Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleinschalige wietkweker ontkomt aan uithuiszetting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kleinschalige wietkweker ontkomt aan uithuiszetting

    Korting op 420shop
    ZWOLLE (JPZ) – Een huurder van een van de flats in de Palestrinalaan in Zwolle had negentien hennepplanten in huis. Delta Wonen eiste in een kort geding ontruiming van de woning, maar kwam daar gedurende de zitting op terug.
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    #2
    Is die wooncrisis toch nog ergens goed voor!
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Link werkt niet meer.

    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      @rreppellsteeltjam voor mij wel

    #3
    De man heeft geluk maar bij een volgende keer gaat de woning dus drie maanden op slot en dat voor een paar plantjes.

    En dat hij professioneel genoemd wordt omdat hij een tijdschakelaar gebruikte is weer typisch sfeermakerij en de ledlampen assimilatielampen noemen om het allemaal nog professioneler te laten klinken. Elke kweker weet dat 19 plantjes geen professionele kwekerij is, dat is gewoon een leugen. Helemaal smerig vind ik het dat ze de man betichten van stroom stelen terwijl dat dus gewoon niet waar was. Ik ben wederom verbaasd over hoe intolerant dit kut land is en dan gaat de regering nota bene zelf aan de slag met staatswiet!! We zouden hun uit hun huizen moeten roken vanwege het bestelen van ons!!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Ja het slaat nergens op dat je dakloos kunt worden door een paar plantjes te kweken. Ikzelf riskeer dit helaas ook. Maar dit artikel geeft wel hoop, hoewel de beslissing in dit geval natuurlijk bij de wooncorporatie ligt.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dat de politie de betreffende kweker probeert professioneel af te schilderen op basis van een schakelklok en een dompelpomp én stroomdiefstal in de schoenen wil schuiven terwijl de man gewoon betaalde vind ik tekenend. Daaruit blijkt maar eens te meer dat de politie de man geen eerlijk proces wil geven. Dat zijn vieze kwaaie acties. Bij Woonfriesland hanteren ze ook een zero tolerance beleid maar dat weerhoudt mij er zeker niet van mijn eigen medicijn te kweken. Ze kunnen mijn reet kussen en als ze me er uit knikkeren huur ik wel particulier. Sociaal zijn ze bij Woonfriesland toch allang niet meer.

    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Professioneel kweker betekent volgens de criteria volgens mij enkel dat je meer dan 2 hulpmiddelen gebruikt, het is dan gelukkig niet zo dat je direct wordt gezien als professioneel kweker die het doet voor financieel gewin. Zolang het duidelijk / aannemelijk is dat het voor eigen gebruik is, kun je er volgens mij op rekenen dat je niet vervolgd wordt door justitie hoe "professioneel" je setup ook mag zijn.

    #4
    En welke geldboete erbij dan nog ?
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Denk niet dat hij een boete gekregen heeft, zie het niet vermeld staan ook.

    #5
    Moesten het nog eens 19 bomen van planten zijn zou ik het wel profesioneel noemen. Wat een zever van die tijdschakelaar, ik denk dat iedereen dat gebruikt lollll.

    Comment


      #6
      19 planten niet prof? Sorry he maar alles boven de 5 vind ik persoonlijk wel richting prof gaan! Tenzij je kan aantonen dat je medisch nood hebt. Heb zelf 1tje en daar rook ik 4 maand elke dag 1 of 2 jointjes af. Dus met zo een hoeveelheden is het niet meer recreatief of medisch gebruik hoor.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Alles meer dan 5 planten pros noemen is de grootste onzin die dr is het licht helemaal aan je manier van kweeken

        De een zet 1 plant neer en oogst 400 gram en de andere zet 10 neer en oogst ook 400 gram wat is het profesionele hier aan dan

        Hydro word sws gezien als profesioneel

        Maar als je dr sla in kweekt is er niks aan de hand vaag toch tis een plantje en geen coke

        Atmosphere kweekt toch ook met zoveel planten terwijl als hij 5 planten heeft net zoveel kan oogsten met meer planten word het makkelijker om een goede ronde te draaien heb je problemen flikker je dr een uit en die luxe heb je niet als je 1 hebt

