Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PROCES TEGEN TREKT UW PLANT: DE RECHTSSTAAT STAAT TERECHT

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PROCES TEGEN TREKT UW PLANT: DE RECHTSSTAAT STAAT TERECHT

    Korting op 420shop
    http://www.trektuwplant.be


    Philippe Decraene / Joep Oomen /Kris Verdonck

    Lange Lozanastraat 14

    2018 Antwerpen

    info@encod.orginfo@encod.org <mailto:info@encod.org> / http://www.encod.org <http://www.encod.org>

    #2
    Re: PROCES TEGEN TREKT UW PLANT: DE RECHTSSTAAT STAAT TERECHT

    BIG UP!!!
    NEVER GIVE UP!!!
    SOMEDAY THEY WILL UNDERSTAND!!
    THEY CANT KEEP FIGHTING THE HEALING OF THE NATIONS!!
    WHEN THEY STOP FIGHTING CANNABIS, THEY WILL STOP FIGHTING EACHOTHER AND A LOT OF PROBLEMS WILL BE SOLVED!!!
    peace

    Comment


      #3
      Re: PROCES TEGEN TREKT UW PLANT: DE RECHTSSTAAT STAAT TERECHT

      http://www.indymedia.be/nl/node/27388http://www.trektuwplant.behttp://www.aavlaanderen.orghttp://www.masereelfonds.be

      Comment


        #4
        Re: PROCES TEGEN TREKT UW PLANT: DE RECHTSSTAAT STAAT TERECHT

        Ik snap niet hoe een dergelijke topic (in het algemeen dan) zo lang kan aanslepen. Is er geen manier om dit in een stroomversnelling te brengen? Het duurt gewoon te lang eer iemand weet hoe het precies zit met die wetten omtrent cannabisgebruik/kweek. Zeker als je ziet dat wat volgens de wet toegelaten is er toch nog maatregelen getroffen worden hiertegen. En dus eigenlijk de wet niet overtreden wordt maar toch als overtreding bekeken wordt (of heb ik het hier verkeerd?).

        Misschien onder de vorm van een debat (Zevende dag, artikel in de krant) kan een organisatie als TUP zeker het probleem in de schijnwerpers plaatsen. Het gebeurt niet zelden dat na een debat in een programma als 'De Zevende Dag' er wetten in een stroomversnelling aangepast/opgesteld worden. (Er zijn uiteraard nog tal van andere manieren maar volgens mij kan het beste resultaat bereikt worden door het probleem in de media te smijten). Het is niet aan de gewone burger/gebruiker om dergelijke stappen te ondernemen maar aan organisaties/vzw/... zoals de uwe om in de mate van het mogelijke alles in de spotlights te plaatsen. Met wat ervaring, zoals jullie dat zeker wel hebben, kan volgens mij met succes een debat op een dergelijk medium aangevraagd worden.

        Ik heb zo het gevoel dat al de problematiek een beetje de doofpot ingaat. Met de soms erg lachwekkende maatregelen van de politie/ordediensten tot gevolg (het oppakken van een individu omdat hij een zaadje plant bvb...). Iedereen heeft het recht op rechten. Aan ons/jullie/de Belgen om wat druk op de ketel te plaatsen.

        In the mean time wacht iedereen maar af...

        Greetzzz

        Comment


          #5
          Re: PROCES TEGEN TREKT UW PLANT: DE RECHTSSTAAT STAAT TERECHT

          Ik vind ook dat er veel zijn die alleen maar toekijken, maar langs de ene kant is het ook wel begrijpelijk.
          Nu ben ik meerderjarig en bij overtreding zijn de gevolgen ergen dan toen ik minderjarig was.
          Er zijn veel mensen die aan hun toekomst denken en daarom niet hun mening durven uiten, uit angst.

          Nu vraag ik me het volgende af; wat als je nu, als meerderjarige, betrapt wordt op bezit? Als je dan gaat solliciteren, kan dat bedrijf dan contoleren wat je allemaal hebt uitgestoken?

          on toppic: is al een begin.


          Greetz,
          zion

          Comment


            #6
            Re: PROCES TEGEN TREKT UW PLANT: DE RECHTSSTAAT STAAT TERECHT

            Oorspronkelijk geplaatst door zion
            Nu vraag ik me het volgende af; wat als je nu, als meerderjarige, betrapt wordt op bezit? Als je dan gaat solliciteren, kan dat bedrijf dan contoleren wat je allemaal hebt uitgestoken?
            JA, zij kunnen je strafblad opvragen. Heeft iemand die ik ken gedaan met zijn vrouw in de tijd... Heeft er 500euro voor moeten neertellen maar het is dus zeker mogelijk. Ik weet niet wat de voorwaarden zijn hiervoor, of je het met om het even wie kan doen ofzo. Als je een topfunctie bij een bedrijf wil gaan bekleden dan kan het best zijn dat zij je eerst even screenen. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ze dat bij lage functies enzo ook gaan doen. Zou immens veel werk zijn en ook nog een pak geld kosten. Functies zoals doktors, etc worden volgens mij ook zeker gescreened. Lijkt mij maar normaal eigenlijk...

