verpotten??

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Henrico
    Retired
    • Feb 2009
    • 44

    #1

    verpotten??

    Korting op 420shop
    heej,, in mijn kweekverslag ook al een vraag gesteld, helaas zonder reactie.

    mijn plantjes staan nu nog in kleine potjes in zaai en stek grond.
    Wanneer moet ik dit plantje verpotten in een grotere pot? hoe groot moet deze pot wezen, en wat voor grond moet er in?

    Hieronder een paar foto's van de plantjes.
    Attached Files
  • sneeper4life
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Apr 2009
    • 258

    #2
    Re: verpotten??

    Je foto's doen het niet antans bij mij. Mijn scherm word zwart doorzichtig.

    grtzz


    -------------------------------EDIT------------------------------------------------

    Na dit gepost te hebben ineens wel

    grtzz

    Comment

    • Henrico
      Retired
      • Feb 2009
      • 44

      #3
      Re: verpotten??

      Okee, mooi dat je ze nu wel ziet,

      Wanneer moet ik ze nu verpotten?

      Comment

      • Derooie2
        Ultra Stoner
        MemberLucky Member
        • Mar 2009
        • 107

        #4
        Re: verpotten??

        Henrico, je moet ze verpotten als je ziet dat de worteltjes onder uit je pot komen.
        Dan moet je overstappen naar de grotere pot

        Aan die foto's hebben we dus niet zo veel, maar het zijn leuke plantjes

        Groete

        Comment

        • Henrico
          Retired
          • Feb 2009
          • 44

          #5
          Re: verpotten??

          Oke, nou er komen al wel witte worteltjes uit de bodem van de potjes ja,
          bijna metteen en paar dagen nadat de plantjes boven de grond waren.
          In wat voor grond moet ik ze nu zetten?

          Comment

          • Henrico
            Retired
            • Feb 2009
            • 44

            #6
            Re: verpotten??

            Hier onder de worteltjes te zien aan de onderkant van het potje.

            - in wat voor grond moet ik ze nu zetten?
            - in welk formaat pot kan ik ze het best zetten?
            Attached Files

            Comment

            • haze'o'lator
              Expert Grower
              MemberLucky Member
              • Nov 2008
              • 1273

              #7
              Re: verpotten??

              ja kan ze nu in iets grotere potjes zetten of je kan ze inneens in de uiteindelijke pot steken,dat moet je zelf weten... de grote van de pot kies je ook zelf,des te groter de pot,des te groter de plant!

              en als grond batmix,en dan hoef je de eerste 6 tot 8 weken niet bij te voeden!

              grtzz

              Comment

              • Henrico
                Retired
                • Feb 2009
                • 44

                #8
                Re: verpotten??

                Okee, mijn ouders hebben liever niet dat ik er teveel geld in steek, en ik mag daarom ook geen batmiks halen

                Potgrond, gemengd met zand uit het bos, waar brandnetels staan, en daardoor heen mest?
                Ik heb een zak vol ik denk 'koeienmest' dat lag bij iemand bij een volkstuintje op een bult, van dat bruine mest met stro er doorheen.
                kan ik dit dan samen met potgrond en grond uit het bos doen?
                hoor het graag!

                Comment

                • bobo
                  Cronic Grower
                  • Oct 2007
                  • 3103

                  #9
                  Re: verpotten??

                  Geen zand uit het bos, dat is zure grond, dodelijk voor cannabis. De rest kan je gebruiken.

                  Grtz

                  Comment

                  • Henrico
                    Retired
                    • Feb 2009
                    • 44

                    #10
                    Re: verpotten??

                    oke, dus potgrond, met koemest, is voldoende?

                    Comment

                    • bobo
                      Cronic Grower
                      • Oct 2007
                      • 3103

                      #11
                      Re: verpotten??

                      Is al een begin, daar groeien ze op maar wil je betere resultaten lees deze dan eens.

                      http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ken-t4662.html.

                      Grtz

                      Comment

                      • Henrico
                        Retired
                        • Feb 2009
                        • 44

                        #12
                        Re: verpotten??

                        oke, maar ik ga de wiet niet echt op roken denk ik, maar wil er wel mooie planten van maken.
                        is dan gewone potgrond met koemest voldoende?
                        en hoeveel koemest moet ik dan gebruiken?

                        Comment

                        • Thanatos
                          Senior Stoner
                          Member
                          • Apr 2009
                          • 28

                          #13
                          Re: verpotten??

                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                          Geen zand uit het bos, dat is zure grond, dodelijk voor cannabis. De rest kan je gebruiken.

                          Grtz
                          Dat valt toch perfect te verhelpen met wat kalk? Is het trouwens niet enkel de bovenste humuslaag die zuur is? De grond daaronder is toch bruikbaar mits gebruik kalk/andere bodemverbeteraars en door te schoffelen (wat de grond luchtig maakt)?
                          Last edited by Thanatos; 7 May 2009, 15:33.

                          Comment

                          • Henrico
                            Retired
                            • Feb 2009
                            • 44

                            #14
                            Re: verpotten??

                            Oke, maar voor de duidelijkheid, het is een loofbos, geen naadbos. ik weet niet of dat verschil maakt?

                            ik ga de wiet niet echt op roken denk ik, maar wil er wel mooie planten van maken.
                            is dan gewone potgrond met koemest voldoende?
                            en hoeveel koemest moet ik dan gebruiken?

                            Ps. ik wil dan deze potgrond gebruiken, maar er staat op 'niet geschikt voor het planten van gewassen in tuin, potten of bakken'

                            is dit wel geschikt voor wietplanten, of dat ook niet meer?
                            Attached Files

                            Comment

                            • bobo
                              Cronic Grower
                              • Oct 2007
                              • 3103

                              #15
                              Re: verpotten??

                              Oorspronkelijk geplaatst door Thanatos
                              Dat valt toch perfect te verhelpen met wat kalk? Is het trouwens niet enkel de bovenste humuslaag die zuur is? De grond daaronder is toch bruikbaar mits gebruik kalk/andere bodemverbeteraars en door te schoffelen (wat de grond luchtig maakt)?
                              Het is net de bovenste verse humuslaag die niet zuur is voordat hij opgeteerd is. Maar onverteerde humus is ook al niet bruikbaar om te gebruiken. Weet jij ook toevallig de zuurtegraad van die bosgrond zodat je weet hoeveel kalk en andere dingen moet toegevoegd worden. Waarom moeilijk als het makkelijker kan door gewone tuinaarde te gebruiken ? Door schoffelen zal je zuurtegraad niet veranderen.

                              @ Henrico, deze zak kan je gebruiken om met je tuinaarde te mengen en zo een volwaardig medium te verkrijgen.

                              Grtz

                              Comment

                              Bezig...