Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drugsbeleid nederland op de schop

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Drugsbeleid nederland op de schop

    Ook jouw reactie vind ik begrijpelijk: maar buiten de discussie om, wat is nu het item waarover het gaat? Jij kweekt wiet (naar ik aanneem) en ik doe dat evenzeer. Welnu, dit mag niet. Over dit verbod kun je redetwisten. Maar wat is nu in de praktijk de belemmering? Ik houd niet zo van Indianenverhalen van helikopters met snuffelaars, die vervolgens uit de lucht moeten worden geschoten. Ik kweek al zo'n dertig jaar mijn eigen wietje, tot op heden heb ik nooit last gehad van justitie en ik ben er van overtuigd dat -mits ik de tijd van leven heb- daar de komende dertig jaar evenzeer geen last van zal ondervinden. Een mens lijdt het meest van de klachten die hij vreest.

    Comment


      #17
      Re: Drugsbeleid nederland op de schop

      Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
      Ik kweek al zo'n dertig jaar mijn eigen wietje, tot op heden heb ik nooit last gehad van justitie en ik ben er van overtuigd dat -mits ik de tijd van leven heb- daar de komende dertig jaar evenzeer geen last van zal ondervinden.
      En dat is nou juist de vraag Xtreme. Of het proefballonnetjes zijn of niet, de politiek roert zich op het gebied van beleid mbt softdrugs. Ik vraag het me af of simpelweg doen wat je altijd deed kan volstaan om geen last met justitie te krijgen in de nabije toekomst. Persoonlijk zou ik een realistisch en tolerant beleid wel willen afdwingen met ludieke acties, doorrookte kamerleden en andere ongein. Echter is het maar de vraag of -zelfs met massale actiebereidheid- er uberhaupt enige vorm van inspraak in dit specifieke regeringsbeleid te regelen valt.
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #18
        Re: Drugsbeleid nederland op de schop

        Besef nu in Godsnaam eens dat wat de politiek thans entameert een achterhoede gevecht is. Een wietgebruiker hoeft geen loser te zijn, maar het komt mij voor dat sommigen onder ons zich als zodanig beschouwen. Mijn kennissen/vrienden, die wel eens een jointje roken zijn maatschappelijk geslaagd en hebben statuur. Mitsdien ga ik niet mee huilen met de wolven in het bos, om de dood eenvoudige reden dat ik mij onder vigeur van de huidige en ook toekomstige overheidsbemoeienis totaal niet belemmerd voel om uitvoering te geven aan datgene dat ligt binnen de grenzen die ik maatschappelijk aanvaardbaar acht.

        Comment


          #19
          Re: Drugsbeleid nederland op de schop

          oftewel : burgerlijke ongehoorzaamheid. mijn held...

          Tis me trouwens niet helemaal duidelijk hoe je de link legt naar losers etc. Dat dat wat we zien van de politiek georkestreerd is of zoals jij aangeeft een achterhoede-gevecht, ja daar kan ik me wel iets van voorstellen.
          Ik heb aan justitiebeleid ook -binnen redelijke grenzen- poep , maar weet ook dat ik statistisch bekeken nog een jaar of 40 hier rond dwarrel. Als ik dan politici hoor roepen dat wiet roken in de buitenlucht verboden moet worden, en dat die betreffende politicus behoort tot een partij die een fikse opmars aan het maken is, nou dan wil ik me wel mengen in dat achterhoedegevecht. Want als blowers in mijn leeftijdsgroep allemaal denken "poep eraan we doen het toch wel" is binnen no time het hele softdrugsbeleid geinhaleerd en uitgekotst.

          Beleid moet een afspiegeling zijn van hetgeen er in de samenleving speelt. Net als jijzelf en vele anderen heb ik niet het idee dat op kleine schaal kweken crimineel is. Uiteindelijk doe ik ook wel wat ikzelf maatschappelijk aanvaardbaar acht, maar met een byebye-softdrugs zal de aanpak strenger worden, en ook wel zo streng dat "poep eraan hebben" geen realistisch verhaal meer is. Want de rechter heeft poep aan wat jij "maatschappelijk aanvaardbaar acht". Daar zijn regels voor, en volgens ons politieke systeem zouden we daar invloed op moeten kunnen uitoefenen.
          Last edited by moreweed; 8 February 2010, 03:10.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #20
            Last edited by Xtreme; 8 February 2010, 10:26.

            Comment


              #21
              Re: Drugsbeleid nederland op de schop

              Maar da's nou net het punt Xtreme : waarom aan de slag met wetgeving als er van te voren al bekend is dat de enige uitkomsten 1:burgerlijke ongehoorzaamheid en 2: ineffectieve opsporing zijn ? Dan ben je geld aan het verspillen met het bouwen van zandkastelen.
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #22
                Re: Drugsbeleid nederland op de schop

                Welnu, dit is uitsluitend het gevolg van het feit dat we in een parlementaire democratie leven. In mijn visie is een democratie een dictatuur van de helft plus1. Maar dat is in ieder geval beter dan een echte dictatuur. Onbegrijpelijke wetgeving is een gevolg van kiezersgedrag: volksvertegenwoordigers willen zich nu eenmaal profileren. De meesten hebben een grote bek, twee linkerhanden en kunnen slechts lullen, lullen en lullen. De overheid raakt simpelweg het gezag kwijt: in Rotterdam moet de hoogste politiechef opstappen vanwege de strandrellen: dus er komt een nieuwe commissaris van politie en daarnaast een "evenementencommissaris". Het aanstellen van een extra functionaris zal echt geen nieuwe rellen voorkomen.Alleen de politiek is tevreden.
                Last edited by Xtreme; 8 February 2010, 19:26.

                Comment


                  #23
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #24
                    Re: Drugsbeleid nederland op de schop

                    Komt me bekend voor , we hebben het hier al eens over gehad...

                    http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...and-t8182.html

                    Comment


                      #25
                      Re: Drugsbeleid nederland op de schop

                      Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                      Ook jouw reactie vind ik begrijpelijk: maar buiten de discussie om, wat is nu het item waarover het gaat? Jij kweekt wiet (naar ik aanneem) en ik doe dat evenzeer. Welnu, dit mag niet. Over dit verbod kun je redetwisten. Maar wat is nu in de praktijk de belemmering? Ik houd niet zo van Indianenverhalen van helikopters met snuffelaars, die vervolgens uit de lucht moeten worden geschoten. Ik kweek al zo'n dertig jaar mijn eigen wietje, tot op heden heb ik nooit last gehad van justitie en ik ben er van overtuigd dat -mits ik de tijd van leven heb- daar de komende dertig jaar evenzeer geen last van zal ondervinden. Een mens lijdt het meest van de klachten die hij vreest.

                      juist, we moeten ons niet bang laten maken, gewoon lekker door growe en blowe....

                      Comment


                        #26
                        Re: Drugsbeleid nederland op de schop

                        Wellicht "off topic" maar de 2e Kamer heeft zich gisteren bezig gehouden met het feit dat er kaartjes voor evenementen voor woekerprijzen worden verkocht. Dus er moet wetgeving komen en de overheid moet wederom handhavend gaan optreden. Ik vind dit faliekante onzin: als ik een kaartje wil kopen voor een concert en dat is te duur dan denk ik: "stik de moord met je kaartje". Echter een of andere onbenul stelt dit aan de orde in het parlement en dan moet er uiteraard wetgeving komen met sancties.

                        Comment

                        Bezig...
                        X