Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trichomes clear of milky

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Trichomes clear of milky

    Jup, alleen is die eerste beetje van boven en zonder flits

    Comment


      #17
      Re: Trichomes clear of milky

      Ziet er een stuk beter uit nu, het enige wat me niet zo bevalt (omdat je gaat oogsten) is de nog diepgroene kleur van het blad.
      Het lijkt alsof er nog erg veel voeding in de grond zit.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Re: Trichomes clear of milky

        Jaa dat viel mij ook al op. Maar ik heb ze tijdens de eerste week van hun bloei in een grotere pot verplaats. Misschien kan dat het zijn waardoor er nog veel voeding in zit.

        Comment


          #19
          Re: Trichomes clear of milky

          Zoo hey die zijn inderdaad rap bij getrokken in een paar dagen tijd. Als je nog overpot terwijl de bloemen er al zijn dan krijg je al gauw dit probleem, en al helemaal al het zwaar bemeste aarde is. Tijdens de bloei word er stuk minder aan wortels gegroeid, ik denk als je de plant uit de pot haalt dat deze ook niet goed vol geworteld is. Nu oogsten gaat je een scherpe bijsmaak geven als het eenmaal droog is. Ofwel nog laten staan en hopen dat ze de voeding nog wat verbruikt, of je zou kunnen watercuren daarmee haal je het meeste er ook uit.

          Comment


            #20
            Re: Trichomes clear of milky

            Nog een keer flink wat water erin, en dan zou het wel kunnen over een paar dagen.
            Kwestie van goed knippen voor je gaat drogen en een paar weken de tijd nemen om het te curen daarna.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #21
              Re: Trichomes clear of milky

              Oke thanks, curen is voor de smaak en kwaliteit te verhogen toch? En kan ik beste de hele plant ophangen met alle kleine blaadjes of meteen takjes knippen en ophangen. Sorry is pas mijn eerste jaar

              Comment


                #22
                Re: Trichomes clear of milky

                Nadat ik eerst bijna alle bladeren eraan liet hangen
                Vind ik het nu
                makkelijker om de meeste grote bladeren al weg te knippen als de plant juist geoogst is en nog groen is

                als die blaadjes rond de toppen zijn gekruld na drogen knipt het stuk moelijker

                curen is eigelijk je wietje nog wat laten rijpen zoals een goede kaas
                is hier op het forum ook goede info over te vinden mits wat opzoeken

                Comment


                  #23
                  Re: Trichomes clear of milky

                  Als ze zo groen is knip je ze het best strak, alles eraf. (zoals ik al eerder zei
                  Drogen aan de plant, of meteen alle buds knippen levert qua smaak nauwelijks verschil, ondanks dat dat vaak beweerd wordt.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #24
                    Re: Trichomes clear of milky

                    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                    De foto's van Rick zijn een duidelijk voorbeeld van pistils ("haren")in ieder geval nog lang geen oogsttijd.

                    Om verwarring te voorkomen : Pistils en trichomen zijn niet hetzelfde.
                    Ik heb hier een vraag over, Iets wat me al langer dwars zit.

                    Hoe zit dat nou met bruine pistels en toprot? ( ik bedoel in hoeverre geven de bruine pistels aan dat het voor de plant over is ? )

                    Of hebben die twee eigenlijk niets met elkaar te maken?

                    Ik kweek nu 3 jaar buiten en vraag me af in hoeverre je bij buiten kweken de tijd krijgt om te wachten op voldoende amber trichromen.

                    Met de planten van sensi seeds is me dat nog bij geen eentje gelukt.
                    Wel heb ik nu nog 3 amnesia staan, die ik nog niet geoogst heb, vanwege de trichromen.
                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                      #25
                      Re: Trichomes clear of milky

                      Hoe zit dat nou met bruine pistels en toprot? ( ik bedoel in hoeverre geven de bruine pistels aan dat het voor de plant over is ? )

                      Of hebben die twee eigenlijk niets met elkaar te maken?
                      Eigenlijk dat laatste.

                      Wat wij een pistel noemen is dus eigenlijk de stijl van de stamper en de vele stempeltjes die op deze stijl zitten. Onderaan eindigt de stijl dan in het vruchtbeginsel (callyx).

                      Als een stuifmeelkorrel op een van deze stempeltjes komt en kan kiemen. groeit deze een stuifmeelbuis door de stijl richting het vruchtbeginsel waar de eicel zit om deze te bevruchten. Als er een stuifmeelbuis groeit verbruind zoon pistel ziender-ogen. Op een uur of 6 gaat een verse witte pistel dan van wit naar bruin.

                      Komt er een schimmelspoor op de stempel of stijl en weet deze te ontkiemen en de stijl binnen te dringen dan verschrompeld de pistel. het word dan ook bruin maar ook super dun hard en bros. Bij aanraking breekt het af. Een pistel door bestuiving blijft flexibel.

                      Als de plant sensemilia blijft en ze haar uiterste best gedaan heeft om bestoven te geraken maar dat niet gelukt is verbruinen de pistels ook. Maar dat moet je meer zien als grijs en kaal worden gheheh heeft dus toch iets met haren te maken.

                      Gaan er zaken fout in voeding temp lv ec enz blokades vette zweetvingers te veel hitte instraling ja dan berbruind of verschompeld de zaak ook.

                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...6621#post86621

                      Comment


                        #26
                        Re: Trichomes clear of milky

                        Bedankt, daar kan ik wel wat mee, duidelijk.
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment


                          #27
                          Re: Trichomes clear of milky

                          Graag gedaan.

                          Comment

                          Bezig...
                          X