Beste allemaal de plantjes staan lkkr in de bloei maar vandaag zag ik iets zorgelijk (zie foto) . Wie weet wat dit is en wat eraan te doen????20150917_181121.jpg
Schimmel? Top rot?
Collapse
X
-
-
Re: Schimmel? Top rot?
Afknippen en top drogen. Wel zorgen dat er geen rot in het gedeelte zit wat je rookt.Baas in eigen brein.Comment
-
Re: Schimmel? Top rot?
Alles tot net onder de rot haal ik er altijd af. Zit het in een top of steeltje van top dan de hele top. Zit het in de stam dan alles wat er boven zit incl rot. Is het een mooi stukje stam dan misschien weg schrapen en uitbranden met waterstofperoxide. Daarna evt de wond insmeren met een mengsel van zout en vaseline. De peroxide gebruik ik nu altijd om eventuele verdere besmetting tegen te gaan. Ik heb daar een verstuiver voor.Baas in eigen brein.Comment
-
-
Re: Schimmel? Top rot?
Dat is handig, ik heb een flesje H2O2 bij de drogist gehaald, nog niet gebruikt. Zou er wel een stikkertje opplakken andres heb je dadelijk wit okselhaar heheheComment






Comment