Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maastricht laat vanaf 1 november 2019 weer buitenlandse klanten toe in coffeeshops

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Maastricht laat vanaf 1 november 2019 weer buitenlandse klanten toe in coffeeshops

    Korting op 420shop
    De gemeente gaat vanaf 1 november soepeler om met de coffeeshopbezoeker: die hoeft behalve zijn paspoort of rijbewijs daarnaast niet langer een uittreksel uit het personenregister te tonen als hij een joint wil kopen. In de aanloop naar Maastrichtse deelname aan de staatswietproef past deze versoepeling volgens burgemeester Annemarie Penn-te Strake bij de 'bestendige' situatie die momenteel rondom de coffeeshops bestaat. https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019...eeshops-vieren

    #2
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Tja, ....belachelijk.
      Gelukkig blijft wel in het midden van het land het laten zien van legitimatie verplicht,
      Ik ben nog zo'n 4 maanden afhankelijk van de shop, maar mijn meisie moet telkens haar ID laten zien.
      En ik maar volhouden dat dat voor de leeftijd is...

      Comment


        #4
        Jawel, Belgen zijn ook weer welkom in de Maastrichtse coffeeshop!

        De reden is dat Maastricht meedoet aan de wietproef, waardoor vanaf 2020 alleen nog maar staatswiet verkocht wordt. Legale kwekers moeten minimaal 10 verschillende soorten wiet kweken. Hoe ze de Marokkaanse hash gaan vervangen is nog onduidelijk.

        https://nos.nl/artikel/2299426-wietp...betrokken.html
        https://nos.nl/artikel/2299374-legal...wietproef.html

        Het enige probleem wat er in Maastricht speelde waren de parkeerproblemen. Wiet is niet het probleem, maar het verbod op de wiet veroorzaken alle problemen.

        Comment


          #5
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            En zo wordt er dus verkeerde info verspreid ...

            Er mogen helemaal geen buitenlanders in de coffeeshop wiet kopen. Enkel Nederlanders.

            Wat er veranderd is, is dat je niet meer moet kunnen aantonen dat je woonachtig bent in Nederland. Je mag als Nederlander dat geen verblijf heeft in Nederland dus terug binnen. Geen buitenlanders, geen andere nationaliteiten dan Nederlanders. Dus ook geen Belgen. Je hebt nog steeds de Nederlandse nationaliteit nodig om in een coffeeshop te kunnen kopen.

            Stop met het verspreiden van verkeerde info aub! Het is al ingewikkeld genoeg ...
            > Back to the future Haze run <

            < Kweek Down Memory Lane >

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Of asielzoeker zijn, of buitenlands student etc
              Maar geen Belgen.
              Anyways, dan rij je gewoon een stukje door als Belg

            • OudHollander
              OudHollander commented
              Editing a comment
              Klopt QnQ

              Het gaat erom dat alleen zij die een (tijdelijke) Nederlandse identiteitskaart en/of (tijdelijke) verblijfsvergunning hebben, mogen kopen, ongeacht waar je woont.
              Gelukkig is de tijd dat ik in een coffeeshops moest zijn al meer dan 20 jaar geleden of ik zou nog overwegen mijn Nederlandse nationaliteit terug aan te vragen
          Bezig...
          X