Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I haat slakken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • Jamzieman
    commented on 's reply
    Da's waar Q iedereen heeft honger ik prefereer ook de diervriendelijke methode.
    Mischien ook een probeersel maar ik heb buiten een pot omhoog gehangen 10 cm van de grond met touw.
    Ik heb nog geen slak weten springen en helemaal rond kruipen en rapellen langs touw zie ik slakken ook niet doen voor een groen blaadje of zet paar planten naast je wietplant waar slakken zotter op zijn.

  • Agriculturist
    replied
    Wat een effectieve methode is om slakken te vangen
    is een bakje ergens in de buurt van je planten zetten en voor een gedeelte vullen met goedkoop bier,zonde van je dure speciaal bier
    zo'n afhaal plastic bak vd chinees is een prima bakje
    blogger-image--1403826252.jpg
    een slakkenval vd Action http://www.action.com/nl-nl/p/slakkenval-/
    6B4974F650EF4931A5FFCD789368C482.png
    of een ander redelijk diep bakje.

    De slakken komen hierop af en zuigen zich vol en kunnen er niet meer uit en verdrinken.
    Wil je de slakken laten leven zorg je ervoor dat je het bakje in de gaten houdt ,en verwijder je ze als ze op de rand zitten.
    De slakken gaan namelijk eerst een tijdje op de rand zitten om het bier op te zuigen,daarna laten ze zich erin vallen.

    Heb afgelopen week in 1 dag 30 naaktslakken op die manier uit de tuin gezet.

    Leave a comment:


  • Gps
    replied

    Leave a comment:


  • Organisch
    replied
    Wat is er mis met gewone slakkenkorrels? Ik heb dat altijd gebruikt en nooit last van slakken gehad.
    Gewoon rond de plant strooien, regelmatig herstrooien.
    En dan ook langs de ingangen van je tuin, langs de omheiningen enzo strooien om preventief te werken.

    En als je een slak ziet kruipen, meteen weghalen. Niet vermoorden, maar smijt ze zo ver mogelijk weg in iemand anders tuin hehe

    Leave a comment:


  • belladonna
    replied
    ja en met die paneer meel lok je alle slakken uit de buurt en verder naar jou tuin Leukkkkkkkkkkkkkkk

    Leave a comment:


  • Flip Hasjkip
    replied
    Paneermeel, daar zijn ze gek op. Zet een schoteltje neer en ze komen erop af. Daarna een kwestie van vangen & eventueel opeten.

    Leave a comment:


  • Eclecticon
    replied
    Aliexpress

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

    Leave a comment:


  • Wietefras
    replied
    Re: I haat slakken

    Zeewater heeft een EC van rond de 50.000. Dat zullen ze ook flink verdunnen inderdaad.

    Zout tegen slakken lijkt me ook geen denderend idee trouwens. Zeker in guerrilla niet. Alleen was volgens mij niemand van plan om het op de grond te gooien.

    Leave a comment:


  • FlintStoned
    replied
    Re: I haat slakken

    Keltisch zeezout om je bodem te hermineraliseren ken ik maar dan heb e het over 1 tot 3 gram/liter en niet over hopen zout om een plant heen kieperen. Bij he gebruiken van keltisch zeezout gaat het om de sporenelementen die je toevoegd en niet om de Na+ of Cl- deze wil je lieft weer snel uitgespoeld hebben.

    Maargoed, strooi maar lekker allemaal flinke hopen zout.

    Leave a comment:


  • Wietefras
    replied
    Re: I haat slakken

    En toch kweken ze wiet op zeezout/zeewater als voeding

    Leave a comment:


  • FlintStoned
    replied
    Re: I haat slakken

    Er zijn wel zoutminnende plantjes enkel hoort het gros en cannabis hier niet onder.


    http://www.kennislink.nl/publicaties/op-zoek-naar-een-gen-voor-zouttolerantie

    Leave a comment:


  • Ariebombarie
    replied
    Re: I haat slakken

    Oorspronkelijk geplaatst door Gps View Post
    Ik zou als ik jouw was naar FlintStoned luisteren.

    In dit topic een foto, van mijn creatief met koffie bekertjes, en kopertape.

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...307#post532307
    Snap ik, ik bedoelde ook zout in de val, niet op de aarde
    Maar evengoed goede tip om onkruid in de tuin tegen te gaan tussen de tegels

    Leave a comment:


  • ELKONT
    replied
    Re: I haat slakken

    Voor slakken kan je het beste een gat graven in je tuin en daar een pot waar groenten in hebben gezeten inzette met een flinke scheut bier....slakken zijn dol op bier....gaan ze er in komen ze er nie meer uit

    Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

    Leave a comment:


  • Faach Viechuur
    replied
    Re: I haat slakken

    Dat is misschien dat ietsiepietse waar FlintStonded het over heeft?

    Leave a comment:


  • Wietefras
    replied
    Re: I haat slakken

    Er zijn toch ook wel kwekers die zeezout of zeewater als voeding gebruiken.

    Leave a comment:

Bezig...
X