Caramelice oogsten?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • 3werfhoera
    Senior Stoner
    Member
    • Dec 2009
    • 37

    #1

    Caramelice oogsten?

    Korting op 420shop
    Hallo

    Dit jaar voor het eerst "caramelice" gezet. De bloei kwam maar traag op gang, begin september. De plantjes staan in potten van 10-16 L en ik heb ze een 3-4 tal weken geleden voor de laatste keer voeding gegeven (Aveve tomaten-bio).

    Ik heb net de trichomes eens onder de loep genomen, en die zagen er al aardig "gekarameliseerd" uit. Hoewel het erg moeilijk is iets te zien met dit grijze weer (m'n microscoop doet het enkel goed bij daglicht).

    Ik vind de topjes nog vrij klein vergeleken met andere jaren/soorten. Maar ik vraag me af, kunnen toppen in deze weersomstandigheden nog echt groeien?

    Ik heb een week geleden een mini-stukje toprot geëlimineerd, verder ben ik er voorlopig van bespaard gebleven. De bladeren beginnen wel paars te worden. Ik vind weinig info over de soort terug, dus ik weet niet of dat aan de genen ligt. Sommige planten hebben ook enorm veel last gehad van insecten (rupsen denk ik?? dit heb ik nog nooit voorgehad!), zoals je kan zien op de foto's.

    Nog iemand tips/advies?
    Alvast bedankt voor jullie mening!
    Attached Files
  • BeginGrow
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Sep 2014
    • 173

    #2
    Re: Caramelice oogsten?

    Zo stonden mijn white widows er vorige week maandag ook bij.
    Ben benieuwd hoe ze nu zijn. Ik ga morgen kijken.
    Maar ik heb eigenlijk dezelfde vraag als jij.
    -De Perfecte Guerilla Kweek
    -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

    Comment

    • bramonius
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • Feb 2012
      • 793

      #3
      Re: Caramelice oogsten?

      die mogen nog wel even... geduld komt nu bij bossen om de hoek kijken

      Comment

      • Helemaal Top
        Junior Grower
        MemberLucky Member
        • Jul 2014
        • 565

        #4
        Re: Caramelice oogsten?

        Geduld zorgt ook voor toprot. Nat weer komende dagen.

        Comment

        • bramonius
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • Feb 2012
          • 793

          #5
          Re: Caramelice oogsten?

          dat word föhnen dan....

          (of een afdak tegen de regen)

          Comment

          • BeginGrow
            Chronic Stoner
            MemberLucky Member
            • Sep 2014
            • 173

            #6
            Re: Caramelice oogsten?

            Ja die van mij zijn zoals die van jou nu.
            Hoe lang denken jullie dat die nog moeten?
            De trichromen zien er al behoorlijk amber uit
            -De Perfecte Guerilla Kweek
            -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

            Comment

            • Bubba J
              Ultra Grower
              MemberLucky Member
              • Sep 2010
              • 2376

              #7
              Re: Caramelice oogsten?

              Paars komt wrs door de lage temperatuur..
              binnen zieje het vaak als molibdeen tekort
              groet!
              sigpic

              Comment

              • 3werfhoera
                Senior Stoner
                Member
                • Dec 2009
                • 37

                #8
                Re: Caramelice oogsten?

                Update: na het weekend heb ik op verschillende plaatsen rot opgemerkt. Ik heb zonet de schade verwijderd en de planten binnen gezet om nog 24u in het donker door te brengen. Liever kleine topjes dan geen topjes. Opmerkelijk: de planten met de paarse bladeren (die intussen volledig paars geworden waren), vertoonden opvallend minder schade dan de andere planten.

                Comment

                • Helemaal Top
                  Junior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Jul 2014
                  • 565

                  #9
                  Re: Caramelice oogsten?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Helemaal Top
                  Geduld zorgt ook voor toprot. Nat weer komende dagen.
                  Haha ^^

                  Comment

                  Bezig...