Welk geslacht is welke nu? :o

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Chessblow
    Stoner
    Member
    • Jul 2009
    • 24

    #1

    Welk geslacht is welke nu? :o

    Korting op 420shop
    io io,

    ik heb eens wa zaadjes gevonden en deze geplant begin juni.

    Nu ondertussen zijn het al mooie planten geworden. ik dacht da mijn plant met een toep vanboven een vrouwtje was maar nu ben ik sterk aan het twijfelen.. En mijn andere plant heb ik geen flauw idee wat het zou kunnen zijn want ik zie geen enkele kenmerk.

    hieronder de foto's

    Kan iemand mij meer vertellen aub?


    plant 1 --> ik dacht vrouw ma nu denk ik man









    2de plant --> geen flauw idee!! :o :o





    Merci voor degene die het mij kan zeggen!

    Greetz
  • wigyour
    Retired
    • Jun 2009
    • 265

    #2
    Re: Welk geslacht is welke nu? :o

    Kan je niet een betere foto maken van de plek waar je het geslacht het beste kan opmerken.
    Nu zie je de hele plant, maar het zou een stuk handiger zijn als je een preciesere foto hebt.

    Peace

    Comment

    • Oscar
      Expert Stoner
      • Jun 2009
      • 91

      #3
      Re: Welk geslacht is welke nu? :o

      Ik zou wel eens willen weten waarop jij baseert, een man of een vrouw ?
      Lees het forum eens even door, en gebruik de search.php, voor uw zoekopdrachten.

      Er is zat te vinden over dit onderwerp.
      Zowieso zeggen deze foto's niets meer dan dat je planten groen zijn.

      Ook zal ik je nog een keer helpen, met enkele zoek mogenlijkheden.

      * geslacht
      * mannetje
      * vrouwtje
      * oksel
      * geslacht herkennen


      Nou doe je best zou ik zeggen, je kunt het wel.

      ~ Oscar,

      Comment

      • wigyour
        Retired
        • Jun 2009
        • 265

        #4
        Re: Welk geslacht is welke nu? :o

        Het kan ook zijn dat je plant een manwijf is..
        En dat meen ik serieus, maar ik weet het juiste woord er niet meer voor..
        Dan is het gewoon een mannetje en een vrouwtje in 1.
        De plant is dan niet bruikbaar meer.
        Als je plant een "manwijf" is, heeft ie eerder stress gehad.
        Als je nou even een close up foto maakt, dan kan ik het beter zien.

        Comment

        • Oscar
          Expert Stoner
          • Jun 2009
          • 91

          #5
          Re: Welk geslacht is welke nu? :o

          wigyour bedoelt met manwijf een "hermafrodiet"

          Wat dan weer inhoudt zoals wigyour vertelde is dat het dan tweeslachtig is.

          Comment

          • wigyour
            Retired
            • Jun 2009
            • 265

            #6
            Re: Welk geslacht is welke nu? :o

            Ja dat, dankjewel Oscar

            Comment

            • Chessblow
              Stoner
              Member
              • Jul 2009
              • 24

              #7
              Re: Welk geslacht is welke nu? :o

              Sjaad, dus als hij 2 slachtig is benk er niets mee. toeme toch.

              en euh, diene stress wa kan da geweest zijn?

              Ik trek sebiet wa closeup foto's van de oksels enzo!

              merci voor de comments alvast

              iooo

              Comment

              • Oscar
                Expert Stoner
                • Jun 2009
                • 91

                #8
                Re: Welk geslacht is welke nu? :o

                Stress kan van alles zijn.
                Ik zal er enkele opnoemen.

                * Te veel schommelingen met de temperatuur.
                * Te veel schokken, met bijvoorbeeld verplaatsen.
                * Onnodig veel overpotten of verpotten.
                * Wortelstelsel met overmate beschadigen. (Een enkele keer kan geen kwaad)
                * Te slecht voedingsmileu.

                Om eerlijk te zeggen, er valt weinig van te zeggen.
                Hoeveel een plantje kan hebben, voor deze "herma" zal worden is onbekend.
                De ene kan wat meer hebben als de ander.

                Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat je plantje "herma" is,
                voor je enkele duidelijke foto's onder ogen heb laten zien, en dus ook zodanig heb laten beoordelen.

                ~ Oscar,

                Comment

                • Chessblow
                  Stoner
                  Member
                  • Jul 2009
                  • 24

                  #9
                  Re: Welk geslacht is welke nu? :o

                  PLant 1 closeup foto's van oksel en bovenkant
                  -->








                  plant 2 closeup bovenkant en oksel
                  -->








                  Zo beter?

                  Merci alvast!

                  Comment

                  • Oscar
                    Expert Stoner
                    • Jun 2009
                    • 91

                    #10
                    Re: Welk geslacht is welke nu? :o

                    Slecht nieuws voor je, sorry.

                    Plant 1 is een MAN, zou die maar snel de grond in stampen,
                    voordat hij je plant nummer twee bevrucht. (als dat dan een dame blijkt)

                    Plant 2 vind ik vooralsnog moeilijk te zeggen, enige wat ik zie is nieuwe bladeren.

                    ~ Oscar,

                    Comment

                    • wigyour
                      Retired
                      • Jun 2009
                      • 265

                      #11
                      Re: Welk geslacht is welke nu? :o

                      jep plant 1 is een vent, de ander is een meisie.

                      Comment

                      • Chessblow
                        Stoner
                        Member
                        • Jul 2009
                        • 24

                        #12
                        Re: Welk geslacht is welke nu? :o

                        Oorspronkelijk geplaatst door wigyour
                        jep plant 1 is een vent, de ander is een meisie.
                        Is dat normaal dat da wijveke zoveel later is met 'bloei' want ik zie echt nog niets van bloemetjes of draadjes en we zijn al bijna begin augustus :s

                        merci voor de reactie eh man!

                        Comment

                        • Chessblow
                          Stoner
                          Member
                          • Jul 2009
                          • 24

                          #13
                          Re: Welk geslacht is welke nu? :o

                          Oorspronkelijk geplaatst door Oscar
                          Slecht nieuws voor je, sorry.

                          Plant 1 is een MAN, zou die maar snel de grond in stampen,
                          voordat hij je plant nummer twee bevrucht. (als dat dan een dame blijkt)

                          Plant 2 vind ik vooralsnog moeilijk te zeggen, enige wat ik zie is nieuwe bladeren.

                          ~ Oscar,
                          ja ewel ik zie ook alleen maar nieuwe bladeren uitkomen, daarmee dat ik zo verward was.

                          alvast merci voor uw comments eh!

                          Comment

                          • Oscar
                            Expert Stoner
                            • Jun 2009
                            • 91

                            #14
                            Re: Welk geslacht is welke nu? :o

                            Wigyour, vat me niet verkeerd.
                            Maar op welke punten baseer jij dat plant twee een meisje is ?

                            Ik zie namelijk niets anders als nieuwe bladeren/groeischeuten.
                            Kan ook zijn, dat ik er gewoon gladjes overheen kijkt, vandaar mijn vraag.

                            Nogmaals, ik kan op plant nummer twee geen enkele bloei ontdekken.

                            ~ Oscar,

                            Comment

                            • wigyour
                              Retired
                              • Jun 2009
                              • 265

                              #15
                              Re: Welk geslacht is welke nu? :o

                              Ik weet het eerlijk gezegt ook niet helemaal zeker maar ik zie er al helemaal geen bolletjes in, dus het zal wel een wijfie zijn.
                              Tja afwachten dan maar en hopen dat het ook echt een wijfie is he.

                              Comment

                              Bezig...