Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Legalisatie België

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Belgie: Legalisatie België

    Korting op 420shop
    Beste kerels, meiden en bejaarde kwekers.

    Noto ik heb je geschiedenis van de wetgeving en de huidige belgische wetgeving gelezen en dat huisje staat volgens mij nog steeds kaarsrecht.

    Mijn bedoeling is hier de Belgische kwekers op dit platform warm te maken voor een lobbygroep.

    Lobbygroep!?

    Ja, net zoals de nva, groenen, werkgeversorganisties, goede doelen of een entrepeneur zoals marc coucke doen.

    Voor ieder belang, wordt er praktisch een lobby groep opgericht.
    Deze mensen denken na over het beleid, en doen concrete voorstellen aan ministers en wetgevers.

    THIS IS THE ONLY WAY.

    Appart, bekijken ze ons in belgie als paria's, drugsverslaafden en luiaards.
    ​​​​Wanneer, dit geloof ik echt, we ons belgisch credo ondernemen, staan we sterk.

    EENDRACHT MAAKT MACHT.

    Mijn voorstel:

    We denken na, verzamelen wetenschappelijke studies en vergelijken buitenlands beleid, om een brief op te stellen.

    Met daarin je persoonlijke mening en ook een stuk geregisseerde tekst om druk te zetten op het beleid.

    We sturen deze niet alleen naar de minister van justitie, maar bombarderen iedere week de mailboxen van justitie, iedere partijtop, en zelfs de benoemde rechters.

    We laten hen weten dat we nooit meer verdwijnen als lobbygroep en dat we zullen blijven de bevolking sensibiliseren.

    Ik wil zelfs een reclamecampagne opzetten indien nodig.

    Dit vraagt veel van een mens alleen.

    Ik heb jullie hulp nodig om jullie belgische rookmaten op dezelfde lijn te krijgen.

    Stel jullie voor dat we 5000 mensen iedere week kunnen mobiliseren om de mailboxen te vullen. Dan kunnen ze eigenlijk al gewoon niet anders dan dit vernoemen in de kamer.

    Maw er ZAL over gediscussieerd worden.

    We moeten zoals noto beschreef de politici hun persoonlijke standpunten over cannabis kennen, en deze proffesioneel benaderen

    ​​​​

    ​​Jullie mogen suggesties en aanpassingen van de text doorgeven indien gewenst.

    Spuug maar ieder idee in de emmer, ik heb handschoendjes aan! 😀


    Grtz Jos.



    ​​​​
    ​​​


    #2
    Aan onze Nederlandse vrienden zou ik willen vragen, indien weet van wetenschappelijke artikels (binnen èn buitenland) deze graag te delen met bron.

    Winners never quit, quiters never win!

    Comment


      #3
      Wat gedachten....

      Wat als we eerst hier een medische legalisatie aanvragen?
      Ik merk op dat in de states en duitsland nu zelfs deze aanvragen behandeld worden in de kamer.

      In de states, tja... Daar nemen ze de voorsprong in de industriële sector.

      Maar dit lijkt mij steeds de stap vôôr legalisatie van recreatief gebruik?

      Is this the way?

      Comment


        #4
        Iemand statistieken over cannabisgebruik wereldwijd, of waar ik deze wetenschappelijk onderbouwde info kan vinden?

        ​​

        Comment


          #5
          Leuk maar eerlijk gezegd blijf ik liever anoniem zolang ik kweek😬

          Comment


          • JosdeVos
            JosdeVos commented
            Editing a comment
            Dat snap ik volledig.
            Ikzelf heb er geen problemen mee.
            Ik ben geen 39 jaar geworden om me druk te gaan maken over evt celstraffen.
            Ik wil pushen. Druk zetten, en zelfs een campagne opzetten.
            Ik hoef niet het gezicht te zijn, indien er kandidaten zijn hehe. Maar ik wil mezelf wel opofferen.
            Het raakt men koude kleren nog.
            Ik ben er al zo lang mee mee bezig maar alleen.
            Gevolgen draag ik met fierheid!
            I own my shit! 😀

            Als we in brussel met

          #6
          Petities die gestart worden sluiten snel. Idd anonimiteit is goud in dezer dagen. Verder heb ik veel ongeloof in onze rechtsstaat. Meehelpen wil ik zeker.

          Meehelpen om ogen te openen maar die paardekleppen afkrijgen is lastig!
          Ganja always does the trick.

