Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

straatlamp verlicht plantjes fel

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    straatlamp verlicht plantjes fel

    Korting op 420shop
    hey smokebrothers, (and sisters)

    we zijn juist de 3de maandag van de 8de maand voorbij en moeten mijn plantjes wel in bloei schieten , hoop ik toch
    want achter men leuk tuintje, schijnt er een felle straatlamp waardoor men plantjes fel verlicht worden...
    Al heb ik veel neigingen gehad deze te sabotere door er een baksteen naar te gooien, toch niet echt een goed idee want bij herstelling kunnen ze dan men plantjes ontdekken.

    Nu is men vraag; als ik snachts ga kijken merk ik wel dat men plantjes wel liggen te slapen omdat hun bovenste bladeren hangen. nu vraag ik me af of ik binnen een week wel duidelijke bloeiverschijninge zu krijgen op men 2 resterende planten die nog niets hebben verraden, of kan dat nog eventjes wachten?

    kan zo een straatlamp u plantjes niet in bloei zetten, of enkel stress geven?

    toch heb ik het gevoel dat ik er geen probleem door zou krijgen omdat ik ze duidelijk zie slapen.. maar zet dit toch op het forum omdat ik vermoed dat er nog andere met de zelfde vraag zitten.

    greets,

    Last edited by evel_smoker; 4 October 2009, 20:12.

    #2
    Re: straatlamp verlicht plantjes fel

    Een straatlantaarn kan zeker vervelend zijn voor je plantje, want ze maken gebruik van HPS. (Of LPS?) In dat geval weet je plant natuurlijk niet wanneer het donker is en gaat dus ook niet bloeien. Al ligt het er ook aan hoe ver de lantaarn van je plant af staat, etc.

    Hetzelfde soort probleem heb ik hier, hier hebben we een lichtslang en andere kleine 'lantaarns' in de tuin staan, en ook ik weet niet zeker hoe erg dat nou echt is.

    Comment


      #3
      Re: straatlamp verlicht plantjes fel

      Laantaarnpalen kunnen zeker schadelijk zijn voor je plant.
      Niet op t eerste gezicht, heb er ook 1tje naast mijn tuin staan trouwens maar ik zet me plantje gewoon achter een heg.
      Je hebt kans dat je planten hermafrodiet zijn.
      Ze komen natuurlijk nooit aan een 18/6 of wat je nu wilt een 12/12.
      Wat je kan doen is een lichte doek over je planten doen.
      Verder heb ik niet echt veel tips.

      Peace

      Comment


        #4
        hmm kga eens zien of ik een oplossing kan vinden voor dit probleem, anders zal ik bij een legerwinkel een plastieken doek kopen om er over te hangen, mss dat ik er vandaag dan al iets over ga hangen...

        als het lukt zal ik er wel een foto van trekke greets!

        Ik heb proberen een doek er over te hangen maar ik wou het ook niet helemaal er over hangen omdat ik volgende week een week op vakantie ben, en wil toch dat ze voldoende zonlicht in de dag krijgen, hierdoor moest ik men doek onmogelijk hoog hangen om al men plantjes te verduisteren en dit vond ik veel te opvallend, mensen kunnen van op straat dan dat doek zien hangen.
        ik vind dit vrij jammer maar ik ga het zo laten, toch hoop ik dat de planten ondanks het straat licht toch in bloei zouden schieten. en geen herma's worden.

        straks zal ik een foto maken en hierbij plaatsen

        greets!

        ok ik heb idd meer info opgezocht en zelf het kleinste beetje licht (zelf enkele sec) feller dan maanlicht u plant verkloot ... dus ik ga zien dat ik er vuilniszakken over ga leggen of zo momenteel greets!!!
        Last edited by misty; 24 September 2009, 10:38.

        Comment


          #5
          Re: straatlamp verlicht plantjes fel

          ja eigenlijk heb je zelf t anwoord gegeven

          Comment


            #6
            Re: straatlamp verlicht plantjes fel

            Oorspronkelijk geplaatst door markster View Post
            ja eigenlijk heb je zelf t anwoord gegeven
            idd, handig als je beetje overal rondkijkt

            als ik vanaf morgen er nu een groot doek over kan spannen, zou het dan niet te laat zijn?

            en als ik een week weg ga op vakantie en daardoor in de dag het doek niet wegneem, zou dit heel slecht zijn voor men plantjes of valt de schade dan nog mee?

            Comment


              #7
              Re: straatlamp verlicht plantjes fel

              Als je meerdere dagen, meer dan 24 uur per dag, je plantje donker laat,
              zult ze gaan stressen, dikke kans dat je een herma krijgt dan. Dat zou ook zonde zijn.

              Comment


                #8
                Re: straatlamp verlicht plantjes fel

                vuilniszakken zijn niet te gebruiken, je plant kan daardoor niet ademen.
                Zoals ik al eerder zei, gebruik een doek waar lucht doorkan.

                Peace

                Comment


                  #9
                  Re: straatlamp verlicht plantjes fel

                  ik heb een soort plastieken doek er over gehangen, is een soortgronddoek voor u tent op te plaatsen, kan ook gebruikt worden als afdakje tegen de regen.
                  Dit steekt 10cm boven men planten uit dus zullen ze niet stikken en kan er nog wind onder door vliegen, het beschut al heel wat maar onder het doek is het nog niet 100% donker maar al veel donkerder dan anders, dus ik waag het er me wel op.
                  Zondag vertrek ik wel op vakantie dus kan ik het in de dag niet wegnemen voor een week , maar fel zonlicht komt er toch tamelijk door (het lijkt of ze gewoon in de schaduw staan) ik hoop wel dat ze het zo 1week wel zullen overleven zonder geslachtsverandering.

                  hopelijk gaat het zo toch lukken, want men opties zijn ver opgebruikt...
                  Ik zal jullie wel verder laten weten hoe het gaat..
                  mss maak ik er alsnog een kweekverslag van men plantjes als ik terug ben van zee

                  greets ivo

                  Comment


                    #10
                    Re: straatlamp verlicht plantjes fel

                    Ej hoe ver staat die lantaarn van je planten af als ik vragen mag?
                    Ik heb namelijk hetzelfde probleem, bij mij staat de lamp er ongeveer 30meter vanaf miss wat meer. Weet iemand of die lamp dan nog schade kan aanrichten?

                    greetz

                    Comment


                      #11
                      Re: straatlamp verlicht plantjes fel

                      30 meter is wel erg ver, denk niet dat het een groot probleem zal zijn.
                      Maar t beste is gewoon 100 % duisternis.

                      Peace

                      Comment


                        #12
                        Re: straatlamp verlicht plantjes fel

                        ook hier een straat lamp die ongeveer 2 meter van mijn heg afstaat ...

                        wat heb ik nu gedaan ik heb een boom gaan aanplanten die houd zo het licht nu tegen ....boom is een knotwilg die je zelf kunt stekken .van een oude knotwilg .....is nog gratis ook .hahaha

                        Comment


                          #13
                          Re: straatlamp verlicht plantjes fel



                          Zo heb ik het dan opgelost...

                          srr voor de zo late post

                          Comment


                            #14
                            Re: straatlamp verlicht plantjes fel

                            Uitklapbare partytent is misschien wel handiger.

                            Comment


                              #15
                              Re: straatlamp verlicht plantjes fel

                              Het handigste is een straatklinker; past in je hand en kun je ver gooien....

                              vale.

                              Comment

                              Bezig...
                              X