        En meer dan 2 hulp stukken


        K vind dat ze sws moeten verplichten om afzuiging te gebruiken en koolstof filter wand zonder wil je niet kweeken dat je daar op aan gepakt word gaat nergens over

      • parakweker
        parakweker commented
        Editing a comment
        Helemaal mee eens Tijnie82 de regelgeving is fucking krom. Ik kweekte m'n eerste 4-5 rondes ook met netjes maximaal 4 planten op 2 vierkante meter, dat heb ik nu wel gezien want ik was 't hele jaar door aan t kweken met allerlei intensieve trainingstechnieken en maandenlange groeifases om die plant maar zo groot mogelijk te laten worden. Nu heb ik er 9 op een oppervlakte van 1 vierkante meter met 3 weken groei en kan ik met een kweekje waarschijnlijk de rest van 't jaar smoken.

        En idd wat je zegt, je mag geen overlast veroorzaken maar alles wat je moet gebruiken om dat tegen te gaan (tent, zuiger, koolstoffilter) wordt je op afgestraft want dan ben je professioneel bezig. Dus in feite zou je alleen een wietplant achter het raam mogen zetten, en voor degene die dat nog nooit geprobeerd heeft kan ik je vertellen: zelfs al heb je de hele dag zon op je raam staan, je haalt er hooguit een keer 10 gram van af want glas blokkeert het voedzame UV licht.

        Brandgevaar is ook iets wat genoemd wordt, ik las gisteren dat slechts 2% van alle huisbranden worden veroorzaakt door hennepplantages, en dan moet je idd denken aan een woning waar niet in gewoond wordt maar die volledig vol staat met planten, hydrosystemen en lampen. Ik heb zelfs nog een automatische brandblusser boven m'n tent hangen puur voor de gemoedsrust dat als ik ooit gepakt word, ik dat argument dat het brandgevaarlijk zou zijn nog tegen kan gaan en mede daardoor misschien wel in m'n woning mag blijven maarja het blijft een risico.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Das ceker waar meer planten maken het voorgroeien aardig korten en ceker die brand blusser kan een boel uitmaken bij de rechter

        Ja ze kunnen zeggen dat je door een filter en afzuiging profesioneel bezig ben laten ze dat maar zeggen dan zeg ik tegen de rechter van dus jij hebt liever dat de hele buurt last heeft van de geur en dergelijke nee ik wil niemand lastig vallen of kwaad doen met mij hobby tis voor me eigen en voor me lichamelijke problemen dat het me helpt de dag door te komen zonder medicijne

        Wand ik heb liever iets puurs wat uit de natuur komt zonder kwade bedouling

        Denk dat je dan een heel eind komt op verkoop pakken ze je sws hard op dus als je al die dingen kunt uitsluiten en de veilig kan waarborgen voor jezelf en je omwoonden en buuren en vooral alles netjes betaalt de stroom enzo wiet kweken hoeft niets crimineels te zijn
        Last edited by Tijnie82; 9 March 2023, 17:41.

      #7
      NewNoobie dat klopt, maar je weet hoe kut sommige die zogezegd de macht in handen hebben zijn he! Zet ze af want tzijn allemaal stelletje egotrippers die met plezier de domoren van 50 euro de put mee intrekken.

      Comment


      • Jefkewiltnogs
        Jefkewiltnogs commented
        Editing a comment
        Tijnie82 elke rechter is bias!

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Bias ? Jefke wat bedoul je daar mee

      • Jefkewiltnogs
        Jefkewiltnogs commented
        Editing a comment
        Tijnie82 -

        Vertekening - Ze hanteren ook onbewustheden die hun oordeel mee bepalen! Daarbij het hele rechtsysteem is nog eens rechtsgeldig. Is gemaakt om de rijke te beschermen en de onderdaatjes dezelfde rechten te voorzien. Maw, een aanval op dat systeem maakt de rijken niet uit, kannonenvlees ga toch als eerste. 50 euro helden!