            Comment


              #7
              Re: PROCES TEGEN TREKT UW PLANT: DE RECHTSSTAAT STAAT TERECHT

              Het komt enkel en alleen op u strafblad als u zich voor de rechtbank moet verantwoorden EN u schuldig word bevonden.

              Alle andere gevallen komen niet op u strafblad.
              Stel het komt erop, dan "verdwijnt" het meestal ook na verloop van tijd.
              -Gaat het om een geldboete of een gevangenisstraf van hoogstens zes maanden uitgesproken door de politierechtbank of de correctionele rechtbank, dan wordt de straf na drie jaar automatisch van het strafblad gewist.
              - Is het zwaarder dan dat is het 30 jaar denkik.

              En oja, ge moogt altijd zelf u strafblad inkijken, om bijvoorbeeld te controlen of ze het wel hebben gewist 3 jaar na de feiten bijvoorbeeld.

              Maar normaal gezien mag je niet het strafblad van anderen inkijken.

              Je toekomstige baas kan dus normaal niet je strafblad raadplegen.
              Wat je toekomstige baas WEL kan doen is vragen dat je een "bewijs van goed zedelijk gedrag" voorlegt. Daarop staat ook welke veroordelingen je hebt opgelopen.
              *SmokingggGG* !

              I wanna get high... so high!

              Comment


                #8
                Re: PROCES TEGEN TREKT UW PLANT: DE RECHTSSTAAT STAAT TERECHT

                Oorspronkelijk geplaatst door Noto
                .

                Je toekomstige baas kan dus normaal niet je strafblad raadplegen.
                Wat je toekomstige baas WEL kan doen is vragen dat je een "bewijs van goed zedelijk gedrag" voorlegt. Daarop staat ook welke veroordelingen je hebt opgelopen.
                Zou het dan een "bewijs van goed zedelijk gedrag" zijn dat die persoon heeft opgevraagd, waar ik het over heb? Heeft hij geld voor moeten neertellen. Hij kon wel zien wat die allemaal had uitgestoken. Dat waren vooral kleine misdaden/misdrijven (wat is het verschil eigenlijk?)

                Nog geen nieuws van onze goeie ouwe vriend Jo Vandeurzen? Mijn Inbox is anders nog steeds leeg

                Comment


                  #9
                  Re: PROCES TEGEN TREKT UW PLANT: DE RECHTSSTAAT STAAT TERECHT

                  Een bewijs van goed zedelijk bedrag kunt ge bij u gemeentebestuur halen, en kdenk wel da ge ervoor moet betalen.


                  Jup, mijn mailbox is ook nog leeg
                  *SmokingggGG* !

                  I wanna get high... so high!

                  Comment


                    #10
                    Re: PROCES TEGEN TREKT UW PLANT: DE RECHTSSTAAT STAAT TERECHT

                    Dus als ze u pakken aan de grens, dan heeft het niet al te zware gevolgen ivm werk.
                    Ik zit een beetje in nood, en zou graag een dagje naar Nl gaan om een kleine voorraad te gaan halen.
                    Geen 10 tallen grammen, max 5.
                    Maar ik heb geen zin om men toekomst hierdoor naar de vaantjes te helpen.

                    Greetz,
                    zion

                    Comment


                      #11
                      Re: PROCES TEGEN TREKT UW PLANT: DE RECHTSSTAAT STAAT TERECHT

                      Bwa, als ge gepakt wordt met een kleine hoeveelheid is de kans redelijk klein dat ge naar de rechter zult moeten he.

                      En het verschijnt alleen op u strafblad en "bewijs van goed zedelijk gedrag" als ge veroordeeld wordt. dit wil zeggen voor de rechter komen EN schuldig bevonden worden.

                      Dus dat heeft zowiezo niet al te zware gevolgen ivm werk.
                      *SmokingggGG* !

                      I wanna get high... so high!

                      Comment


                        #12
                        Re: PROCES TEGEN TREKT UW PLANT: DE RECHTSSTAAT STAAT TERECHT

                        Oorspronkelijk geplaatst door Noto
                        Jup, mijn mailbox is ook nog leeg
                        hah! Niet dat ik anders had verwacht maar toch ...

                        Comment

                        Bezig...
                        X