Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgische cannabiswetgeving

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• Re: Belgische cannabiswetgeving

Klopklop...eh allo Samir, ben je thuis ?
    We vermoeden dat je terrorist bent.

-Ahwel, poetverdoeme, nee ge moogt niet binnen, haal maar een huiszoekingsbevel.

Ok, man, sorry voor 't storen, we komen volgende week wel terug...

--
    Nee man, tegenwoordig hebben ze nergens meer een huiszoekingsbevel nodig.
    Officieel misschien wel, maar er zijn nu genoeg smoezen te verzinnen.
    Ze mogen overal binnen stormen, en doe je daar moeilijk over dan zeggen ze dat ze bommen vermoeden, of dat je illegalen huisvest.
    Hier in Nld hebben ze binnen 5 minuten zo'n ding. Eén man blijft bij je voordeur staan, en de andere gaat even een handtekening halen bij de OVJ.
    Vaak is de OVJ aanwezig als ze een cannabis razzia houden. Dan maken ze zo'n bevel meteen in de bus als ze onderweg zijn naar je.

Meeste kwekers verraden zichzelf.
    QnQ ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2014-15-16 ~ 2017

Comment

• Sole mio
      Sole mio commented
      Editing a comment
      Enkele maanden geleden,lag ik even stil wegens omstandigheden,en gelukkig maar.
      De bel gaat,politie voor de deur,ik werd (zogezegd) beschuldigd van diefstal,en of ze even binnen mochten komen.Omdat alles weg was liet ik ze binnen,na m'n verklaring liet ik weten ook klacht te willen indienen wegens valse beschuldigingen tegen diegene die me onterecht beschuldigde,dat is ook strafbaar.Ik heb nooit geweten wie,ze mochten dat niet zeggen!Toen ik later informeerde naar m'n klacht ivm de valse beschuldigingen werd me meegedeeld dat ze geen tijd noch manschappen hadden om m'n klacht op te volgen en die bijgevolg zonder gevolg geklasseerd werd.Dat is Belgie. Het zal wel niks met m'n hobby te maken hebben want ik spreek daar met NIEMAND over,maar 't is toch even slikken/schrikken als ze onverwachts voor je deur staan.

• Zijn er nu al dingen verandert in België?
    in Nederland waar ik ooit woonden(liege) tegenwoordig. De wiet wet is in Nederland aangenomen deze maand.
    Wat gaan ze in Brussel doen daar mee want Vlaanderen gaat zeker volgen maar de waal denk Het niet wie kan mij info verschaffen anno nu 24-02-2017

Comment

• dat loop ik hier al jaren te verkondigen Q maar steeds denken ze hier dat ze het beter weten , ben blij dat jij het in ieder geval beter weet
      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Driesiedries View Post
        Zijn er nu al dingen verandert in België?
        in Nederland waar ik ooit woonden(liege) tegenwoordig. De wiet wet is in Nederland aangenomen deze maand.
        Wat gaan ze in Brussel doen daar mee want Vlaanderen gaat zeker volgen maar de waal denk Het niet wie kan mij info verschaffen anno nu 24-02-2017
        Was het maar waar dat het gelegaliseerd wordt in belgie.we komen te weinig op straat.iedereen zwijgt erover.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door member16666 View Post
          Re: Belgische cannabiswetgeving

politie komt na melding: vliegwerk of in de meeste gevallen, klachten van buren en kan op grond van overlast ingrijpen.
          Erg strigent voor jou, die rechter:'Zij houden steeds achtergrond van beklaagde ook in het oog.'
          Je zult wel een gevangenisstraf oplopen,die naar voorwaardelijk omgezet wordt, en waarbij er nog een bijkomende boete is, die je dient te betalen en daar draait het om.
          De rijken leven belasting vrij dus de schatkist is leeg en moeten kleine burgers hun opgelegde straffen betalen. Ondertussen bestaat er een mogelijkheid voro de 'rijken' om op voorhand hun schuld af te kopen.
          Dit plutocratisch systeem begint meer en meer feodaal te worden.
          Het wordt tijd dat de bevolking nee gaat zeggen ipv die politieke slapjanusssen, die enkel hun broodheren bevoordelen.
          Economische groei en werkgelegenheid , de nieuwe mantra 's naar complete vernietiging van een leefbare wereld.

wat een soep
          daar ben in het helemaal mee eens.de arme burger pluimen.schandalig.terwijl de dikke rijken alles mogen ....

Comment

• Overigens is in Nederland net een voorstel voor een verandering van de wietwet geaccepteerd
            De eerste kamer zal zich er nu over moeten buigen en dat is absoluut geen gelopen zaak.

Afgezien nog dat in het huidige voorstel thuiskweek zonder medische indicatie gewoon vet verboten wordt....

Dus wietwet in Nederland is vooralsnog pure armoede...

Comment

• Ik ken twee praktijkvoorbeelden die ik uit eerste bron gehoord heb: nl. van de broer van iemand die 'betrapt' werd door de politie én van iemand zelf die de politie over de vloer kreeg.

