Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wiet kweken is niet leuk meer...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

wiet kweken is niet leuk meer...

Korting op 420shop
    Wiet kweken is niet leuk meer

Door: Camil Driessen
    Gepubliceerd: vrijdag 6 november 2009 00:47
    Update: vrijdag 6 november 2009 07:32
    De plantjes leverden hem tonnen op, maar tegenwoordig heeft wietteler David het moeilijk.
    Toen zijn wietplantage vorig jaar voor de derde keer werd leeggeroofd, was David (naam gefingeerd) er klaar mee. Tweeduizend whitewidowplanten weg, gestolen een paar dagen voordat hij zou gaan knippen. Het was de eerste keer dat hij kweekte in zijn nieuwe ‘hok’ – een eufemisme voor een loods, huis of industriepand.
    Met de oogst had hij zijn investering van tienduizenden euro’s moeten terugverdienen: lampen, stekjes, de afzuiginstallatie, bemesting en de elektricien die voor de illegale stroom zorgde. Dubbel en dwars terugverdienen, want van een wietplant haal je per oogst zo’n 20 gram cannabis, 25 als je het goed doet. Gezien de huidige straatprijs van 3.800 euro per kilo hadden Davids planten ruim anderhalve ton opgeleverd. Dat is een miljoen per jaar, want per hok ‘draai’ je jaarlijks zes oogsten: de toppen van een wietplant zijn na acht weken volgroeid. Maar David moest zijn hok opdoeken, het was ‘heet’: de dieven kenden de plek.

Verdriet
    ‘Dat rippen en knippen zie je de laatste jaren steeds vaker.’ David gooit er een veelgebruikt cliché uit het wereldje tegenaan. ‘Wiet is verdriet.’ In nog geen tien jaar in het vak werd hij drie keer bestolen. ‘Het gebeurt vaker dan je denkt.’ Dat bevestigt ook het ministerie van Justitie. ‘We horen steeds vaker dat de wietsector de afgelopen jaren gewelddadiger is geworden’, zegt een woordvoerder.
    Volgens David infiltreren de rippers al vanaf het moment dat je bij een growshop de benodigdheden koopt om te kweken. Soms staan ze er de hele dag te posten om te zien wie veel benodigdheden koopt. Soms krijgen ze tips van stekkenboeren: verkopers van de stekjes waaruit je wietplanten laat groeien. Soms zijn growshops zelf betrokken in het spel en plaatsen ze zendertjes in de apparatuur die ze verkopen. Rippers krijgen ook wel tips uit de omgeving van de kweker.

De betere rippers hebben dezelfde warmteapparatuur als de politie, plaatsen zendertjes onder auto’s om hun prooi te volgen en schuwen geweld niet. Als ze dan weten waar je hok is, komen ze ’s nachts kijken. Boren een gaatje om te zien hoe ver de planten zijn gegroeid. ‘En omdat ze je planten in de gaten houden, rippen ze altijd op het goede moment. Een paar dagen voordat je gaat snoeien.’
    Jongelui, zegt David (zelf in de veertig) steevast. ‘Die jongelui deinzen nergens voor terug.’ Omdat geen wietkweker aangifte doet, kunnen de rippers en knippers ongestoord hun gang gaan. Heel soms, als een ripdeal uit de hand loopt, hoor je er iets over. Zoals toen in 2006 in een wietloods in Venray de lichamen van twee Marokkaanse jongens werden gevonden.
    Tussenmeters en sensoren
    En dan is er ook het hardere optreden van politie en justitie dat de wietteler bedreigt. ‘Als je tegenwoordig in je huurhuis kweekt en wordt betrapt, sta je op straat’, zucht David.
    De inzet van politiehelikopters met warmtesensoren, energiebedrijven die tussenmeters installeren en precies zien wanneer welk huis in de buurt veel stroom gebruikt en ontwikkelingen als Meld Misdaad Anoniem. Interessante kweeklocaties zijn daarom alleen nog boerenschuren, vrijstaande woningen of bouwplaatsen. ‘Daar wordt altijd veel stroom verbruikt, dus dat valt niet op.’
    Voor David is het onomstreden: de strengere politieaanpak in Nederland (met onder meer de Taskforce aanpak georganiseerde hennepteelt) werkt. Niet voor niets steeg de wietprijs in een paar jaar tijd van 2.500 euro per kilo naar bijna 4.000.
    Geen exportland meer
    Door die harde aanpak verliest Nederland zijn dominante positie als wietexporteur. Cannabis verbouwen in Nederland wordt moeilijker, dus verplaatst de teelt zich naar het buitenland. ‘De straffen zijn er misschien hoger, maar de pakkans is veel, veel kleiner’, zegt David. België, Duitsland, Polen en Engeland zijn favoriete locaties om te kweken. Er zijn geregeld Nederlanders bij betrokken. ‘Nederland is de leerschool voor Europa. Wij zijn goede telers.’
    Zo verkocht David zijn oogst vroeger vaak aan een tussenpersoon die naar het Verenigd Koninkrijk exporteerde. Maar tegenwoordig wordt volgens Interpol 80 procent op Engelse bodem gekweekt. Hetzelfde gebeurt in andere landen. ‘Wij krijgen signalen dat de teelt zich verplaatst naar bijvoorbeeld Noord-Frankrijk en België’, bevestigt justitie. ‘Door die harde aanpak richten criminelen zich op elkaar’, zegt David.
    Blut
    Voor het eerst in jaren heeft David geen plantages meer staan. Hij is blut, omdat zijn laatste plantage werd geript. De meer dan een miljoen euro die hij in een paar jaar tijd verdiende, heeft hij er doorheen gejast. Dure auto’s en gehuurde villa’s, bezoek aan sekshuizen, David nam het er nogal van. ‘Ik werd wakker met de vraag naar welke massagesalon ik nu weer zou gaan.’ Schuldig over zijn criminele activiteiten voelt hij zich niet. ‘Wat ik heb gedaan is voor niemand schadelijk geweest. Bij de coffeeshop hier om de hoek verkopen ze kilo’s per dag. En dan mag ik het niet telen? Daarom zie ik mezelf niet als crimineel.’