          Comment


            #7
            Als je het zou aanpakken zou ik zeggen. Is er controle dat er de dag ervoor of dag zelf benutigd is geweest zodat men kan zeggen zoveel jointjes ofz voor je niet meer in auto rijdt.

            zoveel gram op zak mogen hebben, zoveel gram thuis mogen liggen hebben per persoon. Zoveel m2 binnen of lampsterkte om te groeien of zoveel planten buiten als je een punt wilt maken wat is er over niet voorjezelf want 4 bomen van planten geeft een veel betere oogst dan 100 plantjes op 1m2 waar je nu op afgerekend wordt.

            Mss ook nog iets appart voor stekjes ofzo. Als je vb 100 stekjes neem om te kijken met wel 5 doe ik door dat je niet afgerekend wordt je hebt hier een extra 100 planten staan lol.

            Nuja u doet maar ik wil liever anoniem blijven😊.

            Comment


            • JosdeVos
              JosdeVos commented
              Editing a comment
              Ik vrees dat ik honderd plantjes nergerns doorkrijg 😂....
              Max 5 zou ik zeggen, onder led lamp.
              5 gram op zak. Zonder inbeslagname.
              We moeten hen op een lijn krijgen, zowel economisch als ethisch.

              100 planten kan je aan niemand uitleggen.
              Maar, ik vind ook dat de leveranciers van de shop een kweekvergunning moeten krijgen.
              Dan zijn 100 planten misschien een richtlijn.

            • NewNoobie
              NewNoobie commented
              Editing a comment
              Zeg ik ook niet van 100 planten hé. Ik zeg gewoon beboet worden op een aantal binnen dat dat nergens op slaat

            • JosdeVos
              JosdeVos commented
              Editing a comment
              Ik snap je redenering.

            #8
            Mss ook onderscheid houden mannelijke plant of vrouwelijke plant of herma (die laatste als man beschouwen), planten in bloei en planten in groei.

            Nuja ik denk dat de politiek toch niet zal draaien al zou het mooi zijn.

            Einde verhaal, succes😉

            Comment


            • JosdeVos
              JosdeVos commented
              Editing a comment
              Winners never quit, quiters never win.

            • Jamzieman
              Jamzieman commented
              Editing a comment
              het enige wat ne politieker wilt horen is hoeveel ze eraan verdienen,als jij thuis voor jezelf kweekt verdienen die niks en ik zie het niet zitten om belastingen te betalen op hetgeen ik kweek.
              je zou dan rechtstreeks staatswiet moeten laten kweken om zo de straatdealers hun inkomsten te ontnemen,gaan wij daardoor mogen thuiskweken ,neen maar misschien valt het allemaal dan niet meer zo op als je thuis kweekt aangezien er dan toch een soort van beleid zou zijn.das mijn mening

            #9
            Mss toch nog ene. Fuck it als wat automatisatie zoals een voedingscontroller of hydro of je een afzuiger met sensor gebruikt appart bezien wordt als professioneel…

            Nogmaals succes😉

            Comment


            • NewNoobie
              NewNoobie commented
              Editing a comment
              Ik denk dat het moeilijk wordt voor de politie. O ja leg het hier maar wij zullen het wel drogen en curen en dan drogen om dan te wegen of het er toe doet😅. Ik denk het niet. Plus als je nat trimt heb je geen knaktest😉

            • JosdeVos
              JosdeVos commented
              Editing a comment
              Gatver man, je doet men brein kraken! 😀 hehehe. Ik snap de frustratie. Blijkbaar zijn dat misschien ook de punten waarom de politiek er bij ons maar moeilijk over eens geraakt?
              Ok, in nederland, de states, spanje en canada is er beleid.
              Laat ons dat even uitpluizen. We moeten het licht misschien niet uitvinden?

            • JosdeVos
              JosdeVos commented
              Editing a comment
              Ja hallo,...
              Ben ik even wakker geschoten van jullie beleid in nederland te lezen...
              😂 😂 Wat een contradictorische zever hebben jullie daar voor elkaar gekregen zeg.
              Jeetje... Ok, In Nederland gaan we geen antwoorden vinden....
              Als je dertig gram mag hebben liggen en niet meer... Dan is het vet van de boter...

            #10

            ​​​​​ Ik wou even een link naar een interessant wetenschappelijk artikel plaatsen maar na we regels gelezen te hebben ben ik niet zo zeker of dit kan?

