Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bezoek! Daarna de gevolgen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bezoek! Daarna de gevolgen?

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Hoop natuurlijk dat het nooit zo ver komt maar stel..

    Nu dat ik aan mijn nieuwe hobby ga beginnen wil ik eigenlijk wel weten dat stel ze komen er op een of andere manier achter wat zijn dan de gevolgen..? Ik zit in een koop huis het is “mijn” hobby en m’n wederhelft gunt het me van harte.. ga er Max 5 zetten maar wel binnen.. verschilt per gemeente volgens mij of ze je huis voor een tijd dicht timmeren of niet, maar nu komt t stel ze willen timmeren is dan het huis alleen niet toegankelijk voor mij of moet m’n vriendin ook op de oprit gaan liggen?

    iemand hier helaas daar toevallig ervaring mee?

    ik wacht gespannen af.

    bvd

    #2
    Lijkt me sterk dat ze bij 5 planten je huis dichttimmeren. Dat gebeurt dacht ik alleen bij crimineel-circuit praktijken. Zolang je je aan die max 5 houdt is het ergste wat kan gebeuren een huiszoeking waarin ze alles tot aan de watergieter toe in beslag nemen. Als je er meer dan 5 hebt staan kun je een boete/taakstraf krijgen, wat kan uitmaken voor je Verklaring Omtrent Gedrag in de toekomst.

    Maar zolang jij gewoon in een kamer in een tentje kweekt met een werkend koolstoffilter en je afvoerslang niet zichtbaar is, en niet te veel mensen verteld over je hobby, hoef jij je niet druk te maken over popo.
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Bo$wachter ja zo werkt justitie wel vaker, de eerste keer of twee krijg je een klap voor je kont en de derde keer pakken ze de zweep. Wie niet horen wil moet voelen. Dat hij na de eerste keer niet netjes overgegaan is op 4 planten is niet zo handig.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Het is een mythe dat vijf planten het verschil maakt, het is hooguit dat je wat meer kans hebt de dans te ontspringen maar aan de andere kant ben je ook langer bezig dus is het risico groter om ontdekt te worden.

    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Hork waarop baseer je dat? ik kreeg van een beroepsmatige kweker die al wel eens gepakt was de tip om er niet meer dan 4 te nemen, hij zei dat ze je dan niet zoveel kunnen maken en je je eventuele huurwoning ook minder snel uitgezet zou worden. Maar als je ze in je tuin hebt staan en de buren klagen dan maakt het aantal idd niet meer uit.

    #3
    Helaas gebeurt het wel dat een huis wordt dichtgetimmerd bij ontdekking van slechts vijf planten. Er zijn schrijnende gevallen bekend, zoals een vrouw uit Emmen die met haar kinderen op straat werd gezet vanwege dat aantal.

    En zelf heb ik ook al e.e.a. meegemaakt. Er zijn bij mij al meerdere huiszoekingen gedaan - waarbij opgemerkt moet worden dat ik geen strafblad heb en nog nooit met justitie in aanraking ben geweest - op mijn vorige adres en toen ik nog maar net verhuisd was ook hier. Puur en alleen op basis van derden die de politie hadden gebeld, terwijl iedereen wel kan zien dat ik maar net boven de armoedegrens leef en zeker niet een broodkweker ben. Sommige agenten lijken wel een persoonlijke vete met het arme plantje te hebben en anderen lijken ergens ook te denken waar ze mee bezig zijn.

