Beginnende toprot?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Eclecticon
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2014
    • 2073

    #31
    Re: Beginnende toprot?

    Dit is toprot
    Baas in eigen brein.

    Comment

    • lovedeb89
      Stekje
      Nieuw Lid
      • Sep 2015
      • 7

      #32
      Re: Beginnende toprot?

      Thanks! Ga ik nu meteen even doen!

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      oke bedankt voor de foto eclection!
      is dit het begin van toprot of al een verder stadium?

      Comment

      • Eclecticon
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2014
        • 2073

        #33
        Re: Beginnende toprot?

        Hier was ik te laat bij. Google maar FF.
        Baas in eigen brein.

        Comment

        • lovedeb89
          Stekje
          Nieuw Lid
          • Sep 2015
          • 7

          #34
          Re: Beginnende toprot?

          Oke, ik zag het al ja wat zonde!
          mja als beginner ga je al snel denken dat er iets fout is als je dingen ziet..
          zo dacht ik ook een mannelijke plant te hebben wat dus gewoon vrouwelijke voorbloei was..
          wist ik bijvoorbeeld ook al niet!

          Comment

          • Eclecticon
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Apr 2014
            • 2073

            #35
            Re: Beginnende toprot?

            Gewoon veel lezen, dan komt het vanzelf.
            Baas in eigen brein.

            Comment

            • Stemma
              Exquisite Grower
              420 Member
              • Mar 2014
              • 7415

              #36
              Re: Beginnende toprot?

              Oorspronkelijk geplaatst door lovedeb89
              ben een beginner.. en ben een vrouw...
              dus vandaar de vraag of iemand me kon helpen...
              Ga jij je eens diep schamen !
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment

              • Ronthebudman
                Senior Grower
                MemberLucky Member
                • May 2015
                • 916

                #37
                Re: Beginnende toprot?

                Haha. Ook blond?

                Comment

                • kdejaeger
                  Plantje
                  Nieuw Lid
                  • Sep 2015
                  • 12

                  #38
                  Re: Beginnende toprot?

                  Dag iedereen. Wat moet ik doen?

                  Ik heb voor het eerst een (buiten)kweek van https://www.wietzaadjes.nl/high-priority-710-genetics/ . Bedoelt voor medicinaal gebruik. Ik ga het niet roken maar wellicht een tinctuur van maken. Hij is niet gaan autofloweren en is pas in september begonnen.

                  Deze ochtend heb ik op een stuk of 20 plekken voor zover ik kan zien rotte delen gevonden binnenin de structuur. En ik heb de plant een stevige snoei beurt gegeven. Hij lijkt nu erg kaal.
                  Ik heb deze stukken geoogst vannaf de bruine plek op de stam en binnen omhoog gehangen om te drogen.
                  De helft heb ik onder water gezet omdat sommige 'bloemen' er erg aan toe waren. Elke dag water verversen heb ik gelezen voor 1 week.

                  Had graag gehad dat het allemaal amber zou worden maar momenteel lijkt het erop dat de trichomen wit zijn. Al kan ik het verschil tussen doorzichtig en wit niet echt goed zien .
                  Er hangt nog behoorlijk wat aan en vraag me af of het nog de moeite is om te wachten gezien het nog 3 dagen gaat miezerig nat zijn en enkel in het weekend hebben we een warmere droge periode.
                  Ik ben bang dat de schimmel stiekem overal de kop zou komen opsteken.
                  In de hoogste middelste top lijkt GEEN schimmel te zijn, mischien dat die toch meer wind vangt. Maar goed dit schimmelgedoe zit in de plant, heb ik gelezen.
                  Wat denken jullie? Met dit weer? Moet ik een foto maken?

                  Comment

                  • Stemma
                    Exquisite Grower
                    420 Member
                    • Mar 2014
                    • 7415

                    #39
                    Re: Beginnende toprot?

                    Een foto is altijd handiger, liefst meerdere duidelijke foto's.

                    Bedoel je tinctuur voor uitwendig gebruik?

                    Met watercuren haal je de schimmel niet uit de wiet, dat is lariekoek!
                    Schimmels gedijen juist goed in een vochtige omgeving, op het oog lijkt het misschien 'schoon' maar hou het maar eens onder een loep. Een beschimmelde aardbei gooi je toch ook weg?
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment

                    • Eclecticon
                      Ultra Grower
                      MemberLucky Member
                      • Apr 2014
                      • 2073

                      #40
                      Re: Beginnende toprot?

                      Wel apart dat toprot ook een alcohol bad (olie maken) en verhitting (au bain marie) overleeft.
                      Baas in eigen brein.

                      Comment

                      • Stemma
                        Exquisite Grower
                        420 Member
                        • Mar 2014
                        • 7415

                        #41
                        Re: Beginnende toprot?

                        De botrytis zal dan wel dood zijn denk ik, het gaat om de schimmels die erbij komen op de 'wietparty' vooral sommige aspergillus soorten kunnen in de longen en in de darmen voor nare infecties zorgen. Geen risico nemen bij zwaar zieke mensen.
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment

                        • Eclecticon
                          Ultra Grower
                          MemberLucky Member
                          • Apr 2014
                          • 2073

                          #42
                          Re: Beginnende toprot?

                          Ok. Ik heb hem grof geknipt net. Alleen fluffy over. Morgen nogmaals in direct zonlicht bij snoeien.
                          Baas in eigen brein.

                          Comment

                          • kdejaeger
                            Plantje
                            Nieuw Lid
                            • Sep 2015
                            • 12

                            #43
                            Re: Beginnende toprot?

                            Bedankt voor jullie reactie. Het idee is om tinctuur te maken en onder de tong druppelsgewijs toe te dienen.
                            Ik heb ondertussen FOTOS genomen.
                            Last edited by kdejaeger; 20 October 2015, 12:07.

                            Comment

                            • Eclecticon
                              Ultra Grower
                              MemberLucky Member
                              • Apr 2014
                              • 2073

                              #44
                              Re: Beginnende toprot?

                              Je naam staat erbij. Niet handig.
                              Volgens mij geen rot maar vitamines
                              Maar ik zit op mobiel.
                              Baas in eigen brein.

                              Comment

                              • kdejaeger
                                Plantje
                                Nieuw Lid
                                • Sep 2015
                                • 12

                                #45
                                Re: Beginnende toprot?

                                Ja je ziet de rot pas als je naar binnen gaat kijken. Dan kan je beginnende bruine stammetjes zien ontstaan. Daar komen er elke dag van bij met dit regenweer.

                                Comment

                                Bezig...