Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I haat slakken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • belladonna
    replied
    Re: I haat slakken

    Ik heb een test gedaan met Koperband en slak midden in gezet en die slak kroop er gewoon over heen zonder dood tegaan.
    beste maak je een watertje in je tuin en en zoek je kikkers die eten slakken

    P.s koper draad zonder baterij was het

    Leave a comment:


  • QnQ
    replied
    Re: I haat slakken

    Het zijn allemaal huismiddeltjes die individueel niet altijd werken.
    Scherp materiaal is al helemaal onzin, een slak kruipt op z'n gemakkie over een scheermesje heen, da's toch vrij scherp zou ik denken.
    Een combinatie van middelen is al wat beter.

    Koperdraad/tape werkt beter, als je twee draadjes om de pot maakt op een paar mm afstand van elkaar.
    Dan pak je een 9V batterij en verbind de plus aan het ene draadje, en de min aan het andere.
    Als er nu een slak overheen kruipt maakt die sluiting en dat werkt zeker, zolang de slakken via de pot bij de plant komen.
    Doe de batterij in een plastic doosje en dan gaat die de hele zomer mee.

    Die kleine witte naaktslakjes kruipen nog wel eens onder de pot, en gaan dan via de gaten de pot in en kruipen door de aarde omhoog.
    Dan zou je een klein handje slakkenkorrels kunnen strooien.
    Niet in de potten, maar ruim er omheen. Ik zal de manual even bijvoegen.
    Nadeel van die korrels is, dat je na een paar regenbuien opnieuw wat moet strooien, want dan zijn ze weg.

    Ik strooi ze meestal in februari mits het niets vriest, en in maart al een keer dat scheelt heel wat slakken later in het seizoen.
    Nu meestal pas als ik slakkenschade op de planten zie en alleen rond de moestuin. Ik heb daar ook wat bakjes met bier staan die al heel wat slakken wegvangen.
    Dan moet je denken aan een handje korrels verspreid op 6x6 meter tuin.
    De rest van de tuin wordt door de vogels en egels gecontroleerd.

    PDF: slakkenkorrels.pdf

    Leave a comment:


  • wietje wanker
    replied
    Re: I haat slakken

    Heb het er ook niet zo voor, die slakken. Hier in de tuin ook veel last van en eten de aardbeien en tomaten. Maarja het zijn ook levende wezens die moeten eten
    Zelf ga ik wekelijks eens rond met een emmer of als het net geregend heeft en verwijder ze met de hand en ga ze in het bos droppen.

    Als die draad/gaas niet werkt kan je mss eens proberen om de bovenkant/zijkant van de potten in te smeren met vaseline of dergelijks, dat zou mss kunnen werken.

    Hier staan nog wat truckjes op die je eventueel kan proberen.
    http://www.dierenkliniek-schagen.nl/...slakkenkorrels

    grtz

    Leave a comment:


  • Gps
    heeft een topic gestart I haat slakken

    I haat slakken

    Vandaag een plantje geseuveld. Ik trof twee slakken aan. Een zeer jong slakje en een grotere.

    De stam was compleet gebroken. Ik snap ergens niet hoe die slakken, boven op me pot zijn gekomen.

    Meest logische lijkt, dat of kopertape niet werkt, ( maar hoe ze dan langs de rand van de pot gekomen zijn ?) of dat ze via het plastic van me tomatenkasje omhoog gekropen zijn.

    Ik heb nu een tweede kopertape barriere gemaakt, van plastic bekertje, met de tape daarom heen.
    Verder ook weer groen gaas om de plant heen gezet.

    Iemand ervaring en of een mening over dit middel ? ( het zou niet giftig zijn voor ons)
    http://www.bol.com/nl/p/ecostyle-esc...0000010533895/

    Ik kweek dus in potten.
Bezig...
X