Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wetten coffeeshop

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: Wetten coffeeshop

    Korting op 420shop
    Hey,

    Ik kan nergens de regels en wetten vinden waaraan coffeeshops zich moeten houden. Ik ben voornamelijk op zoek naar informatie over het openen van een shop. Kan iemand me hierbij helpen?

    Alvast bedankt!
    Last edited by Jointjedraaien; 20 June 2010, 18:35.

    #2
    Re: Wetten coffeeshop

    HET COFFEE-SHOP BELEID

    Het coffeeshop-beleid houdt in dat coffeeshops aan een aantal wettelijke voorwaarden moeten voldoen, de zogenoemde:

    AHOJ-G criteriaGedogen
    In coffeeshops wordt de verkoop van softdrugs – onder bepaalde voorwaarden – niet strafrechtelijk vervolgd: het gedoogbeleid. In Nederland zijn drie soorten coffeeshopbeleid, die per gemeente verschillen:
    Nulbeleid (coffeeshops onder geen enkele voorwaarde toegestaan)
    Beleid met aanvullende voorwaarden (maximale hoeveelheden hasj of wiet per klant en beperking openingstijden)
    Beleid zonder aanvullende voorwaarden
    Last edited by monty; 21 March 2010, 14:55.

    Comment


      #3
      Re: Wetten coffeeshop

      Bedankt!

      Eigenlijk zijn alle regels wel algemeen bekend dus. Het enige rare is dat je geen reclame mag maken, maar dat wist ik al wel en daar is makkelijk rekening mee te houden.

      Heb je misschien ook wat informatie over het aanvragen van een vergunning voor het openen van een coffeeshop? Ik kan namelijk nergens wat vinden.

      Comment


        #4
        Re: Wetten coffeeshop

        Kan iemand me vertellen waar in de wet over coffeeshops wordt gepraat bijvoorbeeld?

        Comment


          #5
          Re: Wetten coffeeshop

          Heeft iemand anders misschien tips of zo?

          Comment


            #6
            Re: Wetten coffeeshop

            Hm, Monty heeft je al een duidelijke tekst gegeven.

            Tips; hou je echt aan de afgesproken hoeveelheid en verkoop zeker niet onder de 18 jaar. Hou het ook alleen bij Cannabis.

            En wat dacht je van een korting voor JD-leden? Nee grapje, ofc
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

            Comment


              #7

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Wetten coffeeshop

                  In de gemeenteraad wilden ze ook een beetje naar het idee van een coffeeshop daar kijken. Dat klinkt niet echt overtuigend en concreet. Welke partijen worden vertegenwoordigd in het college? Welk standpunt nemen deze partijen in? Hoe luidde het verkiezingsprogramma?
                  Geldschieter(s)
                  Last edited by Xtreme; 31 March 2010, 19:20.

                  Comment


                    #10
                    Re: Wetten coffeeshop

                    @ Siempie; Wat ik bedoelde met hou het bij Cannabis is dat je geen andere drugs moet gaan verkopen. Doodsteek voor meerdere coffeeshops.

                    En eten en drinken, bij de meeste shops waar tafels en stoeletjes staan wordt dat ook verkocht. Of je daar een vergunning voor nodig hebt weet ik niet, dat zou je een keer naar moeten vragen bij jou gemeente. Spacecake verkopen mag wel naar mijn mening, maar ook dat zul je na moeten vragen.

                    Xtreme heeft wel een punt hier, ik zou eerst goed informeren of de gemeente wel een coffeeshop toestaat. Anders is het inderdaad zonde van je tijd. Denk echter wel goed na hoe je het gaat aanpakken, zorg ervoor dat 'overlast voor de omgeving' erg minimaal is, anders heeft het al nauwelijks een kans van slagen.

