Beginnende toprot?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • FlintStoned
    Banned
    • Oct 2012
    • 5580

    #46
    Re: Beginnende toprot?

    Alles wat rot is weg gooien! Niet op de komposthoop maar in de kliko.

    Comment

    • kdejaeger
      Plantje
      Nieuw Lid
      • Sep 2015
      • 12

      #47
      Re: Beginnende toprot?

      Maar moet ik nou oogsten of wachten met dit rotweer? Wat is jullie advies. Is het uberhaubt klaar als je de foto's gekijkt? Ik heb geen idee, vind wel zelf dat het er milkey uit ziet.

      Comment

      • Stemma
        Exquisite Grower
        420 Member
        • Mar 2014
        • 7415

        #48
        Re: Beginnende toprot?

        Geen fijne fotosite, gelijk spam in beeld!
        Waarom niet hier uploaden?
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment

        • kdejaeger
          Plantje
          Nieuw Lid
          • Sep 2015
          • 12

          #49
          Re: Beginnende toprot?

          Comment

          • Stemma
            Exquisite Grower
            420 Member
            • Mar 2014
            • 7415

            #50
            Re: Beginnende toprot?

            Wel een hele mooie plant, lijkt niet op een autoflower

            Als je geen flits hebt gebruikt en de foto niet lichter hebt gemaakt, lijken de trichomen wel grotendeels milky te zijn. Maar ik check zelf altijd met een loep dus wacht andere forumleden maar af.
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment

            • kdejaeger
              Plantje
              Nieuw Lid
              • Sep 2015
              • 12

              #51
              Re: Beginnende toprot?

              Ik snap dat het ook voor jullie een gok is.

              Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #52
                Re: Beginnende toprot?

                Of ik beginnende toprot zie ?
                Neuh, volgens mij niet, 't is gewoon een paars wietje, daar komt die verkleuring vandaan.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • kdejaeger
                  Plantje
                  Nieuw Lid
                  • Sep 2015
                  • 12

                  #53
                  Re: Beginnende toprot?

                  QnQ ik heb deze ochtend rotte plekken moeten verwijderen. Er is al rotting aan de gang.

                  Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

                  Comment

                  • Nonsense
                    Super Grower
                    420 MemberMemberLucky Member
                    • Jul 2015
                    • 1724

                    #54
                    Re: Beginnende toprot?

                    Mooie plant heb je staan ziet er goed uit.
                    Gewoon de toppen met rot oogsten ruim ontdoen van rot en laten drogen
                    Verder gewoon even iedere dag je toppen controleren zodat je verlies minimaal is.
                    zie je uit je top een bruin blaadje steken trek je er voorzichtig aan komt he makkelijk los zit er meestal rot in
                    En zeker niet in je toppen gaan knijpen om te controleren

                    Attached Files
                    Last edited by Nonsense; 20 October 2015, 19:04.

                    Comment

                    • Eclecticon
                      Ultra Grower
                      MemberLucky Member
                      • Apr 2014
                      • 2073

                      #55
                      Re: Beginnende toprot?

                      Mooi soortje, ik zie nog steeds geen rot.
                      Baas in eigen brein.

                      Comment

                      • kdejaeger
                        Plantje
                        Nieuw Lid
                        • Sep 2015
                        • 12

                        #56
                        Re: Beginnende toprot?

                        Ik heb ondertussen de stukjes die ik in het water had gestopt gedecarboxyleerd in de oven. Is het een idee om dit te doen met de andere stukken ook die nu te drogen hangen want ik merk dat deze schimmel nog verder gaat. Kan dat kwaad als je meteen decarboxyleerd of gaat daarmee een stuk potentie verloren? Of ander scenario ... het kan zijn dat ik de hangende stukken moet splitsen en zoveel mogelijk blad moet wegnemen zodat het sneller droogt en dus de schimmel stopt.

                        Comment

                        • Stemma
                          Exquisite Grower
                          420 Member
                          • Mar 2014
                          • 7415

                          #57
                          Re: Beginnende toprot?

                          Gooi die beschimmelde stukjes nou weg, die zijn echt niet schimmelvrij geworden door het watercuren....
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment

                          • kdejaeger
                            Plantje
                            Nieuw Lid
                            • Sep 2015
                            • 12

                            #58
                            Re: Beginnende toprot?

                            Ik heb de rotte stukken eerst weggesneden. Alles waar nog goed was heb ik op 90 graden gedroogd een nadien een half uur op 117 graden. Is snel drogen nefast?

                            Ik heb nog een idee: met een haar droger af en toe over de geoogste stukken blazen?

                            Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

                            Comment

                            • kdejaeger
                              Plantje
                              Nieuw Lid
                              • Sep 2015
                              • 12

                              #59
                              Re: Beginnende toprot?

                              Terug deze ochtend de takken met beginnende tot afgesneden. Wat gesnoeid. En te drogen gelegd. Even met fee haardroger erover gegaan eerst. Alles is zo nat van de mist ...

                              Comment

                              • kdejaeger
                                Plantje
                                Nieuw Lid
                                • Sep 2015
                                • 12

                                #60
                                Re: Beginnende toprot?

                                Deze waren in de oven gedroogd. Zal er vanavond thee van zetten maar verwacht eerlijk gezegd niet veel. Maar wie weet.

                                Comment

                                Bezig...