verpotten??

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • sneeper4life
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Apr 2009
    • 258

    #16
    Re: verpotten??

    Dus je kunt geen wietplant in een bos laten groeien? dat was k eingelijk wel vanplan

    gtrz

    Comment

    • bobo
      Cronic Grower
      • Oct 2007
      • 3103

      #17
      Re: verpotten??

      Als je een kuil graaft en je vult die met goede potgrond zal ze alvast beter groeien. Het kan wel op bosgrond maar is verre van ideaal.

      Grtz

      Comment

      • sneeper4life
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Apr 2009
        • 258

        #18
        Re: verpotten??

        Mja ik kan het wel met 40 l potgrond vullen maar die wortels gaan tog veel verder door? Zal de opbrengst minder zijn of wat kan ik doen om het te 'ontzuren'?

        gtrzs

        Comment

        • bobo
          Cronic Grower
          • Oct 2007
          • 3103

          #19
          Re: verpotten??

          graaf een cement kuip in boor een paar gaten onderaan de cement kuip en vul die met geschikte aarde.

          Grtz

          Comment

          • Thanatos
            Senior Stoner
            Member
            • Apr 2009
            • 28

            #20
            Re: verpotten??

            Oorspronkelijk geplaatst door bobo
            Het is net de bovenste verse humuslaag die niet zuur is voordat hij opgeteerd is. Maar onverteerde humus is ook al niet bruikbaar om te gebruiken. Weet jij ook toevallig de zuurtegraad van die bosgrond zodat je weet hoeveel kalk en andere dingen moet toegevoegd worden. Waarom moeilijk als het makkelijker kan door gewone tuinaarde te gebruiken ? Door schoffelen zal je zuurtegraad niet veranderen.
            Grtz
            Interessant (ik ben duidelijk geen expert:p).

            Ik weet niet welke zuurtegraad bosgrond heeft, volgens google is het iets van een 5- 5.5. Hoeveel kalk je moet toevoegen hangt af van de soort kalk, meestal staat er op de zak wel meer info...

            De reden dat'k het wou weten is dat ik guerilla doe. Ik wil liever niet gezien worden terwijl ik zakken potgrond een bos insleep. De aanwezige grond bewerken is dus makkelijker.

            @ henrico: 'k weet de precieze cijfers niet, maar de bodem in een loofbos zou minder zuur moeten zijn dan in een naaldbos.

            Hier is meer info:
            -naaldbossen: http://www.doordebomenhetboszien.nl/...aaldbomen.html
            -loofbossen: http://www.doordebomenhetboszien.nl/html/loofbomen.html
            Last edited by Thanatos; 7 May 2009, 16:24.

            Comment

            • sneeper4life
              Wicked Stoner
              MemberLucky Member
              • Apr 2009
              • 258

              #21
              Re: verpotten??

              Conclusie?? Hoeveel kwaad kan het dus voor je planten??

              grtzz

              Comment

              • bobo
                Cronic Grower
                • Oct 2007
                • 3103

                #22
                Re: verpotten??

                Conclusie: het kan maar is niet optimaal zoals eerder gepost.

                Grtz

                Comment

                • sneeper4life
                  Wicked Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2009
                  • 258

                  #23
                  Re: verpotten??

                  Dus de bosgrond is volgens Google Eath 5 - 5,5. Ideaal is 7? Dus je doet bepaalde hoeveelheid kalk erbij tot de grond tot de grond 7 is. Als je dit gedaan hebt Gaat de grond na zoveel weken/maanden weer terug naar 5,5 of blijft dit een jaar stabiel?

                  grtz

                  Comment

                  • bobo
                    Cronic Grower
                    • Oct 2007
                    • 3103

                    #24
                    Re: verpotten??

                    Normaal word tuingrond jaarlijks bij gekalkt om de ph op peil te houden, dus hoe het is met bosgrond weet ik niet. Ik heb al gepost dat het kan maar verre van optimaal is. Ik heb geen ervaring met wietplanten op bosgrond omdat ik het zinloos vind. Er bestaan zoveel goeie universele gronden en grond speciaal ontwikkeld voor cannabis dus waarom zou men bosgrond gebruiken ?

                    En te midden van een bos zou ik al zeker geen planten zetten, alleen al omdat ze praktisch geen licht krijgen krijgen door de overgroei van het bladerdek van de bomen.

                    Grtz

                    Comment

                    • Henrico
                      Retired
                      • Feb 2009
                      • 44

                      #25
                      Re: verpotten??

