Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer buitenwiet

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste keer buitenwiet

    Korting op 420shop
    Hallo mensen, ik ben nieuw hier en ik dacht ik open alvast een topic voor mezelf aangezien ik waarschijnlijk nog heel veel vragen ga hebben . Ik ben van plan om voor het eerst zaadjes te gaan planten op mijn balkonnetje. Aangezien het nog een soort uitprobeer keer is heb ik gekozen voor goedkope zaadjes (South India skunk, 11 zaadjes voor 19e). Mijn eerste vraag is: wie kent deze wiet en is ie lekker? Verder ben ik van plan om vandaag de eerste zaadjes te gaan laten ontkiemen aangezien ik van een paar mensen uit mijn omgeving heb gehoord dat dit de juiste tijd daarvoor is. Op deze site zag ik echter dat het werd aangeraden dat pas later te doen. Hoe zit dat nou precies? Ten slotte: ik weet dat wietteelt in beperkte mate gedoogd wordt, maar wanneer ik een stuk of 2 planten op mijn balkon heb en de buren beginnen te klagen, kunnen zij dan (juridische) actie ondernemen?

    Dit was het (tot nu toe) maar I'll be back

    #2
    Re: Eerste keer buitenwiet

    Bedoel je hoe kiemen zit?

    Dat is heel simpel!
    (iedereen doet het mss wel anders)

    Ik deed het zo:
    Ik nam 2 borden, keukenrol.
    Maak de keukenrol met warm (geen heet) water nat. Het mag echt soaking wet zijn. Leg dit op je bord
    Leg de zaadjes erin, en nu nog een laag met keukenrol dat bedrenkt is met warm water.
    Leg nu je ander bord erover.
    Hou goed in het oog of ze niet uitdrogen.
    (het mag ook met wc papier hoor)

    Goed zaad kiemt binnen de 48h.
    Vanaf je een staartje ziet, plant je het zaadje met het staartje naar beneden.
    Wees voorzichtig want het staartje is je wortel!
    Nu 18h licht en 6h donkterte. En het groeien begint!

    En welkom op het forum!!!

    Dat lijkt me de beste manier, maar meningen zijn verdeeld.
    Last edited by Jointjedraaien; 27 October 2008, 22:39.

    Comment


      #3
      Re: Eerste keer buitenwiet

      bedankt voor het antwoord. maar dat was niet wat ik vroeg
      mijn vragen zijn:
      1. is het een lekker wietje?
      2. is dit de juiste tijd om te laten kiemen en
      3. klagende buren en wat kan er misgaan>

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Eerste keer buitenwiet

          zolang er geen overlast voor de buren is en zij daarvoor geen klacht indienen, is er niets aan de hand. Geen overlast, geen probleem.
          Je kan mischien de buren alvast op de hoogte brengen, in sommige situaties kan dit problemen vermijden tijdens je kweekje. Maar dan moeten de buren wel aanspreekbaar zijn en dat is in de moderne tijd, iets anders.

          Grtz

          Comment


            #6
            Re: Eerste keer buitenwiet

            - Ik ken het soortje niet
            - En ja je mag dat nu al te kiemen leggen, als je het kan voorgroeien tot de vorst voorbij is.
            - Pas midden mei buiten plaatsen, dat lijkt mij het veiligst.

            En ik denk dat ze 1 plant per volwassen persoon gedogen.
            Maar dat neemt hen het recht niet weg om ze toch mee te nemen, na eventuele klachten.

            Comment


              #7
              Re: Eerste keer buitenwiet

              Bedankt voor de hulp .
              Ah oke dan hou ik ze nog ff binnen tot halverwege mei. Slimste om ze gewoon op de vensterbank neer te zetten?
              En kan ik ze alvast bij een zeldzaam zonnig dagje even buiten zetten?

              Comment


                #8
                Re: Eerste keer buitenwiet

                Jazeker



                De mijne staan al buiten

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste keer buitenwiet

                  removed: verkeerd gelezen hehe

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste keer buitenwiet

                    Ik ga dadelijk perliet en mest halen, maar mijn plantjes zijn nog maar een centimeter of 1-2.
                    Kan ik ze al in een mengels van potgrond, mest en perliet zetten?

                    Comment


                      #11
                      GEEN MEST toevoegen in dit stadium, je zaailing heeft het zeker nog niet nodig! Mest weglaten, potgrond of stek-en zaaigrond in potjes van 7 op 7 cm, zaadje erin en laten doen .

                      Moesten ze momenteel al in kleine potjes staan, laat ze er dan nog maar even in. Je kan je plantje verpotten als het in die kleine potjes ongeveer een 10-tal cm groot is. Wachten tot je plantje doorgeworteld is, daarna kan je ze een grotere schoenmaat geven bv potjes van 15cm op 15cm.

                      Tot dan afblijven

                      Greetz

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste keer buitenwiet

                        Ah oke bedankt, dan wacht ik ook nog even met die benodigdheden halen .
                        Dus ik moet de plantjes pas in het mengsel zetten als ze een centimetertje of 10 zijn?

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste keer buitenwiet

                          Dus ik moet de plantjes pas in het mengsel zetten als ze een centimetertje of 10 zijn?

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste keer buitenwiet

                            De plantjes zijn ondertussen flink gegroeid, maaaarrr doordat we veel te lang hebben gewacht met overpotten ( ) is het gros van de plantjes heel zwak geworden. Ze hebben nu wel genoeg ruimte.. alleen nog steeds geen perliet (dat ga ik een dezer dage kopen). Iemand zei dat het verstandig was om afgestorven blaadjes van een plant af te snijden. Klopt dit?

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste keer buitenwiet

                              Veel mensen doen dat omdat die blaadjes een doel kunnen zijn van ongedierte.
                              Denk dat het plantje die bladjes zelf laat vallen maar ik zou ze eraf halen.


                              @Leffe

                              Je kan je bericht zelf verwijderen door op dat blauw kruisje te drukken .

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leffe
                              removed: verkeerd gelezen hehe

                              Peace

                              Comment

                              Bezig...
                              X