Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eigen plantje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eigen plantje

    Korting op 420shop
    hey!

    ik heb sinds kort men eerste plantje! maar weet dus niet goed hoe ik het best moet onderhouden enzo.. kunnen jullie me helpen?

    het is nu ongeveer 3 a 4 centimeter groot en staat in een bloempot. als ik ga werken zet ik het onder mijn zolderraam waar het meeste zon komt (ik heb schrik als ik het, nu het nog zo klein is, buiten zet en het zou hard regenen of waaien dat het dan misschien kapot gaat). voor de rest geef ik het elke dag water.
    de laaste dagen heeft de zon weinig geschene en heb ik het af en toe onder men bureaulamp gezet, is dit goed voor de plant? of net niet (het is een buitenplantje..)
    en moet ik misschien speciale meststoffen of grond gebruiken?

    alvast bedankt! grts, linus

    #2
    Re: eigen plantje

    Je bureaulamp zal wel een halogene lamp zijn neem ik aan? Onder een spaarlamp kun je hem wel kwijt, onder de halogene lamp zou ik niet doen, dat is totaal nutteloos.

    Waar je ook mee uit moet kijken, is dat een raam veel van het bruikbare licht tegen houd. Mocht de zon eens in dat zolderraam schijnen, dan zal het plantje maar n klein gedeelte ontvangen.

    Wat ik zou doen is dus;
    als het mooi weer wordt buiten neer zetten, mss iets omheen zetten zodat de wint niet direct op het plantje waait.
    Wordt het slecht weer, zet hem thuis onder spaarlamp(en) (en/of TL buizen).
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Re: eigen plantje

      Hoi
      zet je plantje beetje beschut buiten en alles komt goed je zal zien nu hij meer licht krijgt gaat hij het beter doen
      suc6
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: eigen plantje

        Oorspronkelijk geplaatst door machinus View Post
        (ik heb schrik als ik het, nu het nog zo klein is, buiten zet en het zou hard regenen of waaien dat het dan misschien kapot gaat).
        en moet ik misschien speciale meststoffen of grond gebruiken?

        alvast bedankt! grts, linus
        High,

        bij noodweer natuurlijk naar binnen met dat teer spul, anders gewoon buiten als het kan zou ik zeggen. over meststoffen en grond staat er een schat aan info opt forum, ff zoekfunctie gebruiken

        grtz Monty

        Comment


          #5
          Re: eigen plantje

          [attentie]verplaatst naar buitenkweekvragen, Grtzz haze'o'lator[/attentie]

          Comment


            #6
            Re: eigen plantje

            Linus? Dude, maakt er anders is ne foto van?

            Comment


              #7
              Re: eigen plantje

              jeps, zal ik doen freddy!

              bdenakt voor de info. ik zie het nu elke dag ietje groter worden, leuk! het isn alleen kut dat de zon nu net een periode weg blijft blijkbaar. is het dan nog het beste om hem buiten te zetten als het niet regent?
              die bureaulamp, ik weet niet of het een spaarlamp is of een halogene.. hoe zie je dat?
              er steekt maar een lampje van 6OW in. maar ik gebruik het dus gewoon maar nu de zon niet echt schijnt om toch wa meer licht te geven misschien... zalong het geen kwaad kan.
              ik zal binnekort eens een foto nemen van het plantje. kunne jullie zien hoe ik ervoor sta!

              grts, linus

              Comment


                #8
                Re: eigen plantje

                voila, hier een paar fotokes! kwaliteit is iets minder
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Re: eigen plantje

                  Als het zestig watt is zal het hoogstwaarschijnlijk geen spaarlamp zijn
                  Ziet er voor een zaailing toch nog goed uit, geen te gestrekte stam. Zit nog wat kleur in als ik me niet verigs.

                  Maar om dat zo te houden zou ik toch spaarlampen of tl lampen voorzien.

                  Comment


                    #10
                    Re: eigen plantje

                    zal eens naar den lampenshop hier om de hoek gaan! kan je me zeggen hoeveel watt zo nodig is voor zo'n stekkie?
                    plantje ziet er inderdaad nog fris uit! groeit ook heel goed. ik zal binnekort eens wat scherpere foto's probere pakken!

                    Comment


                      #11
                      Re: eigen plantje

                      Hoi
                      Denk dat je een keuze moet maken of je plant buiten of binnen onder lampen als je elke keer wisselt gat je plantje stressen .
                      Je kan het makkelijk buiten laten staan ook al schijn de zon niet het gaat om het licht en dat is er genoeg
                      suc6
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Re: eigen plantje

                        cava, merci voor de info belladonna!
                        kheb je raad opgevolgd en ik zet hem nu zoveel mogelijk gewoon buiten. ben elke dag wel weg van smorgens tot half 5 in de namiddag. dan zet ik hem te chillen binnen onder men dakraam.. moest het dan toch eens stevig regene en ik kan er niet bij.. dat risico wil ik niet lopen, zeker nu het nog klein is!
                        maar hij krijgt daar praktisch heel de tijd zon, als ze schijnt. het is natuurlijk wel zo dat er een raam tussenzit.. schilt dat veel?
                        als ik thuis ben zet ik hem dus gewoon buiten!

                        binnekort nog eens wat fototjes trekken. hij groeit echt lekker!

                        grts

                        Comment


                          #13
                          Re: eigen plantje

                          nice, goed bezig

                          Comment


                            #14
                            Re: eigen plantje

                            een raam houd eigenlijk wel veel zon tegen, hierdoor gaat je plantje stretchen..
                            toch best dat die buiten staat eigenlijk, je kan misschien een soort van plastiek afdakje maken als je echt bang hebt voor de regen...
                            hoe meer ie buiten staat hoe sneller ze zal groeien.

                            succes! okke

                            Comment


                              #15
                              Re: eigen plantje

                              aaight, het is weekend en het zonnetje schijnt volop! ik kan hem nu rustig buiten zetten!
                              deze week is hij tege de grond gegaan (met dank aan mijn fucking vader). maar ik denk, hoop, dat er ni te veel ergs aan is.. het plantje lag er wel volledig uit, met zen wortels bloot. heb het zo snel en zo goed mogelijk terug goed proberen steken. ik hoop da dit ni te veel gevolgen gaat hebben voor het plantje? er is ook heel wat zand uit waardoor ik de rand van het potje wat lager heb moeten maken, anders kreeg ie van de zijkant te weinig licht.. hoe diep moet de grond ongeveer zitten voor een plantje van 5 a 6 centimeter?
                              de eerste 2 blaadjes die eraan groeide zijn nu iets minder aant groeien, maar maken plaats voor een nieuwe reeks blaadjes. dit is normaal zeker?
                              hebben jullie misschien nog tips voor mij? ik zet er binnekort nogeens een fototje op!

                              Comment

                              Bezig...
                              X