    Op mijn vorige adres kweekte ik op mijn slaapkamer en liet de twee agentes binnen om de schone schijn te spelen. Echter wouden de dames mijn slaapkamer ook zien maar ik zei dat ik dat nog wat te vroeg vond. Terwijl ik me er met een grapje van af probeerde te maken, werden de agentes opgepiept en verlieten mijn huis zo snel alsof ze de brand in hun konten hadden. Ik riep nog 'hoor ik hier nog wat van?' 'Nee hoor' en dat was ook zo. Tot een week later twee mannelijke agenten mijn duobak doorzochten en wietplanten vonden. Ik zei domweg dat ik die daar zelf niet had ingegooid en verwees naar het incident met de dames. Daarna is mijn huis doorzocht door de wijkagent die ook niks vond en daarna ben ik verhuisd. Nu nog maar twee huiszoekingen gehad.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nee, ik laat me niet gek maken. Het zijn maar wat plantjes en ik ben niemand tot overlast. Ontdekken ze mijn kweek dan zien we wel weer.

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Hadden de agenten ook een bevel tot huiszoeking bij zich?

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nee maar dat kon gauw geregeld worden en bovendien maak je je alleen maar verdacht als je ze weigert binnen te laten. Door ze juist wel in je huis te laten denken ze dat je dan vermoedelijk weinig te verbergen hebt. Zo heb ik eens een deur niet helemaal opengezwaaid waardoor ze een lege kamer zagen maar niet de stekkenkast achter die deur. Echter was een blik in de kamer voor hen voldoende om te zien dat er niet gekweekt werd.

    #4
    parakweker waar ik dat op baseer? Op de feiten uiteraard want anders roep ik maar wat!

    Lees dit artikel maar.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Paywall kan je het hier kopieeren? Ben nu wel nieuwsgierig naar 't volledige verhaal

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nee heb geen abonnement maar je kan genoeg lezen om te weten dat het waar is wat ik schreef.

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Hier hanteren ze 4 planten als gedoogd, vanaf 5 volgt vervolging.

    #5
    Aaah zo bedoel je. Scheelt dat zoveel ja? Heb je het over een week of snoep je er nog meer vanaf?
    In een hok van 120x120 hoeveel zet jij daarin dan?

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      In principe kan je van vijf planten net zoveel halen als met honderd maar het wordt domweg lastiger. Hoe meer planten hoe meer je je kansen spreidt.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ja oké snap m minder risico

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Binnen is het over naar 12/12 als de oppervlakte halfvol is, meer planten is dus sneller bloei.

    #6
    Maatje heeft deze brief gekregen naar aanleiding van een tentje met 4 planten;

    image_386016.jpg


    + 300 € Boete vanwege het in bezit hebben van 2 ons gedroogde henneptoppen.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Het gevaar is dat ze zich in het huis kunnen vergissen en bij een kweker binnenkomen die zijn zaakjes wel op orde heeft.

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Van wie was die brief afkomstig ??

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Ik meen van de gemeente, weet het niet zeker. Is alweer een aantal jaren geleden.

    #7
    Bij mij werd er smorgens vroeg rond half 5 ernstig hard op de deur gebonkt.

    Dit in verband met een paar planten op balkon. Ze hadden tevens een huiszoekingsbevel rond gekregen.

    2 koppels sterk en een motor agent betreden mijn villa op weg naar het balkon op 1 hoog.

    Had 2 weken daarvoor een plant geoogst dus er was ook teveel wiet aanwezig in de woning. Dit werd ook gevonden. En er hingen nog wat toppen te drogen van dezelfde plant.

    Ik meen dat er nog 3 planten (bomen) in de speciekuipen op balkon stonden.

    Inmiddels is er een vrachtwagen voor de deur geparkeerd met 2 jongens die op de laadklep een versnipperaar zetten en beneden een kliko. Daar gingen de dames., bijna oogstklaar. (als je alles nog zou drogen had je waarschijnlijk een nog te doen topgruisje haha)

    De netbeheerder is langs geweest om in de meterkast te kijken en de woningbouw is later de dag opgetrommeld.

    Petten plus de vrachtwagen en netbeheerder waren binnen 15min weer weg op naar volgend adres.

    Ik stuur een bericht naar mijn werkgever dat ik mij helaas ziek moet melden.

    Op dit moment denk ik nog dat het hiermee afgedaan is.

