Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgische cannabiswetgeving

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dan is er geen probleem he.

Overigens, het is allemaal iets complexer dan het lijkt. Ik heb al wiet verdampt waarvan ik dacht als ik nu niet 100% psychologisch in orde ben dan gaat het mis. Het is voor huisartsen heel moeilijk om bepaalde psychologische ziekten te herkennen, laat staan er mediciatie voor te schrijven. Moest wiet legaal zijn dan is die drempel weg. Sowieso dat het voor veel mensen kan helpen, maar dan voornamelijk mensen met fysieke problemen zoals ms en als. Stel nu dat ik mij depressief voel en ik krijg cbd voorgeschreven en dat helpt, wat schiet ik daar dan mee op zonder de oorzaken van die depressie aan te pakken? Dan ben je net als zoveel anderen compleet afhankelijk van medicatie, terwijl dat niet hoeft. Zo zie ik het. Huidige opioid crisis in de vs is daar een mooi voorbeeld van. Komt ook allemaal uit de natuur, al die aftreksels van morfine etc. Daarom is het ni ongevaarlijk. CBD, hoelang wordt dat getest? Over lange termijn is daar niks over geweten.

Die hippies die verwijzen naar cannabis als medicatie over de jaren heen die vergeten dat pas sinds een jaar of 20 de thc en cbd percentages gigantisch de hoogte in schieten. Probeer als beginner maar is herijuana van Sannie, je zal er snel op terugkomen.

Comment

deze topic is 10j geleden gestart hoop dat er nu al iets verandert is in Belgie ........maar je kent Belgie ...Brussel hallen vilvoorde splitsing is ook al meer dan 40j bezig
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

Zou ni weten wat de regels zijn en of er iets veranderd is.
      Maar zoals je zei BelgiŽ kennende

Comment

@smoker2002 hierboven
        https://justitie.belgium.be/nl/thema...drugs/cannabis
        We accepteren de realiteit van de wereld zoals we die voorgeschoteld krijgen.

Comment

• smoker2002
          smoker2002 commented
          Editing a comment
          thanks

Ik heb hier onlangs met een agent over gesproken.
        Hij vertelde mij:
        Indien je 1 plantje buiten of achter het raam hebt staan ga je geen problemen krijgen zolang de buren niet bellen i.v.m. overlast.
        Ga je echter een lamp gebruiken al is dit een 1w led ben je voor de politie in Belgie professioneel bezig,
        word alles aangeslagen en afhankelijk van de hoeveelheid een boete/celstraf.

Bezit is hetzelfde gebleven, onder de 5gr afhankelijk van de agent,
        boven de 25gr zouden ze je kunnen proberen aan te klagen als dealer als ze een verdere aanleiding kunnen vissen.

Comment

• Green Mamba
          Green Mamba commented
          Editing a comment
          Dus 4 dikke planten en een goed lamp erboven. Gejost ben je toch als ze binnen komen.
          Je kan de zieligaard spelen en uitleggen dat het alleen voor eigen medicinaal gebruik is. Alles minimaliseren en hopen op de laagste straf meer kan je niet doen.
          Na jaren lang de criminele misdaad te betalen voor ons weedje is het toch beter om zelf veilig thuis te kweken meneer de agent...

• Ledgrower
          Ledgrower commented
          Editing a comment
          Inderdaad maar zolang ze niet in t zicht staan of je 4x1000w hps+ gaat gebruiken vinden ze je toch niet of je moest je mond voorbijpraten.

Hier lees je hoe het zit met de wet in belgie omtrent wiet kweken en bij je hebben. Heb het gecheckt bij de bronnen die ze gebruiken en het klopt. http://www.wiet-info.nl/hoe-zit-het-...wet-in-belgie/

In het nieuws in belgie is er veel te doen rond Medicinale wiet. De regering doet onderzoek naar de voordelen van medicinale wiet en of wiet kan worden gebruikt in de gezondheidszorg. Vooral m.b.t. wietolie en cbd olie enzv. (CBD olie is zelfs nog verboden daar)

Comment

Met den NVA op kop kunde best ni hopen op een normaal drugs beleid. En met maggy de block ga je ook niet ver mee komen. Terug naar de middeleeuwen denken ze daar. Maggy verdient nogal wat op farma medicijnen. Ik hoop er al lang niet meer op. Overal wordt er meer en meer open over gepraat en gelegaliseerd, maar how maar, in Belgie gaan we er NOG HARDER tegen in gaan.

Te triest. Zeker als je weet dat ik als belg al tien duizenden euro's in de nederlandse economie heb gestoken. En nee dat bedrag is zeker niet overdreven.

Trouwens ik weet niet juist hoe het zit, maar je kan hier in Belgie in vaporshops wel effectief CBD olie kopen, je kan het enkel niet online kopen, net zoals je geen sigaretten online kan bestellen.
          Of het legaal is , dat weet ik niet, maar het wordt wel aangeboden.

Comment

Het is hier idd triest in BE..
            Cannabis kan nochtans voor tal van patienten een oplossing bieden denk ik, maar ze smeren je hier liever zware pijnstillers aan, anti depressiva, kalmeringspillen, slaapmiddelen..enz.
            Ik ben zelf nog steeds aan het afkicken van slaapmedicatie en morfine op eigen houtje..tijdje geleden kwam ik op spoed terrecht, ik wou voorgoed af van die troep. Ze konden me niet opnemen voor te ontwennen omdat ik wiet gebruikte, dit was illegaal vertelden ze me, draait hier serieus vierkant lijkt me..

