Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe zie jij dat?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    Comment


      #17
      Re: Hoe zie jij dat?

      8,33 % vind dat ALLE drugs moet gelegaliseerd worden? Geef uw dierbaren eens cristal meth of heroine en we zullen dan na een jaar eens kijken of ge daar nog zo over denkt.

      En ganjagirl, door alle drugs te decriminaliseren en laten testen op gevaarlijke stoffen geef je het foute signaal door aan de mensen van, het is veilig gebruik het maar..

      En als je alle drugs wil decriminaliseren is het noodzakelijk de prijs omlaag te halen door massaproductie en verkoop door de overheid. Of bedoel je dat iedere brave burger het thuis mag maken en verkopen? En als die prijs dan zo laag is, is het nog zo gemakkelijk voor iedereen die er normaal af ging blijven om het toch maar eens te proberen. Zolang de prijs hoog is blijven criminelen drugs produceren. Of zie jij dan een betere oplossing?

      gtzz
      Last edited by janleuri; 31 August 2010, 01:05.

      Comment


        #18
        Re: Hoe zie jij dat?

        ik ben van mening dat iedereen vrij de keuze moet hebben om te doen met zijn of haar lichaam wat ie wil.
        Maar! Bij drugs die erg verslavend zijn kan je na een tijd geen keuze meer maken, je moet je verslaving volgen.
        Dus ben ik voor een legalisering van cannabis en andere niet-verslavende drugs en tegen de legalisatie van hard drugs.

        Ik moet er wel bij zeggen dat ik vind dat over het algemeen er een strenge controle moet zijn van bv leeftijd, kwaliteit, veiligheid van de teelt, ....
        Zo vind ik de huidige (belgische) situatie rond alcohol niet kunnen. Ik zie te vaak zatte tieners die niet weten wat ze doen
        If I had a world of my own, everything would be nonsense.

        Comment


          #19
          Re: Hoe zie jij dat?

          jointje ok harddrugs nee weet uit eigen ervaring dat je die stoffen beter illegaal kan laten. de manier waarop je functioneert in de maatschappij als je bv aan de coke of speed verslaaft bent is toch wel degelijk meer van invloed op een negatieve manier en dat was niet om dat het een financieel probleem was. gaat op geven moment in eigen wereldje leven waar in je gaat geloven in dingen die echt niet kunnen of zijn. dus lijkt me geen goed idee van dit soort drug-achtigen.

          Comment


            #20
            Re: Hoe zie jij dat?

            Janleuri,
            met decriminaliseren bedoel ik dat je gebruikers of kwekers (voor eigen gebruik) geen straffen als torenhoge boetes of gevangenisstraf moet opleggen
            dit lost niks op, het brengt de mensen alleen maar van de drup in de regen

            heb geen enkel moment een link gelegd tussen decriminaliseren en de markt in drugs (legaal of crimineel), omdat voor mij het eigen gebruik centraal staat

            Comment


              #21

              Comment


                #22

                Comment


                  #23
                  Re: Hoe zie jij dat?

                  als je iemand van de politiek ongevraagt een microfoon onder ze neus stopt en vraagt waarom wiet niet gelegalizeerd wordt,zal die zeggen omdat het een verslavend roesmiddel is.vraag hem dan waarom sterke drank wel gewoon te koop is,en hij heeft geen flauw idee

                  Comment


                    #24
                    Re: Hoe zie jij dat?

                    www.trektuwplant.be, die voor jouw een wietplant opkweken en die je kunt komen halen wanneer ie klaar is...
                    Zelf kweken is de only way om je te verzetten tegen deze waanzin. Hoe meer mensen zelf kweken, hoe minder geneigd men is thuiskwekers aan te pakken.

                    Comment


                      #25
                      Re: Hoe zie jij dat?

                      Albes
                      heb onlangs research gedaan naar de belgische wetgeving op gebruik en kweek van cannabis
                      1ste prioriteit is ontrading; ook voor volwassen niet-problematische gebruikers
                      1ste prioriteit in mijn eigen streek is nu thuiskwekers aanpakken; als de grote georganiseerde kwekers zijn opgerold, is de kleine thuiskweker aan de beurt
                      dit is momenteel de taktiek rond gent; zo heb ik persoonlijk vernomen van iemand die als criminoloog werkt
                      dus goed ziet het er hier niet goed uit

                      Last edited by naturalia; 1 September 2010, 15:31. Reden: fout in tekst

                      Comment


                        #26
                        Re: Hoe zie jij dat?

                        Vertel mij wat ganjagirl .

                        Grtz

                        Comment


                          #27
                          Re: Hoe zie jij dat?

                          Oorspronkelijk geplaatst door ganjagirl View Post
                          Albes
                          heb onlangs research gedaan naar de belgische wetgeving op gebruik en kweek van cannabis
                          1ste prioriteit is ontrading; ook voor volwassen niet-problematische gebruikers
                          1ste prioriteit in mijn eigen streek is nu thuiskwekers aanpakken; als de grote georganiseerde kwekers zijn opgerold, is de kleine thuiskweker aan de beurt
                          dit is momenteel de taktiek rond gent; zo heb ik persoonlijk vernomen van iemand die als criminoloog werkt
                          dus goed ziet het er hier niet goed uit

                          Bedankt voor de links en de vanhorenzeggen.

                          http://www.gva.be/dekrant/experts/jo...bistelers.aspx

                          BTW: dit is waar het over gaat:
                          http://trektuwplant.be/csc/Ministeriele-Richtlijn

                          Comment


                            #28
                            Re: Hoe zie jij dat?

                            Moest alle drugs legaal in de apotheker liggen, zou er minder drugs genomen worden. Wat verboden is is lekker...
                            + door te liegen over drugs en het schrikwekkend voor te stellen gaat men net experimenteren. Zeker als men ziet dat het wel meevalt...Als het ene gelogen is dan gaan we het andere es proberen...

                            Der zijn dees zomer vele doden gevallen door extreme sporten..Tis een keuze...Als legaal is kun je terecht bij verslavingshulp zonder je een junk te moeten voelen. Als je nu verslaafd bent dan zalt je uitstellen tot er wat extreem gebeurd is...

                            Moest de overheid met je inzitten dan zou ze ten eerste de sigaret illegaal maken. Als drugs illegaal is voor je eigen welzijn....Ne sigaret is dodelijker en verslavender dan zogenaamde harddrugs maar der zit geen roeseffect aan.
                            Plezier is slecht, nog naeffect van de religie.. Mss eenmaal religie en dogmas ver achter ons liggen, zal drugs legaal zijn.

                            Comment


                              #29
                              Last edited by Floeperd; 2 September 2010, 06:32.

                              Comment


                                #30
                                Re: Hoe zie jij dat?

                                Naar mijn weten is er geen enkele wettelijke regel die je verbiedt om voor eigen gebruik tabak te telen en wijn of bier te distilleren. Kun je aangeven op welke wetsartikelen je je mening baseert? Met "sterke drank" ligt dat anders. Alhoewel de wetgeving daarover niet duidelijk is.

                                Comment

                                Bezig...
                                X