                      Waarom men bosgrond zou gebruiken, is omdat ze speciale grond waarschijnlijk te duur vinden.
                      aangezien ik de wiet toch niet op ga roken, maakt het mij niet zoveel uit hoe hij wordt, als hij er maar gewoon mooi uit ziet..

                      Comment

                      • Thanatos
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Apr 2009
                        • 28

                        #26
                        Re: verpotten??

                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                        En te midden van een bos zou ik al zeker geen planten zetten, alleen al omdat ze praktisch geen licht krijgen krijgen door de overgroei van het bladerdek van de bomen.
                        Vanzelfsprekend zet je de planten op een open plek in het bos. Anders zal je inderdaad niet veel oogsten.

                        Ik ga als grond een combinatie van ongeveer 50 % houtas, zelfgemaakte compost, turf, kippenmest, kalk, gebruikte potgrond en 50 % bosgrond gebruiken.

                        edit:IDEE: kan ipv bosgrond natuurlijk ook gewoon grond van maisakkers gebruiken:p. Die PH zit sowieso goed:p.
                        Last edited by Thanatos; 7 May 2009, 21:22.

                        Comment

                        • sneeper4life
                          Wicked Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Apr 2009
                          • 258

                          #27
                          Re: verpotten??

                          Oorspronkelijk geplaatst door Thanatos
                          Vanzelfsprekend zet je de planten op een open plek in het bos. Anders zal je inderdaad niet veel oogsten.

                          Ik ga als grond een combinatie van ongeveer 50 % houtas, zelfgemaakte compost, turf, kippenmest, kalk, gebruikte potgrond en 50 % bosgrond gebruiken.

                          edit:IDEE: kan ipv bosgrond natuurlijk ook gewoon grond van maisakkers gebruiken:p. Die PH zit sowieso goed:p.

                          Zou ik niet zo zeker van zijn. lees maar is even wat ik gevonden heb:

                          http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ond-t4688.html

                          grtzz

                          Comment

                          • Thanatos
                            Senior Stoner
                            Member
                            • Apr 2009
                            • 28

                            #28
                            Re: verpotten??

                            Oorspronkelijk geplaatst door sneeper4life
                            Dus de bosgrond is volgens Google Eath 5 - 5,5. Ideaal is 7? Dus je doet bepaalde hoeveelheid kalk erbij tot de grond tot de grond 7 is. Als je dit gedaan hebt Gaat de grond na zoveel weken/maanden weer terug naar 5,5 of blijft dit een jaar stabiel?

                            grtz
                            Niet volgens google earth, 'k heb gewoonweg gegoogled op de de zoektermen 'bosgrond PH'. Ik denk dat de grond na toevoeging van kalk best wel tot het einde van de kweek in orde is qua zuurtegraad. Zeker als je erin slaagt om het bodemleven te stimuleren dat er veel wormen ed in zitten, zal de PH constant blijven rond 6.5 (wat het moet zijn voor cannabis op grond).

                            Maar in feite steekt het op volle grond zo nauw niet.PH is minder belangrijk als je in volle grond kweekt in vergelijking met kweken in potten. De natuur doet gewoon z'n werk.

                            edit: ben wel geen ervaringsdeskundige, als iemand me wil verbeteren doet ie maar!

                            Comment

                            • sneeper4life
                              Wicked Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Apr 2009
                              • 258

                              #29
                              Re: verpotten??

                              Oorspronkelijk geplaatst door Thanatos
                              Niet volgens google earth, 'k heb gewoonweg gegoogled op de de zoektermen 'bosgrond PH'. Ik denk dat de grond na toevoeging van kalk best wel tot het einde van de kweek in orde is qua zuurtegraad. Zeker als je erin slaagt om het bodemleven te stimuleren dat er veel wormen ed in zitten, zal de PH constant blijven rond 6.5 (wat het moet zijn voor cannabis op grond).

                              Maar in feite steekt het op volle grond zo nauw niet.PH is minder belangrijk als je in volle grond kweekt in vergelijking met kweken in potten. De natuur doet gewoon z'n werk.

                              edit: ben wel geen ervaringsdeskundige, als iemand me wil verbeteren doet ie maar!
                              Ik heb gisteren ff reseach gedaan naar die PH shit en kwam hiermee http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ond-t4688.html Daar staan onderanderen in dat als de ph niet goed is dat de plant met de wortels sommige voedingstoffen niet op kan nemen terwijl ze wel in de grond zitten en dit willen we natuurlijk niet hebben. Natuurlijk heb je wel gelijk met het komt niet zo nauw maar als alles tog perfect wil hebben zover het kan zou ik het tog wel doen wat kalk enzo erbij.

                              grtzz

                              Comment

                              Bezig...