Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste Kweek

    Korting op 420shop
    Hallo mensen,

    Ongeveer 3 weken geleden heb ik samen met mijn vriendin voor het eerst wietplantjes genomen. Afghaan zaadjes gekocht (4 gehouden, rest weggegeven) en ze geplant. Het is dus buitenwiet, alleen we hebben de potten gewoon binnen op de vensterbank staan. Aan die kant van het huis staat zon beetje van de halve dag zon, en tot nu toe werkt dat prima.

    Even een aantal vragen/opmerkingen, wellicht hebben jullie wat tips voor ons hoe we bepaalde dingen beter/anders kunnen doen.

    - We hebben dus 4 plantjes, alleen staan ze in maar 2 potten. Het zijn twee potten van 5 liter en ze beginnen al zo groot te worden dat ik denk dat het tijd is voor ieder een eigen pot. Onze vraag hierbij is, is verpotten op dit moment verstandig of kan het nog wel even zo met 2 in 1 pot? Ze hebben denk ik binnenkort wel wat meer ruimte nodig, want ze groeien lekker snel Mocht het wel beter zijn, waar moet ik op letten met verpotten? Wat is de beste aanpak hiervoor?

    - Tevens vroeg ik me af hoeveel water ze ongeveer nodig hebben. Tot nu toe heb ik de potten gewoon steeds lekker nat gehouden, ongeveer een liter per pot per dag denk ik. Niet een moeras oid, maar gewoon goed vochtig. Overdag staan de planten er geweldig mooi bij, ze groeien elke keer naar de zon toe en zijn mooi groen 's Avonds heb ik gemerkt dat de blaadjes wat meer gang hangen, en zien ze er wat treurig uit bijna. Is dit normaal..?

    - Wanneer is het ongeveer tijd om er mest bij te doen, en hoe doe je dit het beste?

    Dat was het wel zon beetje.. Alvast bedankt voor de reacties!

    Ik zal bij de volgende post even wat foto's bijvoegen

    Groeten Robert & Debbie

    #2

    Comment


      #3
      Re: Eerste Kweek

      Bedankt voor het antwoord! We hebben er wel wat aan

      De plantjes zien er op dit moment zo uit als op de bijgevoegde foto's.

      Ik denk dat ik deze week toch een poging ga wagen ze ieder in een eigen pot te zetten, lijkt me wel beter, hebben ze meer ruimte enzo, alle blaadjes goed in de zon

      Iemand die weet hoe lang het nog ongeveer duurt voordat ik kan zien wat vrouwtjes en mannetjes zijn? Kheb nu nog geen idee namelijk en ik lees verschillende dingen over hoe en wat en wanneer je dat kan zien... Klopt het dat het pas als ze gaan bloeien te zien is..?
      Attached Files

      Comment


        #4
        Re: Eerste Kweek

        ik weet niet waneer je het kan zien of het mannetjes of vrouwtjes zijn maar je ziet het wel zeer duidelijk!
        vrouwen hebben soort van lange steeltjes en mannelijke hebbe soort bollen.
        je hebt zelfs plantjes die zowel mannelijk als vrouwelijk zijn hier kan je natuurlijk ook niet veel mee doen.
        Attached Files

        Comment


          #5
          Re: Eerste Kweek

          Je ziet dat wanneer je buitenplant in voorbloei gaat. Dan krijg je verschijnselen zoals op bovenvermelde foto.

          Verder ziet het er goed uit. Lukt het daar een beetje met de plantjes? Ze zijn inderdaad toe aan een grotere pot. Als ze die grootte nu al hebben, gaan ze tegen augustus echt struiken zijn .

          Greetz

          Comment


            #6
            Re: Eerste Kweek

            Ik heb ze toch wat minder water gegeven, want ik had het idee dat ik ze toch iets te veel gaf (die hangende blaadjes enzo..).

            Vanmorgen stonden ze er weer mooi bij! Zie bijgevoegde foto's..
            Attached Files

            Comment


              #7
              Re: Eerste Kweek

              En de achterkant van de plantjes..

              ALs het trouwens "struiken" dreigen te worden zal ik ze misschien wel binnenkort op het blakon moeten plaatsen denk ik, struiken passen niet echt in de vensterbank!

              Ik heb trouwens ook het idee dat er 2 van de 4 harder gaan dan de andere twee (zoals ook te zien op de foto's aan de grootte). Kan dit ook komen doordat ze met zn 2en in 1 pot staan?
              Attached Files

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste Kweek

                  Dank voor de leuke reacties!

                  We zijn van plan morgen de boel te gaan verpotten en wellicht ook meteen te gaan stekken (ook om ervoor te zorgen dat de planten wat meer in de breedte gaan groeien). Maar nou vroeg ik me af; is zon onderneming goed te doen in 1 keer? Of is het verstandiger eerst te verpotten, dan te zien of dat goed lukt en dan pas te stekken, of andersom?

                  Wederom alvast bedank, ga nu even lekker:

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste Kweek

                    Jij bedoelt niet stekken, maar toppen
                    En ja eens je dat doet kan je ze langs ozpij niet meer volgen.
                    Je krijgt 2 mooie hoofdtoppen/ en ja dat is supergemakkelijk gewoon je bovenste top eraf knippen
                    /experts dat het goed doen krijgen er 4.

                    Ik zou ze toppen na het verpotten, geef hen wortelcomplex dat is enorm goed tegen stress na het verpotten.
                    (staat toch zo op mijn fleske :p)

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste Kweek

                      Goed, gisteren dus de plantjes overgepot. Tis naar mijn idee behoorlijk goed gelukt, maar dat moet natuurlijk uitwijzen.. Kheb een paar worteltjes moeten knakken, maar echt maar heel weinig gelukkig! Na 1 dag staan ze er nu zo bij:
                      Attached Files

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste Kweek

                        So far so good!
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste Kweek

                          Dat ziet er goed uit, lekker grote bladeren .

                          Wil je stekken of toppen?

                          @Leffe

                          Je kan ook de "hoofdtop" stekken hoor.
                          Zo top en stek je tegelijkertijd.


                          Peace

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste Kweek

                            Als je je hoofdtop stekt, dan schat ik de kans op slagen zeer minimaal in.
                            Want een stekje heeft op zijn minst drie internodes nodig.
                            Wanneer je top heeft dat maar 1 bladset..

                            Enfin, proberen maar he

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste Kweek

                              Waar heb je dat gelezen of gehoort?

                              Ik zie toch stekken met minder internodes.
                              Explain?


                              Trouwens als hij de hoofdtop zou stekken zou de 3rde internode al opkomst zijn.



                              Peace

                              Comment

                              Bezig...
                              X