Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meer controle op drugs in het verkeer in Belgi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meer controle op drugs in het verkeer in Belgi

    Korting op 420shop
    Hallo, deze week minister Quickie in het nieuws met aankondiging dat er veel meer gecontroleerd zal worden op drugs in het verkeer. Bij ongevallen zou dit standaard worden.
    Het nieuws toonde beelden tijdens een controle waarbij met een soort van tandenborstel binnen in de mond brengt (een beetje zoals CSI of Silent Witness waar men DNA afneemt).
    Vervolgens gaat dat speeksel staal in een apparaat die test op het gebruik van ketamine, XTC, cocane en THC, de rest weet ik niet meer.
    Op zich niks mis met controle, er gebeuren al genoeg zware ongevallen.
    Je kan enerzijds dit direct goedkeuren, maar anderzijds kan ook de opmerking gemaakt worden dat het naast tal van andere controlesystemen weeral een stap verder in onze big brother maatschappij wordt.
    Persoonlijk nog nooit rondgereden na het blowen s'avonds, de volgende morgen wel om te gaan werken.
    Vandaar dus nu de vraag: ik denk waarschijnlijk dat ik na mijn dagelijkse uitgebreid ontbijt van koffie, fruitsap en 2 boterhammen met choco toch positief zal tekenen? Zou dat kloppen? Neen ik wil het niet gaan vragen aan de flikken.
    En wat als je een joint rookt met CBD uit de cbdwinkel?
    En tenslotte, CBD olie en wietolie (cbd en THC)?
    Alvast dikke merci voor alle advies en info.
    Last edited by Nederhigh; 9 January 2022, 14:45. Reden: Post herstellen

    #2
    Die 2 boterhammen gaan niet helpen. En bij een bloedtest zien ze ook hoevaak je ongeveer blowt.

    CBD geen idee over.

    Anderzijds al ruim een miljoen kilometer gereden en nog nooit moeten blazen zelfs.

    Comment


      #3
      Ik rijd al twintig jaar stoned en schadevrij. Heb wel moeten blazen maar kon elke keer gewoon doorrijden!
      Maar goed, dat is Nederland, waar blowen in het verkeer ook niet mag.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #4
        Werd dat nog niet gedaan dan bij ongevallen??!?
        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Bij de veroorzaker wel volgens mij.

        #5
        Ik kan de mainpost niet eens zien, maar t is soms wel scheef en krom allemaal. Ik heb een tijdje terug met m'n motor wat te hard gereden (> 50 over limiet,) en was m'n rijbewijs 2 weken kwijt. Toen kreeg ik 'm weer terug en sindsdien zit ik te wachten tot ik voor mag komen om de daadwerkelijke straf in ontvangst te mogen nemen. Dit is bijna een jaar geleden. Een maandje daarvoor was een vriend van me gepakt met blowen achter het stuur. Hij reed van de coffeeshop naar de KFC en onderweg zag de politie die achter hem reed een dikke rookwolk. Hij mocht binnen een maandje voorkomen en heeft sindsdien niet weer mogen rijden.
        Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

        Comment


        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Je moe ook niet blowen met rijden. Dan vraag je er een beetje om. Net als met een blik bier achter stuur ook al is het de eerste. Ze gaan zeuren der over...

        • parakweker
          parakweker commented
          Editing a comment
          100% mee eens, vond t alleen bijzonder dat het bij hem zo snel kon en bij mij al zo lang duurt

        #6
        Heel sneu voor jullie... begrijp ook niet waarom je het niet kan lezen.
        Kort samengevat: ik maakte mij zorgen dat minister Van Quickenborne bij ongevallen naast verplichte alcoholtest nu ook automatisch een verplichte drugtest wil laten invoeren.
        Persoonlijk rijd ik 's avonds nooit nadat ik gedronken of gerookt heb, maar ik ga meestal op zarerdag- of zondagmorgen naar mijn ouders en schoonouders.
        Dan ben ik ben uitgeslapen, uitgerust, goed ontbeten, wordt je bijvoorbeeld betrokken in een ongeval, schuld of geen schuld, maar kan je nog eens extra moeten boeten voor een jointje van de avond ervoor.

