Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verpotten??

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: verpotten??

    Dus je kunt geen wietplant in een bos laten groeien? dat was k eingelijk wel vanplan

    gtrz

    Comment


      #17
      Re: verpotten??

      Als je een kuil graaft en je vult die met goede potgrond zal ze alvast beter groeien. Het kan wel op bosgrond maar is verre van ideaal.

      Grtz

      Comment


        #18
        Re: verpotten??

        Mja ik kan het wel met 40 l potgrond vullen maar die wortels gaan tog veel verder door? Zal de opbrengst minder zijn of wat kan ik doen om het te 'ontzuren'?

        gtrzs

        Comment


          #19
          Re: verpotten??

          graaf een cement kuip in boor een paar gaten onderaan de cement kuip en vul die met geschikte aarde.

          Grtz

          Comment


            #20
            Re: verpotten??

            Oorspronkelijk geplaatst door bobo View Post
            Het is net de bovenste verse humuslaag die niet zuur is voordat hij opgeteerd is. Maar onverteerde humus is ook al niet bruikbaar om te gebruiken. Weet jij ook toevallig de zuurtegraad van die bosgrond zodat je weet hoeveel kalk en andere dingen moet toegevoegd worden. Waarom moeilijk als het makkelijker kan door gewone tuinaarde te gebruiken ? Door schoffelen zal je zuurtegraad niet veranderen.
            Grtz
            Interessant (ik ben duidelijk geen expert:p).

            Ik weet niet welke zuurtegraad bosgrond heeft, volgens google is het iets van een 5- 5.5. Hoeveel kalk je moet toevoegen hangt af van de soort kalk, meestal staat er op de zak wel meer info...

            De reden dat'k het wou weten is dat ik guerilla doe. Ik wil liever niet gezien worden terwijl ik zakken potgrond een bos insleep. De aanwezige grond bewerken is dus makkelijker.

            @ henrico: 'k weet de precieze cijfers niet, maar de bodem in een loofbos zou minder zuur moeten zijn dan in een naaldbos.

            Hier is meer info:
            -naaldbossen: http://www.doordebomenhetboszien.nl/...aaldbomen.html
            -loofbossen: http://www.doordebomenhetboszien.nl/html/loofbomen.html
            Last edited by Thanatos; 7 May 2009, 16:24.

            Comment


              #21
              Re: verpotten??

              Conclusie?? Hoeveel kwaad kan het dus voor je planten??

              grtzz

              Comment


                #22
                Re: verpotten??

                Conclusie: het kan maar is niet optimaal zoals eerder gepost.

                Grtz

                Comment


                  #23
                  Re: verpotten??

                  Dus de bosgrond is volgens Google Eath 5 - 5,5. Ideaal is 7? Dus je doet bepaalde hoeveelheid kalk erbij tot de grond tot de grond 7 is. Als je dit gedaan hebt Gaat de grond na zoveel weken/maanden weer terug naar 5,5 of blijft dit een jaar stabiel?

                  grtz

                  Comment


                    #24
                    Re: verpotten??

                    Normaal word tuingrond jaarlijks bij gekalkt om de ph op peil te houden, dus hoe het is met bosgrond weet ik niet. Ik heb al gepost dat het kan maar verre van optimaal is. Ik heb geen ervaring met wietplanten op bosgrond omdat ik het zinloos vind. Er bestaan zoveel goeie universele gronden en grond speciaal ontwikkeld voor cannabis dus waarom zou men bosgrond gebruiken ?

                    En te midden van een bos zou ik al zeker geen planten zetten, alleen al omdat ze praktisch geen licht krijgen krijgen door de overgroei van het bladerdek van de bomen.

                    Grtz

                    Comment


                      #25
                      Re: verpotten??

                      Waarom men bosgrond zou gebruiken, is omdat ze speciale grond waarschijnlijk te duur vinden.
                      aangezien ik de wiet toch niet op ga roken, maakt het mij niet zoveel uit hoe hij wordt, als hij er maar gewoon mooi uit ziet..

                      Comment


                        #26
                        Re: verpotten??

