Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Absolute beginner

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Absolute beginner

    Korting op 420shop

    #2
    Welkom op het forum alvast!
    Je kan feminised zaadjes krijgen vanaf 30,5eu voor 7 stuks (kijk bij Sweet Seeds op growshopalien.com). Kijk naar een soortje met sterke Indica genen (die bloeien korter en worden niet zo groot als sativa's).
    Die zaadjes worden perfect anoniem verzonden, maar als je ouders ze openmaken dan zien ze het natuurlijk wel...

    Wat je best doet is kijken of die grond wel geschikt is, indien dat humus is dan is dat ideaal. Kijk wel dat je niet onder sparren gaat planten want dan is die grond te zuur. Ook moet er zoveel mogelijk zon op schijnen. Kijk ook uit voor plaatsen die een beetje weg van het volk zitten (wandelaars enzo...).

    Veel succes!

    Greetzzz

    Jona

    Comment


      #3
      Bedankt voor het antwoord, nu ik wat door die sweet seeds snuffel, heb ik mijn oog laten vallen op
      Sweet Seeds Fem Green Poison (3seeds)
      Is deze gemakkelijk in onderhoud en geschikt om buiten te planten?
      Vooral dit spreekt me aan:
      Production Outside: 500-700 gr / plant
      Maar aangezien ik hier absoluut geen ervaring meeheb heb ik zo het gevoel dat ik het beter hier nog eens navraag

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          de goedkoopste femi zaden zijn van greenhouse ''the church'' 18,5 euro voor 5 zaden, waar ik al goede dingen over gehoord heb dat ze eind september klaar zijn en dat het een lekker soortje is. nog goedkoper is big bang ook van greenhouse 16 euro voor 5 zaden maar deze bloeid later. belangrijk is bij buitenkweek dat je een soortje neemt dat vroeg klaar is omdat door de regen je last kunt krijgen van toprot (da uw wiet gaat beginnen rotten) ik zou voor the church gaan moest ik van u zijn.

          ik zou er zelf achter gaan inplaats van op te sturen, ondertussen zie je de shop eens enzo
          er is hier ergens een topic waar je vragen kan stellen aan growshop alien. normaal staat er ook uitleg op de website van alien hoe alles word verzonden.

          sucses
          Last edited by janleuri; 23 March 2009, 21:35.

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Zou ge die zaden aanraden Jan?
              Ik zoek nog wat korte bloeiers voor de giga outside kweek dit jaar
              Eind september zou ideaal zijn, das sowieso geen toprot dan

              Comment


                #8
                Nog een vraag: is het mogelijk om gwn buiten in de grond deze zaadjes te planten (zoja wat voor bodem dan exact) of moeten we zelf nog grond mengen en de zaadjes daar in planten?

                Comment


                  #9
                  mja kzou der toch nie op voortgaan, kheb nog eens gekeken en nog iemand anders schrijft dat ze pas in november klaar waren maar er nog geen sprake was van toprot.

                  iemand anders zegt dan weer:

                  dit jaar heb ik 2 church planten hier in nederland afgebloeid
                  ze waren klaar op 28 september en zonder een stukje rot erin.
                  en dat alles zonder te verduisteren.
                  de opbrengst van die 2 planten was 507 gram droog.
                  dus ze zijn weldegelijk in nederland aftebloeien.
                  ik ben dus van mening,zeer mooi soortje van de greenhouse.
                  complimenten voor arjan dus.

                  bij de eerste persoon zal er waarschijnlijk sprake zijn van licht vervuiling, straatverlichting enzo, ik ben er toch benieuwd naar en ga ze dit jaar nog proberen
                  Last edited by janleuri; 23 March 2009, 21:46.

                  Comment


                    #10
                    Dat mag in gewone bodem jazeker, gewoon maken dat het niet te hard bemest is en niet TE rijk aan voeding, elke normale grond zou hieraan moeten voldoen, wat compost op smijten na verloop van tijd kan ook een extra geven . Mag in de vrije natuur niet veel problemen oplopen.
                    Ik heb net eens een oogje geworpen op die greenhouse site en vind die Big Bang van 15eu voor 5 zaadjes echt een knaller van een aanbieding! Ik zou het wel eens durven wagen eerlijkgezegd . Heel goedkoop en ook een heel goed soortje

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        zet ook draad rond je planten die een gedeelte in de grond zit, tegen konijnen
                        kijk uit voor lichtvervuiling door straatverlichting vbv, het kan zijn dat je planten anders zeer laat of zelfs helemaal niet in bloei schieten
                        vanaf 15 mei kun je in theorie je planten buiten zetten (dan is er geen kans meer op nachtvorst)

                        lees anders eens tips voor guerilla farming, heb ik samengesteld van alles wat ik onveral gelezen heb.

                        gebruik hiervoor de zoekfucktie, onkiemen, tips voor guerilla,
                        Last edited by janleuri; 23 March 2009, 21:59.

                        Comment


                          #13
                          Ok, bedankt, zal direct beginnen met lezen!

                          Comment


                            #14
                            Voor je zaadjes haal je best wat potgrond met HEEL LAGE VOEDINGSWAARDE, anders gaan je plantjes 'verbranden' door overvoeding. Na een weekje of 2 kan je die dan in een iets zwaardere grond gaan zetten (in het bos dus). Eventueel wat compost aanvoeren, of je grond nu al gaan mengen in het bos met wat compost (grascompost en dergelijke...). Belangrijk is dat je geen verse mest gaat aanvoeren, voor schapenmest moet dat 1jaar zijn, paardenmest 2 jaar, en zo zijn er nog wel enkele basisdingen wat bemesting betreft met dierlijke meststoffen. Ik stel dan ook voor dat je het op plantencompost houdt .

                            En moeten we daar dan iets speciaals mee doen?
                            Niet echt, gewoon maken dat in je potjes gaatjes zitten en dat je regelmatig water geeft. Maar let wel op: JE PLANTJES HEBBEN NIET ZO GRAAG NATTE VOETJES, dus ga niet overbodig gaan bewateren, hou ze gewoon matig vochtig. De beste manier is gewoon op gevoel water geven, je leert het wel. Op ervaring staat geen prijs en die doe je enkel op door fouten maken, dus je probeert maar wat en ziet wel waar je uitkomt .

                            Greetzzz

                            Jona

                            Comment


                              #15
                              Op gevoel... Kan je echt geen schatting geven hoeveel ongeveer?
                              want op gevoel water geven gaat hier niet echt lukken, vrees ik.

                              Comment

                              Bezig...
                              X