Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een groentje!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

een groentje!!

Korting op 420shop
    Hoi hoi,

Wel, ik ben het dik beu om elke maand 100€ neer te tellen om mijn 'avond-relax-jointjes' te roken!

Dus... eigen plantjes zetten lijkt me een erg leuke en besparende bezigheid! Maar na uren surfen en zoeken ben ik stillaan tuureluurs gedraaid! Ik voel me Jane in the jungle zonder dat ik de bomen nog zie! Dus alle hulp om dit 'groentje' de juiste richting in te doen slaan, is van hare welkom!! Aanpak: buitenwiet in potten zodat ik de planten in de garage kan zetten als het overdadig regent en als ik ze vroeger wil verduisteren!

stand van zaken:

Ik heb op aanraden van dit forum zaadjes (purple widow) gekocht bij De Sjamaan en heb net vijf zakken potgrond ingeslagen!

Als ik het goed begrepen heb heb ik voor goede grond volgende nodig:
    1/3 potgrond (ok)
    1/3 compost (vind je wormencompost gewoon bij de plantenzaak?)
    1/3 perliet (maar evengoed kattebakkorrels)

en dit aangevuld met extra voedingsstoffen -> hoeveel? Want ik heb gelezen dat je anders je planten kan verbranden??
    Dit alles goed onder elkaar zetten en laten rusten?!

En verder:
    Grote potten (40liter) -> moet ik onderaan gaten maken zodat het overtollige water wegkan??? (zoals bij mijn kamerplanten?)

stekgrond voor als ik volgende maand mijn zaadjes ga planten! By the way: heb er 24 gekocht. Hoeveel moet ik er daarvan van planten als ik een 4-tal vrouwelijke planten wil overhouden???

That's it so far!!! Nogmaals... Alle goede adviezen zijn meer dan welkom!!

Greetz!

Re: een groentje!!

Ja inderdaad, je kan best gaatjes in die potten maken, anders ga je een moerasplant kweken Het overtollige water moet wegkunnen hé. Welke grond heb je gekocht? En welke voeding ga je bijgeven?

Als je vier vrouwtjes wil, kan je rekenen dat je er 8 moet zetten. Wel volgens het 50/50% kans-principe. Vorig jaar heb ik 4 misty's gezaaid en er waren 3 vrouwtjes bij. Het is dus een beetje wikken en wegen, maar weet ook dat je verzorging parten kan spelen hierin. Als je plant stresst, heb je meer kans op een mannetje dan op een vrouwtje of zelfs een hermafrodiet.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust en wij helpen je op weg Je begint het beste op 1 april, nu is het nog net iets te vroeg om te beginnen. Binnen een maandje is het weer kiemtijd .

Greetz

Comment

Hey,

Thankx for replying! Altijd fijn te weten dat ik er ni alleen voor sta!

Welke grond ik gekocht heb? Wel, gewone potgrond... Ik weet ondertussen al dat mijn plantjes hier niet genoeg voeding zullen uithalen maar dat er minstens evenveel compost én kattebakkorrel in moet.
      Extra voeding? Euh... Tijdens de groeiperiode best stikstofrijk en in de bloeiperiode voeding rijk aan fosfor en calium??

Om de zaadjes te kiemen, best kiemgrond of stekgrond gebruiken?

En hoelang moeten ze binnenstaan alvorens ik ze kan verpotten in grotere potten?

Vanaf wanneer kan je de mannelijke en vrouwelijke planten onderscheiden?

Thnx guys

Comment

In potgrond zit idd niet genoeg voeding best bijvoeden vanaf de derde week.
        om zaad te ontkiemen bestaan er duizenden manieren, kijk naar het artikel Wietzaden ontkiemen en je kunt al deel verder
        van voeding kun je ook elke kant op, bij eerste kweek mss gewoon met een goed grondje starten, die kattenbak korrels had ik al iets van gehoord maar lijkt me persoonlijk niet echt gezond

grtz,
        Last edited by Jointjedraaien; 30th May 2011, 20:35.
        a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

Comment

Van welk merk is je potgrond? Als voeding op grond ga ik dit jaar Bio Nova Supermix gebruiken (7 euro per literfles) en voor de bloei ga ik Bio Nova PK 13-14 meegeven (9 euro/literfles). Voor 20 euro heb je dus al een uitstekende basisvoeding! Ga eens langs bij Alien, daar vind je die producten aan die prijzen.

Nog vragen, shoot

Greetz

Comment

he lady,om te ontkiemen kan je best zaai en stekgrond nemen,in de gewone potgrond zijn de NPK waardes meestal te hoog
            dit is niet goed voor jonge plantjes
            de eerste 2 weken alleen maar water en licht ,veel licht
            als je ze in het begin al overbemest,heb je ook kans op meer mannetjes(vind ik toch,al meerdere malen getest en ondervonden)
            ik zet de mijne altijd in de volle grond,dit jaar ook es in pot proberen
            irievedercie
            Dread

Comment

hey lady, raad je echt wel aan om perliet te gebruiken en geen kattetoestanden.
              bij die korrels zit teveel chemische bucht.
              weet dat perliet duurder is maar een natuurzuiver produkt....

grtz and good luck

Comment

Footer Left Ad

Collapse
              Bezig...
              X