                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo View Post
                        En te midden van een bos zou ik al zeker geen planten zetten, alleen al omdat ze praktisch geen licht krijgen krijgen door de overgroei van het bladerdek van de bomen.
                        Vanzelfsprekend zet je de planten op een open plek in het bos. Anders zal je inderdaad niet veel oogsten.

                        Ik ga als grond een combinatie van ongeveer 50 % houtas, zelfgemaakte compost, turf, kippenmest, kalk, gebruikte potgrond en 50 % bosgrond gebruiken.

                        edit:IDEE: kan ipv bosgrond natuurlijk ook gewoon grond van maisakkers gebruiken:p. Die PH zit sowieso goed:p.
                        Last edited by Thanatos; 7 May 2009, 21:22.

                        Comment


                          #27
                          Re: verpotten??

                          Oorspronkelijk geplaatst door Thanatos View Post
                          Vanzelfsprekend zet je de planten op een open plek in het bos. Anders zal je inderdaad niet veel oogsten.

                          Ik ga als grond een combinatie van ongeveer 50 % houtas, zelfgemaakte compost, turf, kippenmest, kalk, gebruikte potgrond en 50 % bosgrond gebruiken.

                          edit:IDEE: kan ipv bosgrond natuurlijk ook gewoon grond van maisakkers gebruiken:p. Die PH zit sowieso goed:p.

                          Zou ik niet zo zeker van zijn. lees maar is even wat ik gevonden heb:

                          http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ond-t4688.html

                          grtzz

                          Comment


                            #28
                            Re: verpotten??

                            Oorspronkelijk geplaatst door sneeper4life View Post
                            Dus de bosgrond is volgens Google Eath 5 - 5,5. Ideaal is 7? Dus je doet bepaalde hoeveelheid kalk erbij tot de grond tot de grond 7 is. Als je dit gedaan hebt Gaat de grond na zoveel weken/maanden weer terug naar 5,5 of blijft dit een jaar stabiel?

                            grtz
                            Niet volgens google earth, 'k heb gewoonweg gegoogled op de de zoektermen 'bosgrond PH'. Ik denk dat de grond na toevoeging van kalk best wel tot het einde van de kweek in orde is qua zuurtegraad. Zeker als je erin slaagt om het bodemleven te stimuleren dat er veel wormen ed in zitten, zal de PH constant blijven rond 6.5 (wat het moet zijn voor cannabis op grond).

                            Maar in feite steekt het op volle grond zo nauw niet.PH is minder belangrijk als je in volle grond kweekt in vergelijking met kweken in potten. De natuur doet gewoon z'n werk.

                            edit: ben wel geen ervaringsdeskundige, als iemand me wil verbeteren doet ie maar!

                            Comment


                              #29
                              Re: verpotten??

                              Oorspronkelijk geplaatst door Thanatos View Post
                              Niet volgens google earth, 'k heb gewoonweg gegoogled op de de zoektermen 'bosgrond PH'. Ik denk dat de grond na toevoeging van kalk best wel tot het einde van de kweek in orde is qua zuurtegraad. Zeker als je erin slaagt om het bodemleven te stimuleren dat er veel wormen ed in zitten, zal de PH constant blijven rond 6.5 (wat het moet zijn voor cannabis op grond).

                              Maar in feite steekt het op volle grond zo nauw niet.PH is minder belangrijk als je in volle grond kweekt in vergelijking met kweken in potten. De natuur doet gewoon z'n werk.

                              edit: ben wel geen ervaringsdeskundige, als iemand me wil verbeteren doet ie maar!
                              Ik heb gisteren ff reseach gedaan naar die PH shit en kwam hiermee http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ond-t4688.html Daar staan onderanderen in dat als de ph niet goed is dat de plant met de wortels sommige voedingstoffen niet op kan nemen terwijl ze wel in de grond zitten en dit willen we natuurlijk niet hebben. Natuurlijk heb je wel gelijk met het komt niet zo nauw maar als alles tog perfect wil hebben zover het kan zou ik het tog wel doen wat kalk enzo erbij.

                              grtzz

                              Comment

                              Bezig...
                              X