Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

A.M.S dilemma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    A.M.S dilemma

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Tot zover ging het allemaal lekker met onze plantjes, alleen nu komen er toch wel wat problemen.
    Zo zit 1 plant helemaal onder de stamrot ( als we dit goed hebben ), we denken dat we onze dame kunnen vergeten. Op alle steeltjes zitten een schimmel kleur, een grijze schimmel die de toppen doet rotten.

    IMG_0233.jpgIMG_0235.jpgIMG_0236.jpg

    Is hier nog wat aan te doen? Nu oogsten of is het te laat?


    Gelukkig zijn er nog wel een paar mooie dames bij. Alle dames zijn nu in week 7 van de bloei. A.M.S zou 8 tot 9 weken bloei nodig hebben.
    IMG_0246.jpgIMG_0263.jpgIMG_0265.jpgIMG_0266.jpg

    Wat denken jullie? Zoude we ze door laten bloeien tot week 8 of 9 gezien de foto, i.v.m voeding geven.
    We hebben nu plangron groeivoeding, greensensation en royal sugar.

    Ook een fosfor te kort, maar kan je daar nu nog iets aan doen? aangezien ze al lang aan het bloeien zijn en ze nog maar heel even moeten.

    Ik hoop van jullie te horen.
    Groeten Ganjamen

    #2
    Re: A.M.S dilemma

    Hier hetzelfde probleem . Beginnen spoelen dat ze oogstklaar zijn volgende week . Het wordt koud volgende week . Moest het toch beter worden kan je ze nog langer laten staan .


    Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: A.M.S dilemma

      Alle rot zeer ruim wegknippen. Enkel het niet bevallen kun je nog knippen en drogen alles waar schimmel op zit de kliko in.

      Comment


        #4
        Re: A.M.S dilemma

        Heb je daar windbeweging in dat hokje, zou toch moeten helpen wat luchtverplaatsing.
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment


          #5
          Re: A.M.S dilemma

          Ik zie nu pas de foto s in mijn app. Misschien is het verstandig om de zwaar aangetaste takken er tussen uit te halen. Ik weet niet welke invloed dit gaat hebben op de rest van de plant. Goed zal het niets zijn maar mss beter dan laten doorrotten . Flintstoned zal daar het fijne van weten

          Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk
          Last edited by hippiekomeet; 8 October 2015, 21:01.

          Comment


            #6
            Re: A.M.S dilemma

            Ik zou de plant met het rot snel oogsten en zoals Flint zegt ruim rond het rot knippen. Wat je hieraan overhoud kun je eens een cake bakken of hasjje persen.
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment


              #7
              Re: A.M.S dilemma

              Dank je wel allemaal, hier kan ik wat mee. De plant die rot is wordt morgen geoogst.. De andere laten we nog een weekje staan.
              #De witte: het hokje is aan de zijkanten helemaal open, dus ventilatie is er zeker.
              Zondag worden de mooie dames gespoeld, zodat ze volgende week klaar zijn om de te oogsten.
              Meer tips zijn altijd welkom.

              Gr Ganjamen

              Comment


                #8
                Re: A.M.S dilemma

                Als je de rotte plant oogst, trek hier dan van te voren een plastic zak overheen.
                Dit voorkomt dat ze schimmelsporen zich makkelijk in de lucht kunne verspreiden.
                Heb je trouwens een kweek verslag?
                -De Perfecte Guerilla Kweek
                -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

                Comment


                  #9
                  Re: A.M.S dilemma

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ganjamen View Post
                  ...Zondag worden de mooie dames gespoeld...
                  euuh...dakannie heh...

                  Als ik je goed begrijp ga je een hele sloot water bij je plant mikken met het idee dat dat spoelen is.
                  Dat is het niet.
                  Op die manier spoel je bij een hydrokweek ofzo, maar zeker niet op aarde.
                  Bij een kweek op aarde betekent spoelen dat je de planten de laatste 7-10 dagen (of langer. Langer=beter) op de normale manier water geeft, maar dan zonder voeding.
                  Dus zeker niet verzuipen. Daarmee kan je alsnog de hele boel om zeep helpen.

                  ((( ze zien er trouwens niet zo rijp uit, toppen zijn nog wit zat, weekje of twee minimaal moeten ze nog wel eigenlijk. Precies de 2 weken dat ze nog het meest aandikken )))

                  * alles met schimmel weggooien eh.. Daar kun je ziek van worden
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: A.M.S dilemma

                    #BeginGrow: We hebben geen kweekverslag, we wilden dit eerst wel doen.. Maar dit is er nooit meer van gekomen, helaas.
                    #QnQ: Bedankt voor de tip, we dachten namelijk dat dit wel kon, dat is ons ook maar verteld. We dachten dat we dan 1 keer een flinken 'sloot water bij de planten konden gooien, en vervolgens een week of langer geen water geven zodat ze compleet zouden uitdrogen.

                    We wilden in de week 8 gaan oogsten, dit omdat de temperatuur ver gaat zakken deze week, en we erg bang zijn dat de schimmel zal toenemen bij de planten. Al het schimmel is nu verwijderd.
                    Maar op het advies van QnQ laten we ze toch nog iets langer dan een week staan, ze zien er inderdaad wel een beetje wit uit de trichomes zijn nog best wit, en willen die toch wel amber hebben.
                    A.M.S zou half indica half sativa zijn maar we willen toch meer het indica effect.

                    Gr. Ganjamen

                    Comment

                    Bezig...
                    X