van een AF haalt, ZEER VEEL RESPECT. Mijn persoonlijke ervaring heeft mij dit allemaal geleerd. Maarja het meerdendeel gaat nu ook over binnenkweek, buiten moet je gewoon opletten voor insecten.

                          Nu OT; gewoon zorgen dat er wind door blaast zoals hierboven vermeld, en ook na dat het geregend heeft kan je ze even 'afschudden' dat moet je zeker doen als je al toppen hebt.

                          Comment


                            #14
                            Re: kan regen kwaat;???

                            Een laatste puntje, ervaring uit voorgaande jaren laat zien dat autoflowers wel een stuk gevoeliger zijn voor toprot.
                            Prikken we meteen even door die domme praat van "Deze zijn het makkelijkst".
                            Werk ik aan! Besmetten en doorkruisen. Op een gegeven moment gaat de afweer wel de goede kant op. Maar inderdaad treurig dat geen enkele breeder daar bewust rekening mee gehouden heeft. Dutch passion schreef trots in 2013 "robuust en erg goed bestand tegen slecht weer", verdomme de eerste plant die rot kreeg!
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15
                              Re: kan regen kwaat;???

                              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                              Als ik je een tip mag geven, je kunt bij je browser autocorrectie aan zetten, dan hoef je niet van die opvallende schrijffouten te maken.
                              Als je dan iets fout schrijft komt er een rood streepje onder het woord, doe je dan een rechtsklik op dat woord, dan krijg je andere (meestal goeie) schrijfwijzes te zien.

                              Regen kan geen kwaad voor je plantjes, zolang de plantjes niet teveel afgeschermd staan.
                              De wind moet er goed doorheen kunnen waaien zodat ze snel opdrogen.
                              Daar kun je in dit topic bijvoorbeeld over lezen.

                              [ATTACH=CONFIG]228499[/ATTACH]

                              Als de bladeren van je plant de pot nog niet genoeg afdekken kun je tijdens buien eventueel de potten afdekken zodat de aarde niet zeiknat wordt.
                              Toprot krijg je niet van regen, dat is een schimmel die in de lucht zit.
                              Zwakke plantjes, en bijvoorbeeld als er lang water in de toppen blijft zitten, zijn gevoelig voor schimmels.
                              Dat is ook een reden waarom je buiten geen bladeren van de planten moet trekken, je maakt dan allemaal wonden waar schimmels op zitten te wachten.

                              Een afdakje kan, maar die zijn meestal ook een belemmering voor licht, wat weer ten koste van de groei gaat.

                              Een laatste puntje, ervaring uit voorgaande jaren laat zien dat autoflowers wel een stuk gevoeliger zijn voor toprot.
                              Prikken we meteen even door die domme praat van "Deze zijn het makkelijkst".
                              Hallo,

                              Ik kom even terug op de bladeren trekken van de plant. Ik had dit vorig jaar gedaan bij mijn amni plantjes. Ik heb heel veel last gehad van top rot.
                              Dus dit doe ik nu niet meer.
                              Maar wil dat ook zeggen de blaadjes niet afknippen want ik ben dit seizoen vanplan op de grote schut bladeren in de bloei te voor knippen dit kan ik dus beter ook niet doen of wel?

                              Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

                              Comment

                              Bezig...
                              X