Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Recreatief gebruik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Kent gij de betekenis van die woorden? Recreatief wietgebruik, dat heeft niemand nodig. Dat kan je perfect laten. Stel ik nog is deze vraag als je toch graag vergelijkt met alcohol. Wat is slechter, twee pinten per dag of twee joints? Op een terraske heb ik ook veel meer aan een frisse duvel dan aan wiet.

    Comment


      #17
      Ik ken de betekenis van de woorden. Ik gebruik ze in de letterlijke zin hoe de wet ze in de toekomst gaat toepassen.
      Medicinale cannabis wordt een geextracteerde vorm waar je niet het recreative effect van krijgt. Maar dat stoned gevoel maakt mij net rustig. Het vertraagt mijn brein dat sneller werkt. Ook MS patienten verkiezen nog steeds het recreatieve boven de medische variant.

      Wat jij aan duvels hebt of aan wiet hebt is niet ter orde.
      Waarom alcohol wel recreatief kan maar cannabis niet is ter orde. Er zijn cafes waar je kan drinken, er zijn geen shops waar je kan blowen/verdampen/eten.
      Daarbovenop laten medigebruikers in Belgie hun mediwiet liggen en raadplegen ze verder de illegale markt. Dus wat baat het dan mediwiet te lanceren als geen patient het gaat gebruiken maar het liever benut op de recreatieve manier?

      Comment


        #18
        Als je thc gebruikt voor medische doeleinden is het nog steeds medisch gebruik en ni recreatief. Dus jij mag je eigen ervaringen posten met alcohol omdat dat negatief is, maar ik mag dat niet omdat ik er geen enkel probleem mee heb? Strakke argumenten weer. Nee, daar kan ik ni tegenop nee. De vraag 100 keer blijven herhalen waarom het 1 wel mag en het ander niet, tsjaa. LR2 zei het al, doe er iets aan ipv te zagen. Voor mij hoeft het niet, ik doe men eigen ding wel of dat nu mag of niet. Voor mij verandert er niks en dat zal voor de meeste zo zijn. Ik hoef geen aparte ruimte voor wiet te roken want ik rook ni eens. Ik pas voor slechte longen en al de complicaties die daarmee samenhangen.

        Comment


          #19

          Comment


            #20
            Nog is, wat ik schadelijker. Twee pinten per dag of twee joints?

            Uw stelling dat alcohol meer problemen veroorzaakt gaat enkel op als je ermee overdrijft. Zo kan ik ook gaan zeggen dat mijn alcoholgebruik niks overlast veroorzaakt, maar dat er dagelijks kwekerijen opgerold worden die wel overlast veroorzaken. Dezelfde manier van denken. Dus laten we wiet maar illegaal houden?

            Je moet kunnen toegeven dat cannabis ook overlast en problemen geeft. Dat is een eerste stap naar legalisatie. En dan heb je net zoals bij roken de taksen die het oplevert om al die overlast te compenseren. Met de nodige aandacht voor preventie. Stellen dat cannabis geen overlast veroorzaakt is kinderlijk naief.

            Comment


              #21
              Ik wil niets liever dan cannabis gedoogd zien in Belgie maar dat zal nooit zijn.

              wat alcohol betreft, ik heb nooit gedronken maar minderjarigen zouden beter frisdrank kopen hehe.

              ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden
              Eerst CBD/weed, de rest komt later.
              Wette wa gij zaai, nen echten apsjaar.

              Comment


                #22

                Comment


                  #23
                  Toch zit ik op een terras liever naast iemand die een biertje drinkt dan waar er een wiet zit te roken.
                  En dan al die hobbyisten die wiet in de tuin kweken. Dat is in een straal van 100m te ruiken. Dat is ook overlast.
                  Er is zoveel te verzinnen, maar het is zoals het is. Het staat in de wet. We hebben een democratie dus iedereen heeft inspraak, daar stem je voor.
                  En bevalt het je zo verschrikkelijk slecht, dan verhuis je toch naar een land waar je wel kunt doen wat je wil ?
                  Man als ik me overal zo druk om zou maken als jij doet Organisch dan had ik al lang m'n koffers gepakt.
                  Of is het in dit rotland met z'n vervelende wetten toch wel goed toeven, met zo'n fijn sociaal vangnet ?
                  Elk nadeel heeft z'n voordeel.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #24
                    Maar een cannabisgebruiker rookt niet op een openbaar terras. Als geur dan de overlast is, dan vind ik dat toch heel laag bij de grond.
                    Geweld, agressie, verkeersongelukken, korzakov, ... dat is dan maar niets, want hey alcohol ruikt minder hard dan wiet?

