Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaadjes ontkiemt wat nu?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Zaadjes ontkiemt wat nu?

    ik zou ze persoonlijk nog niet direct in volle grond steken omdat ze er nogal kwetsbaar uitzien.. misschien wel in een grotere pot maar graaf ze dan diep genoeg in( tot aan de lobblaadjes) zo gaan ze meer wortel aanmaken en het gedeelte dat dan nog boven de grond is gaat ook niet meer stretchen zodat ze steviger zijn en geen onddersteuning nodig hebben.

    succes! okke

    Comment


      #17
      Re: Zaadjes ontkiemt wat nu?

      prima dat was eigenlijk ook mijn plan ga het morgen direct regelen
      wederom bedankt voor jullie info zal jullie op de hoogte houden ga wel kweekverslag maken
      het zijn trouwens frisian dew's
      Last edited by Adje123; 5 June 2009, 12:50.

      Comment


        #18
        Re: Zaadjes ontkiemt wat nu?

        Tkan nu wel zijn dat ge effe geen beweging gaat zien he.
        Ze gaat nu wortel maken tot waar de stam ingegraven is.

        hey blowers,
        mijn plantjes zijn voor het moment ongeveer 28 cm groot , waarvan het begin van de stengel tot de kiemblaadjes een 15tal cm groot is .
        dus m.a.w. een plant met een zwakke , dunne stengel... de onderkant van de plant is dunner dan de bovenkant ... wordt momenteel ook ondersteund door een sate stokje. als ik het stokje eruit haal , kan ze zichzelf wel nog rechthouden. maar als het iets te hard gaan waaien knakt hij volgens mij aan de onderkant in 2 ..

        mijn vraag nu was ; als ik binnenkort me plantje verpot . (worteltjes komen stillaan vanonder uit de pot piepen..)
        moet ik ze dan even diep steken zoals ik hem eruit heb gehaald .
        of steek ik ze met de stengel de grond in tot aan de eerste kiemblaadjes. is dit een goed plan of afteraden?
        een vriend van mij beweerd als je een stengel tijdens het verpotten dieper in de grond steekt ,dan begint de stengel die je dieper de grond hebt gestoken wortel te schieten ... klopt dit ?

        friendly grts
        signed cloetstein

        Comment


          #19
          Re: Zaadjes ontkiemt wat nu?

          Het is prima om ze tot net onder de lobblaadjes in te graven .

          Grtz.

          Comment


            #20
            Re: Zaadjes ontkiemt wat nu?

            ik had ze gewoom in het potje gelaten

            Comment


              #21
              Re: Zaadjes ontkiemt wat nu?

              Tjonge lees is keer rond op het forum vind je antwoorden op al je vragen.
              Als ik jou been spalk met 2 stoken verslappen al je spieren.......... Vat je hem?
              Je stengel is zo mega lang omdat je palant naar het zoekt en er niet bij kan.
              Verpot hem naar en grote diepe pot.
              suc6 en ga is rond lezen hier
              God was never on your side..

              Comment


                #22
                Re: Zaadjes ontkiemt wat nu?

                ze staan inmiddels in de volle grond
                vanaf de lobblaadjes zijn ze nu ongeveer 10-15 cm hoog met veel bladeren en vertakkingen en een fatsoenlijke steel

                ik ben wat te laat begonnen, dit soortje (frisian dew) wordt wel 2m lang dat zijn ze dus bij lange na nog niet
                zal ik er nog aardig wat gram vanaf kunnen halen??
                in ieder geval zo laat mogelijk oogsten...

                Comment


                  #23
                  Re: Zaadjes ontkiemt wat nu?

                  High,

                  Omdat je wat laat begonnen bent zal de plant minder lang in de groeifase blijven en al sneller in de bloei schieten. Hierdoor zal de plant niet zijn maximale hoogte halen maar Voor de rest is dah geen enkel probleem.

                  Grtz

                  Comment

                  Bezig...
                  X