Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een groentje!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    een groentje!!

    Korting op 420shop
    Aanpak: buitenwiet in potten zodat ik de planten in de garage kan zetten als het overdadig regent en als ik ze vroeger wil verduisteren!

    stand van zaken:

    Ik heb op aanraden van dit forum zaadjes (purple widow) gekocht bij De Sjamaan en heb net vijf zakken potgrond ingeslagen!

    Als ik het goed begrepen heb heb ik voor goede grond volgende nodig:
    1/3 potgrond (ok)
    1/3 compost (vind je wormencompost gewoon bij de plantenzaak?)
    1/3 perliet (maar evengoed kattebakkorrels)

    en dit aangevuld met extra voedingsstoffen -> hoeveel? Want ik heb gelezen dat je anders je planten kan verbranden??
    Dit alles goed onder elkaar zetten en laten rusten?!

    En verder:
    Grote potten (40liter) -> moet ik onderaan gaten maken zodat het overtollige water wegkan??? (zoals bij mijn kamerplanten?)

    stekgrond voor als ik volgende maand mijn zaadjes ga planten! By the way: heb er 24 gekocht. Hoeveel moet ik er daarvan van planten als ik een 4-tal vrouwelijke planten wil overhouden???

    That's it so far!!! Nogmaals... Alle goede adviezen zijn meer dan welkom!!

    Greetz!

    #2

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: een groentje!!

        In potgrond zit idd niet genoeg voeding best bijvoeden vanaf de derde week.
        om zaad te ontkiemen bestaan er duizenden manieren, kijk naar het artikel Wietzaden ontkiemen en je kunt al deel verder
        van voeding kun je ook elke kant op, bij eerste kweek mss gewoon met een goed grondje starten, die kattenbak korrels had ik al iets van gehoord maar lijkt me persoonlijk niet echt gezond

        grtz,
        Last edited by Jointjedraaien; 30 May 2011, 19:35.
        a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

        Comment


          #5
          Re: een groentje!!

          Van welk merk is je potgrond? Als voeding op grond ga ik dit jaar Bio Nova Supermix gebruiken (7 euro per literfles) en voor de bloei ga ik Bio Nova PK 13-14 meegeven (9 euro/literfles). Voor 20 euro heb je dus al een uitstekende basisvoeding! Ga eens langs bij Alien, daar vind je die producten aan die prijzen.

          Nog vragen, shoot

          Greetz

          Comment


            #6
            Re: een groentje!!

            he lady,om te ontkiemen kan je best zaai en stekgrond nemen,in de gewone potgrond zijn de NPK waardes meestal te hoog
            dit is niet goed voor jonge plantjes
            de eerste 2 weken alleen maar water en licht ,veel licht
            als je ze in het begin al overbemest,heb je ook kans op meer mannetjes(vind ik toch,al meerdere malen getest en ondervonden)
            ik zet de mijne altijd in de volle grond,dit jaar ook es in pot proberen
            irievedercie
            Dread

            Comment


              #7
              Re: een groentje!!

              hey lady, raad je echt wel aan om perliet te gebruiken en geen kattetoestanden.
              bij die korrels zit teveel chemische bucht.
              weet dat perliet duurder is maar een natuurzuiver produkt....

              grtz and good luck

              Comment

              Bezig...
              X