Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis drogen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Cannabis drogen

    Ik heb het volgende stukje gejat, maar vind toch dat het gedeeld moet worden

    Hoe te drogen ?
    1) in een donkere, koele omgeving met geringe luchtvochtigheid
    2) zorg voor ventilatie (ventilator en/of afzuiging met koolstoffilter!!)
    3) neem de tijd ervoor, minimaal 2 weken
    4) hele plant, losse takken of losse toppen drogen
    5) hoe en wat mbt de bladeren
    6) wanneer droog / klaar


    1)
    Het beste is in het donker en koele lucht, luchtvochtigheid circa 40-60% ,temperatuur circa 15-20 graden. De thc wordt afgebroken door warmte en licht waardoor het vervalt in oxidatieproducten zoals cbd,cbc,cbn, enz. ->
    wordt je erg duf stoned van ipv lekker high. Licht (en warmte) gaat dus niet alleen ten koste van de kwaliteit maar ook van de smaak. Je moet de oogst ook niet vochtig leggen/hangen anders gaat ze schimmelen.

    2)
    wiet geurt heel erg als die rijp geoogst is, dus een koolstoffilter is geen overbodige luxe, zal eerder zeggen noodzaak. Ventilatie is tevens belangrijk voor het voorkomen van toprot en andere schimmels. En een beetje wind is ook bevorderlijk voor het droogproces (kijk maar naar wasgoed), zorg er wel voor dat deze niet rechtstreeks op je toppen staat.

    3)
    wiet laat je het best minimaal 2 weken drogen. Probeer het drogen niet te snel te doen want dit zal uitsluitend ten koste gaan van de kwaliteit !! wiet bevat zetmelen en die worden tijdens het drogen omgezet in suikers (lekker en zoet) ,Voor die tijd smaakt je wiet naar gras (chlorofielsmaak) en dus niet lekker. Dit proces van zoet worden van wiet blijft lange tijd doorgaan. Als je wiet goed bewaart zodat het niet uitdroogt dan zal je merken dat de werking beter wordt en het (nog) lekkerder smaakt.
    Laat de wiet ook weer niet te lang drogen, want dan zal deze scherp worden (op de keel) en kan je er flink van gaan hoesten (gebeurd ook als wiet te snel gedroogd wordt). Als je wiet na 2 weken nog niet droog is (takjes knakken niet) dan moet jij even extra aandacht besteden aan de luchtvochtigheid. Het gaat er namelijk niet om dat je wiet 3 weken (of langer) te drogen hangt, maar je wiet moet gewoon 3 weken belegen hebben zodat de zetmelen in suikers omgezet kunnen worden.

    4)5)6)
    Laat de wiet drogen totdat de takjes knakken als je ze ombuigt en dus niet meer meebuigen, Dan is de wiet droog genoeg om in sealbags (ofzo) te doen. Controleer dan wel de eerste dagen die zakken en zet ze weer (een dagje) open als je wiet weer vochtig wordt/de zak gaat beslaan (kan/zal gebeuren). Is alle vocht eruit dan kan de wiet in een wekpot, of iets anders luchtdichts (tupperwarebakken ofzo) en dan koel en donker wegzetten. Dan hou je het heel lang goed (en gaat het steeds beter smaken).

    sigpic
    Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

    Comment


      #17
      Re: Cannabis drogen

      Eppoz,
      Koel bewaren als in de koelkast?

      Drogen,
      Muahaha tegen den warmteblazer van 2000 watt !
      Maar dat doe ik enkel met een paar toppen om al wat te roken te hebben tot de rest droog is.

      De rest knip ik gewoon van boven tot onder kaal tot op de top.
      De grote bladeren compost
      Bladafval met thc op gaat in apart bakje om te drogen.
      Ik rol mij een jointje van de schaarhasj
      Ik ga de scheuten ondersteboven in een donkere ruimte hangen (kleerkast lol)
      Ik zet mijn 15watt ventilator in de kast.
      Ik trek nog eens van mijn jointje en voel goed waar ik me aan ga kunnen verwachten.

      Ik wacht tot dat droog is en ksteek het vaccuum. Ik lucht dat dagelijks (door er uit te pakken tijdens het rollen lol) .

      Comment


        #18
        Re: Cannabis drogen

        Oorspronkelijk geplaatst door organic View Post
        Eppoz,
        Koel bewaren als in de koelkast?
        gelukkig niet in een voorraad kast of kelder zou ideaal zijn, weinig licht en over het algemeen zijn dit juist de koelere delen van huizen
        sigpic
        Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

        Comment


          #19
          Re: Cannabis drogen

          Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
          Hey Mark en krijg je dan geen schimmel als je natte wiet in een glazen pot doe voor een week?
          Je opent de pot na 12 uur en laat de wiet weer 12 uur in de lucht drogen. Herhaal het proces totdat je wiet is zoals je het wilt hebben.

          Comment

          Bezig...
          X