Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De marihuana samenzwering: De reden waarom hennep illegaal is.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Algemeen: De marihuana samenzwering: De reden waarom hennep illegaal is.

    Korting op 420shop
    De samenzweringManipulatie van de mediaDe wonderlijke plant

    #2
    Re: De marihuana samenzwering: De reden waarom hennep illegaal is.

    Dit is een mooie samenvatting van een deel van het boek van Jack Herer: zie mijn post over mijn vertaling van dat boek.

    De gewone man teelde overal al wiet als hij kon, nog voor er in de Westerse wereld gerookt werd. Het roken komt Europa pas binnen als men het geleerd heeft van de Indianen (dat wil zeggen: Amerikaanse Indianen), in de loop van de 15e en 16e eeuw. Wel hebben de Arabieren al leren roken lang voor die tijd. Maar je zult dus geen teksten vinden van voor de 16e eeuw waar iemand aan het blowen is. Niet omdat er geen wiet is, maar omdat mensen nog niet hebben leren roken. We moeten dan waarschijnlijk op zoek naar bloemeters...

    Het boek van Herer spreekt eigenlijk over de moderne geschiedenis, de geschiedenis zoals die bestaat voor Amerikanen en da's maar 400 jaar. Ik vraag me af of er al geen boeken zijn over hennep in centraal Europa vanaf de middeleeuwen. Een ding staat vast, met uitzondering van de hoogste elite (1% van bevolking) droeg iedereen altijd kleren van cannabis.

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: De marihuana samenzwering: De reden waarom hennep illegaal is.

        Hey jongens, hoe zit dat nou?
        Is kweken van industriele hennep (zonder wiet) ook illegaal?
        En waarom?
        Pz

        Comment


          #5
          Re: De marihuana samenzwering: De reden waarom hennep illegaal is.

          goeie vraag, wil ik ook wel eens weten, iemand?

          Comment


            #6
            Re: De marihuana samenzwering: De reden waarom hennep illegaal is.

            Blijkbaar niemand met een antwoord?

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: De marihuana samenzwering: De reden waarom hennep illegaal is.

                Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
                Zo hier een antwoord : "Hennep en marijuana zijn twee verschillende varianten van dezelfde plant. Ze zien er ook ongeveer hetzelfde uit. Het verschil ligt in de chemische samenstelling van de plant. Marijuana krijgt zijn psychoactieve eigenschappen door een hoge (natuurlijke) concentratie THC (delta-9 tetrahydrocannabinol) terwijl hennep slechts een zeer laag percentage THC van 0,3% of minder bevat.
                014.jpg
                Last edited by albes; 24 September 2010, 09:18.

                Comment


                  #9
                  Re: De marihuana samenzwering: De reden waarom hennep illegaal is.

                  ie in vroeger eeuwen in Europa veel werd gebruikt, maar thans in onbruik is geraakt."

                  denk niet dat er eeuwen geleden al sprake was van genetische manipulatie...

                  Comment


                    #10
                    Re: De marihuana samenzwering: De reden waarom hennep illegaal is.

                    Ik begrijp niet goed waarmee je niet akkoord bent.

                    Inderdaad, vroeger was er geen genetische manipulatie. Dus alle planten die vroeger gekweekt werden, bevatten mogelijk THC.
                    Maar als je nu ergens hennepzaad koopt in vogelzaad, visvoer, enz... is dat altijd door de EU goedgekeurde hennep die na genetische manipulatie vrijwel THC-vrij is.

                    De vraag wat voor cannabis hier vroeger groeide is een goeie en een moeilijke. Die bekende tekening in het boek van Dodoens is volgens mij alles behalve een Ruderalis (thc vrij?). Ook het kempzaad dat ik heb gezaaid gaat superhoog, dus ook niet thc-vrij omdat ruderalis, is echt hoofdzakelijk sativa.

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: De marihuana samenzwering: De reden waarom hennep illegaal is.

                        Waar komt dat zaad in vogelvoer enzo vandaan??!
                        En ik blijf er bij dat thc-loze hennep ook strafbaar is,net als in de us
                        maar het slaat alleen nergens op

                        Comment


                          #13
                          Re: De marihuana samenzwering: De reden waarom hennep illegaal is.

                          Moet de precieze cijfers opzoeken, maar de voornaamste producenten van hennep in EU zijn ten eerste Frankrijk (geloof zo'n 400 miljoen ton per jaar) en dan Hongarije en een paar andere ex oostbloklanden. Er dat is maar een fractie van de wereldproductie...

                          Zoals al gezegd, als je door de EU goedgekeurd zaad gebruikt is er geen probleem. Volgens mij is hennepteelt in EU nog maar zo'n 15 jaar terug aan de gang, toch in centraal Europa.

                          http://www.cannatrade.com/pdfdocumen...pcultivars.pdf

                          In het boek van Jack Herer gaat hij eind jaren '80 naar de minister van landbouw met z'n idee, en die vindt het geweldig, maar zegt: "kom eerst maar met thc-loze hennep". Hier dat fragment: (eigen, nog niet nagekeken vertaling)

                          1.1.1.Waarom gebruiken we hennep niet om het broeikaseffect om te keren en de wereld te redden?

                          Comment

                          Bezig...
                          X