    Rond een uur of 11 smorgens staat de woningbouw voor de deur, 2 man sterk. Om te verkondigen dat ik een afspraak moet maken voor eindinspectie omdat er een uitzettings procedure ingang gezet is en ik dus de woning zal moeten verlaten. Tevens om een afspraak te maken met woningbouw om een einddatum af te spreken wanneer ik de sleutels in zal moeten leveren.

    Ik heb alles even laten bezinken en heb de zelfde week nog gebeld, de vrouw die hierover ging hield voet bij stuk dat het echt ging gebeuren, maar bleef wel menselijk. En zo komen we tot een datum 3 maanden in de toekomst dat ik mijn sleutels in zal moeten leveren.

    Ben in de auto gestapt heb een zakkie wiet gehaald en daar lag ik dan op de bank, tering stoned en zwaar geschokt maar als een man accepterende. Heb ook een tijd vast gezeten voor wat onbenulligs ik heb dat ook genomen voor wat het is.

    Maargoed geschokt dus een beetje een wazige dag... Je hebt nog 3 maand, wie ga je het dan nu al vertellen.... Wat is verstandig om te doen en wat moet ik allemaal regelen. Mijn idee was die dag nog mijn auto te koop aan te bieden en een busje aan te schaffen zodra de auto eruit was.

    Plannen plannen plannen. Niets is zover gekomen gelukkig!

    Ik werd rond 5 smiddags nog gebeld en uitgenodigd op kantoor woningbouw. Dit zou 2 dagen later zijn.

    Het gesprek ging stroef maar had al het idee dat ze me vooral bang wilde maken met een eventuele kweek activiteit in de toekomst. Ik kreeg in deze woning dus nog een kans als ik een aanhangsel onderteken die bijgevoegd werd aan mijn contract en eventuele toekomstige contracten bij zelfde woningbouw (ben inmiddels verhuist binnen zelfde woningbouw dus nieuw contract maar wel met zelfde aanhangsel)

    Aanhangsel is eigenlijk gewoon het zero tolerance alleen dan nadrukkelijk op mij gericht met een verhaaltje ervoor dat er op die datum en dat tijdstip bij mij politie is binnen getreden en "hennep planten en toppen" hebben ontdekt en meegenomen.

    2 weken later nog een brief van justitie dat ze de hoeveelheid gevonden wiet naar schatting duiden op 1 plant dus het aantal totaal gevonden buitenplanten zouden dan binnen het gedoogbeleid vallen en dus was er voor hun verder geen afhandeling meer nodig en was de zaak daarmee afgedaan.

    Dat was het wel nooit meer iemand gezien of gehoord.


    ​​​
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Boh wat zuur. En iemand heeft dan neem ik aan jou planten op het balkon gezien en gemeld lijkt me.

    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Ik vermoed dat de geur zowel van de geknipte dame als de dames nog op balkon voor overlast gezorgd hebben. Ze waren vanaf de straat kant eigenlijk niet te zien. Heb ook het vermoeden dat ze een binnenkweek verwacht hadden om eerlijk te zijn.

    #8
    Ze dachten dus eerst , we gaan hem er uit zetten . En later kwamen ze er achter , nadat ze een jurist gesproken of justitie hadden dat een uitzetting in jou geval niet rechtmatig was . Daar lijkt het op .

    Voor Justitie was de zaak afgedaan , geen strafbaar feit dus , en dus geen gegronde reden tot uitzetting.

    Comment


      #9
      Oorspronkelijk geplaatst door Wezz911 View Post
      Beste mensen,

      Hoop natuurlijk dat het nooit zo ver komt maar stel..