1ste voorbeeld: Een kotstudent die in Brussel studeert en daar 3 plantjes kweekte voor eigen gebruik. Geen zotte toestanden, geen afzuiging etc. Gewoon wit kastje in mekaar geknutseld, daar een lamp in, drie plantjes en wat meststoffen... Na zijn eerste oogst, laat hij onmiddellijk drie nieuwe zaadjes ontkiemen en terwijl zijn oogst hangt te drogen gaat op een dag de bel en staan er twee agenten in burger aan zijn deur.
              Ze hadden geen huiszoekingsbevel en vroegen of ze even mochten binnenkomen omdat er klachten geweest waren van een bewoner van het studentenhuis. Hij schrikt en beseft dat hij maar beter kan meewerken. Hij toont alles en legt uit dat het voor eigen gebruik is. Resultaat: de wiet hebben ze meegenomen om te vernietigen, de drie levende plantjes laten ze met rust en hij krijgt een blad waarop staat hoeveel cannabis ze in beslag genomen hebben en dat dit asap vernietigd zal worden. Verder heeft hij er nooit niks meer van gehoord. Hij heeft nu wel een afzuiging gehangen, zodat er van geuroverlast geen sprake meer is...

2de voorbeeld: een goeie kameraad van me had in West-Vlaanderen in zijn eigen huis meer dan 30 (!) planten staan. Deels voor eigen gebruik, deels om kleinschalig aan vrienden te verkopen om uit de kosten te geraken. Zelfde scenario: op een dag bellen er twee agenten aan zijn deur, of ze mogen binnenkomen want dat er een klacht binnengekomen is over een mogelijke wietplantage. Ook hij laat hen binnen en werkt mee, de hele boel wordt in beslag genomen: al zijn lampen, zijn tenten, zijn plantjes, zijn wiet (hoeveel weet ik niet) en een paar maand later is hij voor de rechter moeten komen. Hij bleef volhouden dat het voor eigen gebruik was en dat het om één oogst per jaar ging, zodat hij genoeg had om enkele maanden 'gratis' te blowen. Hij heeft een voorwaardelijke geldboete gekregen van 3500€ en hij heeft zijn blanco strafregister behouden. Als hij de komende twee jaar betrapt wordt op bezit, kopen, verkopen of kweken moet hij de volledige geldboete betalen.

Ik denk dus dat het allemaal nog wel meevalt en dat het eigenlijk vooral gaat om klachten onderzoeken en dan pas zien wat de strafmaat is. De politie was in beide gevallen heel vriendelijk en hebben zelfs geen enkele kast of schuif opengedaan. Een bevriende advocaat zegt het zo: (copy paste) "Politieambtenaren die niet beschikken over een geldig huiszoekingsbevel kunnen en mogen enkel vaststellen en in beslag nemen wat jij hen toont en wat ze zien, willen ze meer dan hebben ze wel een bevel van de procureur nodig. Indien ze dus ongevraagd andere ruimtes binnenwandelen of kasten/deuren openen moet je hen onmiddellijk vragen je huis te verlaten en je raadsheer contacteren. Want er nu wel degelijk sprake van een heel zware procedurefout en die kan je later vrijpleiten bij eventuele gerechtelijke onderzoeken en/of rechtszaken..."

Ikzelf zal volgende week m'n eerste kweekje beginnen, maar ik zal het bij drie plantjes houden. (in gedachten houdend dat er misschien zelfs maar 1/2 zaadjes ontkiemen en het dus even goed 2 plantjes of zelfs maar één kan zijn. Ik heb natuurlijk wel een afzuiginstallatie en wil het in de eerste plaats zo klein en onschuldig mogelijk houden. In de eerste plaats omdat ik een beginner ben en het volgens mij makkelijker is drie plantjes te verzorgen dan een heel oerwoud en ten tweede omdat ik toch vooral wil zorgen dat ik buiten schot blijf voor de politie en het gerecht.
              Ikzelf vind dat wiet kweken voor eigen gebruik eigenlijk uit de illegaliteit gehaald zou moeten worden, maar dat het vooral aan de kweker zelf is om te zorgen dat hij als kwekende gebruiker aanzien wordt. Kan me heus niet inbeelden dat er één rechter je gaat veroordelen en je volledige toekomst gaat stuk maken, omdat je ocharme 1-3 wietplantjes hebt gekweekt... Wat ik wel ga doen is zorgen dat mijn volledige oogst wat gesplitst ligt op verschillende plaatsen in huis. Je kan maar proberen hé
              Last edited by Patat; 8th March 2017, 09:00. Reden: Te vroeg op opslaan gedrukt :p

Comment

• Uitspraak van mijn zaak....

Voor het in beslag nemen van een lege niet operationele kweektent, en 150 gram gedroogde wiet.

-hoofdgevangenisstraf van 4 maanden volledig met uitstel.
                -6ooo€ boete, waarvan 54oo€ met uitstel, dus 600€ effectief + gerechtskosten van ongeveer 350€.
                -3 jaar voorwaardelijk voor de rest van de geldboete.
                -geen drugs gebruiken (met alcohol mag ik me nog wel te pletter drinken want dat is blijkbaar geen drugs).
                -regelmatig een gesprek met een justitieassistente.

Klucht
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

• Auwtsj. Hard verdict. 1000 euro voor wat zelfgekweekte cannabis. Niet eens verzwarende omstandigheden dan? Dank u Klima supplies. Bastards.

Comment

• Nope, geen verzwarende omstandigheden, gewoon een factuur van die ene lamp die ik er gekocht heb.

Waar gaat het nog over?
                    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                    Working...
                    X