                    En een openingsstunt, pff.. Laat het eerst maar is zo ver komen. Laat aanstekers bedrukken en deel deze bij de opening uit, en wat denk je van gratis pakjes vloei en tip bij de bestellingen. Zorg dat jouw coffeeshop zich (positief) onderscheid van de rest in de omgeving. Bedenk leuke acties, bijvoorbeeld een stempelkaart. 1 Stempel per gram. 25 stempels nodig en dan krijg je? * iets door jouw gekozen*

                    Ik ben ook maar aan het brainstormen, haha.
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment


                      #11
                      Re: Wetten coffeeshop

                      Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                      In de gemeenteraad wilden ze ook een beetje naar het idee van een coffeeshop daar kijken. Dat klinkt niet echt overtuigend en concreet. Welke partijen worden vertegenwoordigd in het college? Welk standpunt nemen deze partijen in? Hoe luidde het verkiezingsprogramma?
                      Bij de kieswijzer van de gemeente was 1 van de stellingen "In de gemeente moet een coffeeshop komen" en D66 en een lokale partij met bij elkaar iets meer dan 13% van de stemmen antwoorden daarop "Helemaal mee eens". Ik wil ze mailen om te vragen of ze nog eisen stellen of zo en of zij al plannen daarvoor hebben, maar ik weet niet precies hoe ik dat ga verwoorden en ik wil ze ook niet elke week 1 vraag sturen, maar in ene gewoon een grote en goede mail sturen. Verder waren er nog partijen die op z'n minst neutraal waren, maar daar heb ik geen cijfers van, ook niet van de partijen die "Mee eens" hadden ingevuld. Daar moet ik nog achteraan.
                      Ook wil ik binnenkort (morgen waarschijnlijk) naar het gemeentehuis om te vragen of het gewoon mogelijk is om een vergunning aan te vragen of hoe ik dat verder aan moet pakken. Dan kan ik me daar ook op voorbereiden.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                      Geldschieter(s)
                      Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                      Naar mijn oordeel is ook je plan van aanpak verkeerd.
                      Je moet beginnen met het antwoord op de vraag te krijgen of er een coffeeshop mag komen. Is het antwoord op deze vraag negatief dan hoef je niet aan een ondernemersplan te beginnen, is gewoon zonde van de tijd.
                      Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Daarom wil ik zeer binnenkort meer weten over het gemeentelijk beleid en of daar, als dat nodig is, misschien verandering in kan komen. En ik wil weten hoe ik vergunningen kan aanvragen en wat ik verder nog voor informatie daarbij nodig heb. Dat hoop ik morgen uit te kunnen vinden.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Weedy View Post
                      @ Siempie; Wat ik bedoelde met hou het bij Cannabis is dat je geen andere drugs moet gaan verkopen. Doodsteek voor meerdere coffeeshops.

                      En eten en drinken, bij de meeste shops waar tafels en stoeletjes staan wordt dat ook verkocht. Of je daar een vergunning voor nodig hebt weet ik niet, dat zou je een keer naar moeten vragen bij jou gemeente. Spacecake verkopen mag wel naar mijn mening, maar ook dat zul je na moeten vragen.
                      Ja, bedankt. Weet jij of ik eventueel wel Zwitserse zakmessen mag verkopen? Ik ben niet te enige die vind dat een Victorinox een bijna onmisbare smokerstool is en misschien zou het later leuk zijn om die te kunnen verkopen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Weedy View Post
                      Xtreme heeft wel een punt hier, ik zou eerst goed informeren of de gemeente wel een coffeeshop toestaat. Anders is het inderdaad zonde van je tijd. Denk echter wel goed na hoe je het gaat aanpakken, zorg ervoor dat 'overlast voor de omgeving' erg minimaal is, anders heeft het al nauwelijks een kans van slagen.
                      Ja, dat denk ik nu ook. Overlast staat btw hoog op mijn lijstje van belangrijke dingen. Dat is altijd nadelig voor iedereen. Omwonenden hebben er last van en ik krijg negatieve reclame en moet mijn coffeeshop dan misschien sluiten.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Weedy View Post
                      En een openingsstunt, pff.. Laat het eerst maar is zo ver komen. Laat aanstekers bedrukken en deel deze bij de opening uit, en wat denk je van gratis pakjes vloei en tip bij de bestellingen. Zorg dat jouw coffeeshop zich (positief) onderscheid van de rest in de omgeving. Bedenk leuke acties, bijvoorbeeld een stempelkaart. 1 Stempel per gram. 25 stempels nodig en dan krijg je? * iets door jouw gekozen*

                      Ik ben ook maar aan het brainstormen, haha.
                      Haha, dat bedoelde ik met dat het in ieder geval veel goede gespreksstof oplevert
                      25 is veel te veel. Dan moet je of iets groots weggeven of je moet het getal verlagen. Dat is sowieso wel beter verwacht ik, omdat mensen dan veel sneller reden hebben om ergens naartoe te werken. Dan gaan ze misschien sneller kopen

                      Comment

                      Bezig...
                      X