        Comment


          #7
          ja lullig he ten opzichte van alcohol.
          Ik probeer er 14 uur tussen te laten zitten ( spacecake en rijden ) lukt niet altijd.
          Maar moest ook een drugtest doen hier in Spanje en met de 14 uur ertussen mocht ik doorrijden gelukkig.
          Dus dan hou ik dat maar aan zover dat kan anders toch een risico helaas.

          Moet ook eerlijk zeggen dat wanneer ik er minder uren tussen laat dat ik het gevoel kan hebben dat ik nog een beetje stoned ben de volgende ochtend zeker na een spacecake, dus misschien wel goed die 14 uur ertussen.
          sigpic

          Comment


            #8
            Het zit in je bloed en speeksel, dat kan je niet camoufleren.

            Behalve dan met je maatje op de achterbank die zit te blowen, misschien.

            Comment


            • KnetterMug
              KnetterMug commented
              Editing a comment
              Moet je wel optijd zijn. Hier staan ze te posten met motoren.. Dan moet je volgen naar hun plek. Da kan je niks meer doen..

            • DCKFACELVRS
              DCKFACELVRS commented
              Editing a comment
              Fles mondwater leeg drinken alsof je leven er van af hangt!

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              En vervolgens zakken voor de alcoholcontrole

            #9
            Voor zover ik het goed begrepen heb is de speekseltest weliswaar in staat om 12-36 uur oude THC in je mond te vinden, echter is dit zeer variabel o.a. door jouw eigen genetische aanleg, de soort wiet / hasj, wat je ervoor gegeten en / of gedronken hebt, hoe vaak je wiet rookt en ook hoeveel, of je ook sigaretten rookt ernaast etc.

            In Nederland worden ze ook wel gebruikt maar omdat het te duur is om standaard zo'n speekseltest in te zetten in vergelijking met blazen zie je het amper in de praktijk (In het westen is dit echter iets meer een ' probleem' en wordt dit ook meer ingezet.) Je bent pas echt de sjaak als ze meenemen voor een test op het bureau, dan krijg je bloedafname en kunnen ze het veel accurater en tot wel 7 dagen terugzien!

            Mocht je (vrijwel) dagelijks roken dan kun je maar beter voorzichtig doen want je kans op een positieve THC uitslag is dan zeer hoog, ook in de ochtend van de dag ervoor (mondspoeling helpt hier wel bij, en goed je tanden s'avonds en s'ochtends poetsen!) Zelf heb ik nog nooit een speekseltest ervaren, de enkele keren dat ik van de weg was gezet werd er eigenlijk alleen om een blaastest gevraagd en zolang je niet aan het hoxboxen bent in de auto zelf, hebben ze ook geen aanleiding voor een drugstest.

            Waarschijnlijk kom je er gewoon mee weg als je in staat bent normaal te doen en je ze verder geen aanleiding geeft om een test te mogen afleggen, ze mogen namelijk niet zomaar zonder reden die test vragen aan je, daarmee gezegd als je een speekseltest weigert wordt je sowieso meegenomen voor een bloedtest.

            CBD wordt niet opgevangen in de test en staat volgens mij ook niet op de lijst omdat het medicinaal is, echter 100% zeker weten doe ik dit niet.

            Comment


              #10
              over de cbd ben je verkeerd , en zit een laag percentage thc in , dat is genoeg voor actief te testen.
              het werkt jammer genoeg niet met 'promille'

              Comment


                #11
                Kunnen de mee lezende smurfen wat raad of informatie lossen aub?

                Comment


                • TegridyRandy
                  TegridyRandy commented
                  Editing a comment
                  Op bepaalde dagen zullen er meerdere controles plaatsvinden, in het dagelijkse controleren, enkel als er al tekenen of vermoedens zijn, zoals eerdere inbreuken, andere inbreuken die inzelfde kader worden gerekend als drugsfeiten. Maar bij gewone alcoholcontrole, zonder aanleiding, zal dit niet vaak gebeuren, ze zijn duur.
                  Het kan altijd uiteraard e!

                #12
                Hahaha nou daar hebben ze alles behalve controle

                Comment


                • belladonna
                  belladonna commented
                  Editing a comment
                  Waarom reageer jij met vreemde opmerkingen in oude topics
              Bezig...
              X