      #8
      Regels zijn regels, hoe kut of dom ze soms ook zijn.

      Met 19 planten ben je profi kweker, das duidelijk.
      Met hulpmiddelen ben je ook profi kweker, wij allemaal dus. Dat weet je als je aan deze hobby begint

      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Regels zijn alleen maar richtlijnen vind wand iedereen word sws anders behandelt als de regels echt werden gehandhaart moet het ook voor iedereen hetzelfde zijn en de een krijgt geen straf net 20 planten terwijl de ander door eeen autoflowertje het huis uitgezet word dus de regels zijn dus niet voor iedereen hetzelfde al zeggen ze van wel

      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Regels moeten er voor een reden zijn en regels volg ik normaal altijd op dit topic na dan.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Een agent telt simpelweg stammetjes en hulpmiddelen en trekt daaruit direct dezelfde conclusie. Vervolgens mag de dader met een rechter uitvechten hoe en wat. Vandaar de verschillende straffen. Goed systeem hoor

      #9
      Ik heb er nu 19 staan toevallig . 9 diesels voor de smaak, en 9 stekken ervan om de genetica te bewaren . Een paar extra want ene wortelt niet goed.

      Lange lamp, er passen nu eenmaal wat meer planten onder, en met de elektriciteitsprijzen wil je toch het maximum eruit halen fni?

      dus ja . Wetten uit den tijd van napoleon gehandhaafd door een hoop mensen die voor weinig openstaan, en nooit van hun leven aan verrijking van de psyche hebben deelgenomen.

      Wachten tot het legaal word? Wat zou het worden ? 4 plantjes en 30 gram, en nog een paar onnozeligheden erbij.

      Zelfde van microdoseren, illegaal, waarom, we zijn bang van het onbekende.

      Misschien word kweken minder leuk eens het legaal word?

      en het rechtsysteem is verouderd en een rechter is ook maar een mens die met vooroordeel velt jammer genoeg.

      Jammer dat de kloof ook groot is, en rijk en machtig met meer weg komt dan wij, de echte gangsters met onze plantjes voor eigen gebruik die enkel maar ons leven wat verrijken en wat meer zin geven in het alles.

      Ik hoop echt wel op legalisering maar vooral de geest van de mens die open gaat, en die het leven wat breder maakt dan nauwe gangen te moeten volgen.

      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Al zouden ze 5 planten en 1 m2 dat zoiets de max is het is normale omvang en zou in princiepe iedereen wel genoug mee kunnen kweeke

        Miss als je legaal wil kweeken dat ze kijken of alles veilig is ja oke groen licht

      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Als ze echt regels willen stellen. Binnen zoveel vierkante meter. En buiten zoveel planten. Om dan in toom te houden.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Dan blijf je dealers behouden, en alles die er bij komt. Ik zeg , 20 planten, 1 kg bezit thuis, shops en onderzoek. Als het legaal word, moet ieder aspect ervan ook legaal worden.

      #10
      Idd gewoon toestemming op 5 planten en zolang het niet brandgevaarlijk is lekker er mee doen wat je wil.
      Dat hydro word gezien als professional vind ik sowieso bizar

      Comment


        #11
        Als je af wil van alle ellende die met illegale teelt meekomt moet je de beperkingen helemaal loslaten.
        Zo kunnen kwekers die een koffieshop moeten bevoorraden 100 (of 500) planten zetten en met elkaar concurreren op kwaliteit en prijs.

        En als jij dan nog steeds je halve huis en honderden euro's per maand aan stroom wilt besteden om 50 planten te kweken die je zelf niet weg rookt...succes!
        In de koffieshop kun je het spul dan goedkoper krijgen dus dat leer je wel af dan tenzij je echt een verstokte hobbist bent met een passie voor veredeling ofzo.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

        Comment


          #12
          gewoon machtsvertoon, kijk wat ik kan, u uit huis laten zetten.
          Alee sjance voor u, we gaan het toch niet doen...
          Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
          Jah, ik hou van planten.

          Comment

          Bezig...
          X