Paar weken geleden heb ik een CBD shop bezocht, hier in BE, genaamd ĎThe Green Flowerí in Aalst.
            Lijkt een beetje op een coffeeshop, alleen ruik je geen wiet
            Volgens de verpakking; industriele hennep, minder dan 0,2% THC, technisch gebruik, niet voor medicinaal gebruik, verboden te roken.
            werkt voor mij niet..Wel verrassend om ineens zo een shopje hier in het straatbeeld te zien, met zo een wietblad sticker op de deur

Comment

• Mr Debonal
              Mr Debonal commented
              Editing a comment
              Voor mij werkte de CBD wel in't geval van (niet-stoppende) spierspasmen en mijn angstige momenten lijken ook wel afgevlakt. Op gebied van psoriasis heb ik de indruk dat het maar half werkt of het duurt gewoon heel lang.

Onlangs nog een online foodie shop gehad die super positief was over CBD olie en aan Belgen en Nederlanders begon te verkopen. Ze hadden een mooie deal voor de (bio) cbd olie, maar de volgende dag na aankoop kreeg ik al snel een mail dat ze mij gingen terugbetalen omdat het hier "kennelijk verboden" is. Heb hen een mail gestuurd en aangehaald dat er ondertussen talrijke CBD winkels in Vlaanderen en WalloniŽ zijn en ze niks te vrezen hebben. Helaas...'t heeft niets geholpen. Dan maar terug bij de vertrouwde cbd shop bestellen.
              En De Block kan de pot op. Ze gaat de even slechte kant op als Joke Schouvliegge... ze zal nog wel zwichten. Ze kan nog niet eens voor haar eigen gezondheid zorgen...net als haar patiŽnten die bij haar ten rade kwamen met overgewicht... goe bezig.

• smoker2002
              smoker2002 commented
              Editing a comment
              i now Belgium is fuckt up
              hoe ze de wet maken in Belgie intreseerd me eigenlijk niet ik ben anarchist en leef volgens mijn eigen regels
              zouw wel ook stuk makkelijker zijn als het legaal was kweken thuis
              tot die tijd doe ik gewoon mijn zin maar zwijg ik wel tegen iedereen ... buiten hier op jointje draaien . nl

mijn olie voor ik en mijn vrouw maak ik ook zelf en het helpt zeer goed ik voor chronische pijn en tegen voor mijn vrouw tegen haar kanker ik haar baarmoeder
              wij weten als het helpt haar kanker cellen zijn al verkleind ik ga mijn vrouw niet laten dood gaan omdat er een paar fuck up gevallen van die linkse ratten geen goedkeuring wil geven van cannabies ipv ze dood te laten gaan ben mijn vader 5j zien aftakelen omdat hij geen weed olie wilde nemen alle hij wilde dat wel nemen enkel die vrouw waar hij bij was was er tegen en hij heeft het na 5 dagen gestopt met gebruiken

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190304_04229483

Corvus Oculum Corvi Non Eruit !

Comment

• smoker2002
              smoker2002 commented
              Editing a comment
              Belgie mag je niets kutland jammer dat ik zelf belg ben

• ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              Zullen we anders allemaal massaal baarden laten groeien en kleden dragen, kijken of er dan wel gehoor gegeven word. De kans is groot Jaa ze zijn raar bezig daar in BelgiŽ, vooral in Vlaanderen

Een goede vriend van me is 3 maanden geleden gepakt met het kweken van 6 plantjes in een kweektent. Vandaag te horen gekregen dat hij een geldboete heeft gekregen van 1600 euro .

En dan lees ik vandaag in de krant dat een neurochirurge haar dochter van 14 jaar om het leven heeft gebracht en hiervoor GEEN celstraf krijgt .

ik zou zeggen kweek lekker je eigen grasje beste vrienden.

Soms denk ik dat politiekers en andere hoogwaardigheidsbekleders veel straffer spul roken dan ons. #belgische-logica

Comment

• beowulf
              beowulf commented
              Editing a comment
              20 maanden voorhechtenis en 5 jaar met uitstel. Het blijft raar, maar gij schrijft geen celstraf en dat is het ook niet.

Da snapte allemaal ni meer in Dees BelgiŽ.dit is een feestparadijs voor criminelen geen straffen voor grote criminele feiten dom doen en belachelijke straffen voor prutsfeiten een omgekeerde wereld
            ik ken al die politieke rompslomp das precies ne tv show en alles op de kop van de burger we betalen voor alles wat natuur ons schenkt olie gas water zo'n wind binnenkort ook voor lucht want die is zo vervuild dus binnenkort betalen we ook nog voor verse lucht da is gewoon te zot voor woorden.
            dus fuck off ik doe ook rustig voort

Comment

Jagen op burgers. Das alles wat ze doen hier. Bdw zijn war on drugs heeft omgekeerd effect gecreŽerd, zoals wij allen dachten. Ipv legaliseren en controleren is het hier. Zwijgen en geld aannemen vd pharmalobby... Ik verhuis en word nederbelg. Iemand weet van een goede bakkerij waar men een patissier zoekt?

Comment

• Tsjara
                Tsjara commented
                Editing a comment
                Late comment maar toch ... Maggie De Block was mijn huisarts voor ze in politiek ging en inderdaad, volgens mij heeft de pharmalobby goed zijn werk gedaan .... Ik mocht zeggen wat ik dacht te hebben als ik ziek was en mocht dan kiezen hoeveel dagen ik thuis wou blijven en ik ging naar huis met antibiotica, ook al had ik bij wijze van spreken gewoon een vastzittende snottebel!

• majoo
                majoo commented
                Editing a comment
                Dat mens is haar eed van hippocrates al lang vergeten. Ipv mensen in nood te helpen, helpt ze enkel nog zichzelf. Blijkbaar al ettelijke jaren aan haar gewicht te merken. Da komt ni van kalfskoteletten te eten ze!

• Tsjara
                Tsjara commented
                Editing a comment

Footer Left Ad

Collapse
            Bezig...
            X