            Het is geen reclame, geen product of vraag naar handtekeningen.
            Enkel benoeming van de studie, de resultaten en de discussie.

            Dit is wel een hyperlink 🔗 als ik me niet vergis.

            Bon, het is te vinden op jamanetwork.com

            Just type cannabis en u vindt verschillende studies met resultaten.


            ​​​
            ​​​​​
            ​​​​​

            Comment


              #11
              Wil hier niet teveel gaan herhalen wat NewNoobie al goed aangehaald heeft want max 5 planten zonder wetgeving over oppervlakte, licht en dergelijke zorgt er gewoon voor dat ik een 3x3 tent koop voor 5 bomen te kweken.

              Voor de rest heb ik er mij zelf nog niet in verdiept maar een model zoals NL of Duitsland willen we niet denk ik waar je niet zelf mag kweken. Geen idee hoe het precies in Canada geregeld is maar ik las dat je daar wel 30g per aankoop mag doen EN mag vervoeren! Ook mag je zelf je planten kweken daar en staat er geen limiet op hoeveel je thuis mag liggen hebben. (dit vond ik na een snelle google search dus schiet mijn kop er niet af als het anders blijkt te zijn of ondertussen al aangepast is)

              Als je het serieus meent zou ik ze ook proberen laten inzien dat er veel belastingen te heffen vallen op iets wat nu toch al geconsumeerd wordt door iedereen die het wil gebruiken.
              Dat ze er werkgelegenheid mee creëren is misschien ook nog een puntje want het moet gekweekt, vervoerd en verkocht worden.


              Veel succes ermee en hoop oprecht dat het je lukt

              Comment


              • Snuitje
                Snuitje commented
                Editing a comment
                Aan de andere kant: het feit dat stofzuigers nu al begrensd worden doet het ergste vrezen. Iedere watt die 'verspild' wordt aan 'hobby', die ook nog 'ongezond' is zal keihard worden neergeslagen door de linkse natuurpartijen, conservatief rechts, en de klimaatgekken die overal zitten ondertussen.

              • DerpiE
                DerpiE commented
                Editing a comment
                Denk dat we inderdaad in de richting uit moeten van max aantal bloeiende planten. Als je je planten legaal kan voorgroeien zonder zorgen boeit het mij niet zoveel dat ik er maar 5 of desnoods zelfs 3 zou mogen afbloeien. Max wattage lijkt me moeilijker te controleren. Politie voor de deur? Ff lamp dimmen voor we ze binnenlaten

              • Snuitje
                Snuitje commented
                Editing a comment
                Ja, voor een subcultuur gaan ze ook geen regels maken. Liever hebben ze dat cannabis naar de achtergrond verdwijnt. Beste is op die paar partijen stemmen die tenminste een open blik erop willen houden. En dan hopen en bidden, en stiekem lekker kweken.

              #12
              1) Er is een burgerbeweging die zich actief inzet voor slim drugbeleid (betreft niet alleen cannabis):
              SMART on Drugs is een burgerbeweging die ijvert voor de hervorming van het Belgisch drugbeleid en pleit voor een vernieuwde, deskundige en menselijke aanpak.De VZW werd opgericht in 2018.

              In onze visie staan een gezondheidsperspectief, preventie en hulpverlening centraal. De bestraffing van mensen die illegale drugs gebruiken is vanuit dit standpunt niet verdedigbaar. Daarnaast wensen we een doordacht beleid dat zowel legale als illegale middelen omvat.

              Samen met onze Franstalige partner STOP1921 en de studentenbeweging Students for Sensible Drug Policy Belgium, willen we het Belgische drugbeleid wezenlijk veranderen.

              Lees hieronder de standpunten van SMART on Drugs. Deelt u onze mening? Laat uw stem horen en steun onze boodschap door het manifest te ondertekenen!
              https://smartondrugs.be/wie-zijn-wij/​
              Ze hebben een manifest dat u kan ondertekenen (ik zou het linken maar da's tegen de regels hier? Zie hun "DOE MEE" pagina).

              2) Voor wie info zoekt, Cannabiskenners heeft een podcast, een site en een Twitter account.
              Interessante interviews met (en quotes van) bekende mensen (experts, politci, hoofdcommissaris Muyshondt..).
              www.cannabiskenners.be

              Comment

              Bezig...
              X