      Nu dat ik aan mijn nieuwe hobby ga beginnen wil ik eigenlijk wel weten dat stel ze komen er op een of andere manier achter wat zijn dan de gevolgen..? Ik zit in een koop huis het is “mijn” hobby en m’n wederhelft gunt het me van harte.. ga er Max 5 zetten maar wel binnen.. verschilt per gemeente volgens mij of ze je huis voor een tijd dicht timmeren of niet, maar nu komt t stel ze willen timmeren is dan het huis alleen niet toegankelijk voor mij of moet m’n vriendin ook op de oprit gaan liggen?

      iemand hier helaas daar toevallig ervaring mee?

      ik wacht gespannen af.

      bvd
      In een koophuis , kun je in ieder geval nooit uitgezet worden !! en met maar 5 stuks heb je al helemaal weinig te vrezen.

      Comment


      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Echt niet met 5 planten ! voor eigen gebruik

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Als je kan aantonen dat je nooit verkocht of weggegeven hebt en het 100% voor eigen gebruik is dan zal het wel los lopen maar wat als het niet voor eigen gebruik is en je hebt net 1,5 kilo van 5 planten geoogst, dan kan er met 5 planten ook over worden gegaan tot uithuiszetting. Het is dus niet zo dat je safe bent met 5 of minder, daar spelen meer factoren mee.

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Haha hij had er ook meer als 5 buiten. Meen stuk of 10-15 eerste jaar 2e jaar 10 3e jaar 7 meen ik iig altijd meer als 5

      #10
      Maar zorg altjd voor een geschikte jurist , ongeacht hoe veel brieven je van wie dan ook krijgt .
      Dan weet je of je een besluit kan aanvechten , zo ja dan heeft de rechter het laatste woord , en niet het openbaar ministerie.

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Sowieso nooit afstand doen (is bekennen) maar meteen een jurist in de arm nemen. Afstand doen kan dan altijd nog.

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Is dat zo ja? Afstand=bekennen? T staat toch binnen, kan slechts zeggen t staat er niet 😂of kan ik dan zeggen, is niet van mij maar van een vriend😛

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Zolang je niet getekend hebt kan je van alles zeggen. Maar met 5 of minder planten, geen verkoop en verder geen strafbare zaken in huis zal afstand doen vaak de goedkoopste oplossing zijn.

      #11
      Nooit bekennen dat je wat verkoopt,of zelfs maar weggeeft,dan kan je gerust 5 planten binnen kweken in je koophuis.is dan voor eigen gebruik.Mocht je toch gepakt worden dan moet je een advocaat regelen,en dan word het boete of taakstraf
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Oké nja verkopen wordt t het toch niet. Doe het voor medische gebruik. Iemand die nog toevallig een goeie advocaat kent? Voor t geval dat🙃

      #12
      overbuurman van het kamp is jaren geleden ook gepakt en heeft in krant gestaan, woont nu nog steeds in zelfde huis, maar ja dat was vroeger

      Comment


        #13
        Weggeven is net zo erg,en met een stel vrienden gezellig in de woonkamer je eigen wiet smorren,is nog erger dan maken ze ervan dat je een illegalen coffieshop heb.
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Meen je deze? En wat zeggen ze als ze nu zoude komen? Nu er nog niks staat.. want hier is het regelmatig erg gezellig🙃

        #14
        Geen grap eigengebruik is eigengebruik.niks weggeven en ook geen mensen van laten meeblowen .Als je zo gek ben om ze binnen te laten als het gezellig is ken er van alles gebeurenzien ze wiet liggen op tafel dan willen ze bij iedereen in de zakken voelenen er zouden zomaar dingen uit je huis kennen verdwijnen
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Nooit geweten, altijd gedacht op eigen terrein blowen kan gewoon.

        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Zou kunnen maar heb dat nog niet mee gemaakt, ook al lag er weed op tafel...

        #15
        En ik dacht dat de poppo niet jatte
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Bij een maatje in z’n Dorp is heel de corps op non actief gezet omdat ze zo corrupt waren als de pest. Wat die allemaal gedaan hebben 😂lijkt wel wilde weste maar dan van deze eeuw.
          Dus dat ze jatte dat wist ik inmiddels wel🙃
      Bezig...
      X