Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I haat slakken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: I haat slakken

    Wie weet wat er allemaal in die korrels zitten dat ze niet vermelden.
    Na het lezen van een artikel is er toch iets dat riekt aan deze korrels.
    http://www.hostalibrary.org/firstloo...nPhosphate.htm

    Ik zou het allesins niet op mn bord willen of aan mn hond geven.

    Niet giftig voor mens en dier, maar wel voor slakken??
    http://www.cloudforest.com/cafe/gard...ife-t3846.html

    Mss wat off-topic maarja, er zijn wel andere middeltjes dat werken die veel minder schade aanrichten.

    Comment


      #17
      Re: I haat slakken

      2 koperdraden om de pot spannen en daar een 9V batterij op zetten. Komt echt geen slak doorheen

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #18

        Comment


          #19
          Re: I haat slakken

          Zie #3

          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #20
            Re: I haat slakken

            ah nu begrijp ik het, best slim
            deze ga ik zeker nog bij mijn guerilla kweek moeten proberen.

            vertuurd men mijn ipheune

            Comment


              #21
              Re: I haat slakken

              Precies. Je kan het om een heel plantbed heen zetten.

              Ik had het zelf in Guerilla om potjes gedaan waar ik de boden uit had gehaald zodat ik ze over de plant kon zetten.
              20130628_Buiten_Slakkenbarriere.jpg

              De ziet de groene sporen van waar de slakken over de eerste draad glibberen, maar de 2e draad komen ze niet voorbij:
              20130721_Guerilla_BarrierPot_DSC3042.jpg

              Clipje van ik denk dezelfde man als die uit de clip van QnQ had het ook getest:
              http://www.youtube.com/watch?v=EQ8RFlR0mD4

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #22
                Re: I haat slakken

                zoals op die 2de foto ziet dat daar wel zeer makkelijk doenbaar uit!
                1vraagje ik kwwek guerilla met slakkenkorrels maar telkens ik er strooi vraag ik me af of deze niet het ph/voeding/watdanook in de war brengen en slecht zijn voor de plant.
                ook of ik er niet teveel opgooi want ik zie nu pas dat ik dat veel meer en anders strooi als de meeste, zie mij "this is guerilla" topic, of maak ik me zorgen voor niets?
                vertuurd men mijn ipheune

                Comment


                  #23
                  Re: I haat slakken

                  Post LR2 in dit topic lezen, staan de antwoorden op je vragen.

                  Comment


                    #24
                    Re: I haat slakken

                    Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                    Post LR2 in dit topic lezen, staan de antwoorden op je vragen.
                    ah ik had erover gelezen, bedankt
                    vertuurd men mijn ipheune

                    Comment


                      #25
                      Re: I haat slakken

                      Oorspronkelijk geplaatst door wietje wanker View Post
                      Wie weet wat er allemaal in die korrels zitten dat ze niet vermelden.
                      Na het lezen van een artikel is er toch iets dat riekt aan deze korrels.
                      http://www.hostalibrary.org/firstloo...nPhosphate.htm

                      Ik zou het allesins niet op mn bord willen of aan mn hond geven.

                      Niet giftig voor mens en dier, maar wel voor slakken??
                      http://www.cloudforest.com/cafe/gard...ife-t3846.html

                      Mss wat off-topic maarja, er zijn wel andere middeltjes dat werken die veel minder schade aanrichten.
                      Interessante links, Ik ben blij dat ik het niet in en op de pot gestrooid heb.
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        #26
                        Re: I haat slakken

                        Zout bedje om de potten.Zout aan buitenkant van de pot smeren.Gewoon iets van zout waar ze overheen moeten om bij je plant te komen.Ben je zo van ze af.Strooi geen zout in de aarde!!

                        Comment


                          #27
                          Re: I haat slakken

                          Net een hele berg aan planten kwijtgeraakt, zo zie ik ook dat de meeste dingen goed werken bij een klein aantal planten in potten en voor korte tijd m.a.w. nachtmerrie voor guerilla. en als ik ze zou moeten punten geven.

                          # slakkenlorrels action werken voor geen **** (tot het regent)
                          goedkoop=duurkoop (3/10)
                          # slakkenkorrels escargo zijn duur en werken niet 100%
                          prijs/qualiteit brol (7/10)
                          # koper pfffff werkt mss bij 1 slak maar in een guerilla spot nopes vooral handig bij een pot (5/10)
                          # zout of zout met vaseline
                          als je potten hebt en vaak "bijlijmt" ok maar voor guerilla slecht (3/10)
                          vertuurd men mijn ipheune

                          Comment


                            #28
                            Re: I haat slakken

                            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            Koperdraad/tape werkt beter, als je twee draadjes om de pot maakt op een paar mm afstand van elkaar.
                            Dan pak je een 9V batterij en verbind de plus aan het ene draadje, en de min aan het andere.
                            Als er nu een slak overheen kruipt maakt die sluiting en dat werkt zeker, zolang de slakken via de pot bij de plant komen.
                            Doe de batterij in een plastic doosje en dan gaat die de hele zomer mee.
                            Zo simpel, zo geniaal....

                            Comment


                              #29
                              Re: I haat slakken

                              Even met Paint een schets gemaakt voor wat ik denk dat een mooie is die je makkelijk overal neer kan zetten.

                              Gewoon van hout of design plexiglas maken.
                              Slakkenafweer2.pngSlakkenafweer.png

                              Zout niet perse nodig maar extra als val evt.
                              Stroomdraad aan de bovenkant zodat ze er niet omheen kunnen kruipen.
                              stroomdraad boven en niet beneden is omdat ze nu naar beneden vallen als ze het aanraken en de heel grote er anders mogelijk overheen kunnen komen.
                              Eventueel 2 barrieres te maken door op opstaande randje ook stroomdraad te doen. dan zeker het zout niet nodig.
                              Ook alles netjes overdekt tegen vocht.

                              Mijn voorkeur is zonder zout omdat dat vocht aantrekt en dat is zeker voor guirila niet handig.

                              Als batterij niet een 9 volt maar een kleine 12 volt. die houd het een hele groei wel vol en sterker

                              Nog suggesties?

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              even 2e ontwerpje gemaakt Geen zout nodig
                              Slakkenafweer.png
                              Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                              Verslag:
                              1e n00b binnen kweek...
                              Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                              Comment


                                #30
                                Re: I haat slakken

                                ik zou toch voor een 9V gaan, zolang er geen slak het aanraakt verbruikt de batterij niks dus die zal wel toekomen hopelijk.
                                vergeet ook niet dat die 2draadjes best goed vast liggen want als ze per ongeluk elkaar aanraken door wind,... dan is het gedaan met de batterij.(en de draad)

                                vertuurd men mijn ipheune

                                Comment

                                Bezig...
                                X