                    En dat is geen sociaal vangnet he, dit is mijn pensioen

                    Comment


                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Dat komt ook allemaal voor bij wietgebruikers.
                      Dat je dat niet in de statistieken ziet heeft misschien weer andere oorzaken.
                      Alcohol heeft zo z'n minpuntjes, maar dat heeft wietgebruik net zo goed.
                      Zelfs nu al, nu het nog niet gelegaliseerd is.

                    #25
                    Pfffff probeer aub het groter geheel te zien?

                    De minpuntes bij alcohol zijn doden, slachtoffers, derden.
                    Als het minpuntje bij wiet dan maar de geur is dan vind ik dat nog altijd zeer laag bij de grond.

                    Alcohol veroorzaakt meer overlast dan cocaine en heroine. Toch schenkt men dit aan minderjarigen en verkopen ze het hier als sociaal. Laatst nog in de gazet dat op cafe gaan met maten en een pint drinken gezond is.
                    De ex alcoholverslaafden die jongeren op de gevaren van alcohol willen wijzen krijgen echter geen platform in diezelfde krant.

                    Comment


                    • Organisch
                      Organisch commented
                      Editing a comment
                      Ik verneem dus graag welke overlast cannabs veroorzaakt. Geur? Waarom dan niet de industrie en auto’s verbieden? Ik heb toch meer last van het fijn stof in de lucht dan van mijn eigen wietrook zeker? Mijn wietrook is een vrijwillige keuze. Dat fijn stof niet, en ik verbruik hoereweinig op mijn lamp na

                    #26
                    Blijft dat uw voornaamste argumentatie pro cannabis de minpunten van alcohol zijn. En dan antwoordt de politiek op deze manier: dus ge wilt nog meer overlast en problemen, terwijl we al genoeg miserie hebben met alcohol? Exact hoe de wever erop reageerde. Er zijn genoeg voorbeelden van wiet verslaafden terrwijl het nog illegaal is. Daar moet de rest dan voor opdraaien.

                    En dan weet je ook dat nog meer problemen moeten gecounterd worden met meer taksen om daarvan de kosten te kunnen dragen. Dan wordt het net zo'n industrie gelijk tabak en alcohol. Strenger optreden tegen de kleine thuiskweker. Het zal nooit sociaal aanvaard worden, leer er mee leven. Uw eigen ouders zijn daar een voorbeeld van. Die van mij trouwens ook. Ik zit daar niks mee in. Ik geniet van mijne volcano, na mijn werk. Opt gemakje. Ik hoef dat ook op een terras of in het openbaar niet te kunnen want dan hang ik daar maar ergens op een bank gelijk ne halve junkie. Alle positieve argumenten voor legalisatie werken allemaal in uw nadeel.

                    Kunt ge trouwens zwijgen over dat pensioen, want we weten allemaal dat dat ni zo het geval is. Ge zijt wsl ni eens de 50 gepasseerd.



                    Comment


                      #27
                      Vervroegd pensioen dan :p

                      Comment


                        #28
                        Last edited by Organisch; 10 April 2018, 06:05.

                        Comment


                        • QnQ
                          QnQ commented
                          Editing a comment
                          Oh je wil alle soorten overlast benoemd hebben ?
                          Dat zijn ongeveer dezelfde als bij Alcohol

                        #29
                        Amen to that.

                        ik denk dat de cannabiswet strenger is bij ons.

                        geldt dat ook voor hennep?
                        Eerst CBD/weed, de rest komt later.
                        Wette wa gij zaai, nen echten apsjaar.

                        Comment


                          #30

                          Comment


                          • QnQ
                            QnQ commented
                            Editing a comment
                        Bezig...
                        X