Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schimmel? Top rot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Schimmel? Top rot?

    Korting op 420shop
    Beste allemaal de plantjes staan lkkr in de bloei maar vandaag zag ik iets zorgelijk (zie foto) . Wie weet wat dit is en wat eraan te doen????20150917_181121.jpg

    #2
    Re: Schimmel? Top rot?

    Jep, dat is rot. Wat ik zelf doe ik het wegknippen als ik het zie, ook als daardoor een stukje tak met een goede top eraf moet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Schimmel? Top rot?

      Afknippen en top drogen. Wel zorgen dat er geen rot in het gedeelte zit wat je rookt.
      Baas in eigen brein.

      Comment


        #4
        Re: Schimmel? Top rot?

        Het zit wel in de hoofdtak en in het bovenste stuk, moet heel het bovenstuk eraf dan en kan het geen kwaad voor de rest van de plant?

        Comment


          #5
          Re: Schimmel? Top rot?

          Alles tot net onder de rot haal ik er altijd af. Zit het in een top of steeltje van top dan de hele top. Zit het in de stam dan alles wat er boven zit incl rot. Is het een mooi stukje stam dan misschien weg schrapen en uitbranden met waterstofperoxide. Daarna evt de wond insmeren met een mengsel van zout en vaseline. De peroxide gebruik ik nu altijd om eventuele verdere besmetting tegen te gaan. Ik heb daar een verstuiver voor.
          Baas in eigen brein.

          Comment


            #6
            Re: Schimmel? Top rot?

            Baas in eigen brein.

            Comment


              #7
              Re: Schimmel? Top rot?

              Waar kan je die peroxide halen? En gele bladeren wacht je Tot ze vanzelf afvallen of haal je ze zo weg?
              Last edited by Marmars; 18 September 2015, 15:09.

              Comment


                #8
                Re: Schimmel? Top rot?

                Dat is handig, ik heb een flesje H2O2 bij de drogist gehaald, nog niet gebruikt. Zou er wel een stikkertje opplakken andres heb je dadelijk wit okselhaar hehehe
                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

                Comment

                Bezig...
                X