Re: wiet kweken is niet leuk meer...

Tja als je zelf elektriciteit steelt
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Zielig, maar ik zeg altijd: Eigen schuld, dikke bult

Comment

lol,Zou zulke plantage nooit onbewaakt achterlaten..
        En zeker niet in de laatste weken..

Comment

k zou toch in ieder geval beter gespaard hebben na de eerste rip
          25 gram per plant als je het goed doet... )
          Last edited by Miss-Greenthumb; 19th January 2010, 12:09.

Comment

Dus misschien plak ik wel vol zenders als ik een avondje in de alien ben geweest

Comment

monty word door undercover dieven gespioneerd
              Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

AANDACHT:niet geschikt voor gevoeligere lezers (bericht kan wat paranoia aanwakkeren...)

Comment

Ja nou kan hij wel doen alsof het raar is maar als ik een loods vol zet met open auto's, tv's, Ipods en andere dure dingen, dan is het ook weg.

Comment

Vraag me af welk plezier je er zoal aan hebt bij de kweek van 2000 planten, schulden hebben, steeds achter je omkijken, paranoia lopen, ...

Geef mij maar een tentje voor mezelf.

PS : Is zijn eigen idiote schuld, grote bek opzetten in shop, opscheppen tegen zogenaamde vrienden, ...

Grtz

Comment

ghighighighi grappig bobo maar jij denkt toch niet dat die man tegen jan en alle man zijn verslag bloot legde "De meer dan een miljoen euro" , ok hij heeft het opgedaan maar zo'n bedrag krijg je niet bij mekaar als je tegen iedereen praat

dat schulden hebben gedeelte snapk niet goed (als je niet gepakt word heb je geen schulden) . En dat steeds achter je omkijken , paranoia lopen , denk je niet dat dat van persoon tot persoon afhangt ?

Gaat hier ook over rippers , daarvan was ik dus niet op de hoogte ik dacht dat het bij buitenkweken gebeurde , maar zo gaatjes in je muur boren , zenders op je auto daar wist ik totaal neits van gestoorde shit alsjet mij vraagt

Mvg Izzz

Comment

Wie laat nu zo een plantage onbewaakt achter,

Rippen doen ze toch, wa ge ook doet als ge der bij blijft laten ze u toch stikken in hun eigen bloed. En ga ge dan 24 uur 7 op 7 wakker blijven zitten bij u plantjes ofzo?

En van da eigen schuld.
                        Als ge da verkoopt weet die koper ook al da ge kweekt, hij achtervolgt en observeerd u. Tenzij ge via een tussenpersoon werkt die echt te vertrouwen is u broer ofzo.

Volgens mij is een goeie plek in een challetje in de ardennen maar tzal nie voor mij zijn, ik wil geen mes in mijnen buik.

at izthewiz13:
                        Ij zal wss geld geleend hebben voor die loods te kunnen huren, dure wagens op afbetaling aangezien ij dacht van kan ik toch makkelijk terug betalen..

groet.
                        Last edited by janleuri; 19th January 2010, 17:40.

Comment

Quote: Zoals toen in 2006 in een wietloods in Venray de lichamen van twee Marokkaanse jongens werden gevonden.

Moest ik ff om lachen..

--------------------

Maar als het zoveel verdient als het goed gaat, zou ik voor de laatste weken me loods ff voor een paar duizend euro laten bewaken, er zijn er echt wel die dat willen doen als je ze een beetje dik betaald.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Izthewiz13 View Post
                            dat schulden hebben gedeelte snapk niet goed (als je niet gepakt word heb je geen schulden) . En dat steeds achter je omkijken , paranoia lopen , denk je niet dat dat van persoon tot persoon afhangt ?
                            Als je alles van apparatuur moet kopen heb je geen andere mogelijkheid dan schulden hebben. En denk je dat als ik 2000 planten in mijn loods hebt staan, zou ik niet goed kunnen slapen.

Grtz
                            Last edited by bobo; 19th January 2010, 19:37.

Comment

Mooi dat we hier allemaal maar een beetje voor eigen gebruik kweken,en dat dat dan wel weer leuk of nuttig is.
                              Het verhaal wat Miss hier heeft geplakt is wel grappig btw,maar niet iets waar je je eigen druk om moet maken als kleine kweker.
                              Als je denkt dat je gevolgd of volgeplakt word vanaf een bepaald adres,zou ik aanraden om daar niet meer te komen(veiligheid voor alles)ghehehehe.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X