Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benodigdheden om een Coffeeshop te beginnen.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    Comment


      #17
      Re: Benodigdheden om een Coffeeshop te beginnen.

      Coffeeshops prijzen zichzelf uit de markt als je hun gramprijzen bekijkt.. de verschillen worden te groot en daar profiteren die huisdealers van. Je kan hier prima wiet kopen voor 5€/gr , mits je een bekende bent. Dezelfde wiet waar de coffeeshop rustig het dubbele voor vraagt. De tussenhandel is juist DE plek waar veel vervelends gebeurd, en waar ook het meest duidelijk is hoe sterk deze tak van sport veranderd is. Ik zie meer kwekers zaken in eigen hand houden en vind dat eigenlijk helemaal geen slechte ontwikkeling.
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #18
        Re: Benodigdheden om een Coffeeshop te beginnen.

        Thuis kweken/verkopen is inderdaad makkelijker, maar mij lijkt het gewoon leuk om een eigen coffeeshop te hebben met mensen die over de vloer komen en komen roken. En het lijkt me rellax dat je zelf kan inrichten om er een mooie chil room van te maken.
        En het gewoon als echt werk te zien. Je krijgt niet de naam van .... is een dealer, nee je coffeeshop word aangesproken. ook ik als coffeeshop baas word aangesproken maar dan op een hele andere manier naar mijn mening. En als je het goed doet als coffeeshop baas word je gecontroleerd en is er niks aan de hand.

        De mensen die tot nu toe gereageerd hebben, heel erg bedankt voor de informatie !
        nogmaals : alle informatie waar je denkt dat ik iets aan kan hebben is welkom!

        Comment


          #19
          Re: Benodigdheden om een Coffeeshop te beginnen.

          @En als je het goed doet als coffeeshop baas word je gecontroleerd en is er niks aan de hand.

          Vergeet dat maar: heel veel gemeenten willen thans de reeds verleende vergunningen intrekken. De kleinste (vermeende) overtreding leidt tot sluiting. Dit bestuursbesluit kun je aanvechten, maar als je na een half jaar of nog langer uiteindelijk gelijk krijgt ben je failliet. Dan mag je gaan procederen tegen de gemeente om een schadevergoeding wegens onrechtmatige overheidsdaad. Denk je nu echt dat dit met bijstand van een pro-Deo advocaat of een randdebiel uit een rechtwinkel iets oplevert?

          Comment


            #20
            Re: Benodigdheden om een Coffeeshop te beginnen.

            Veel succes met je plannen in elk geval!
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #21
              Re: Benodigdheden om een Coffeeshop te beginnen.

              Ja dat zijn ook de dingen waar ik naar opzoek ben. hoe de gemeente en andere instanties waar je mee te maken krijgt met jou en je coffeeshop om gaan.
              En of het t wel waard is om er aan te beginnen. ik krijg de indruk van niet maar toch wil ik het zeker weten. het lijkt me echt vet.

              Comment


                #22
                Re: Benodigdheden om een Coffeeshop te beginnen.

                vooral die andere instanties zou ik niet uit het oog verliezen.. maffia-achtige clubjes loop je al snel tegenaan
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #23
                  Last edited by Xtreme; 29 August 2011, 16:13.

                  Comment


                    #24
                    Re: Benodigdheden om een Coffeeshop te beginnen.

                    Coffeeshops beginnen is in deze tijd erg moeilijk tot misschien wel onmogelijk.
                    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                    Comment


                      #25
                      Re: Benodigdheden om een Coffeeshop te beginnen.

                      Ik denk dat Xtreme met zijn bericht hierboven de spijker wel op zijn kop slaat. Die getallen, samen met het gegeven dat er kennelijk geen hypotheken- en of andere leningen worden uitgegeven, maakt het voor 'de gewone Nederlander' toch al snel onmogelijk. Of je moet natuuurlijk een leuk 'wit' zakcentje hebben, of een rijke oom hebben oid

                      Daarnaast weet ik dat bijvoorbeeld de gemeente Nijmegen een bepaald principe hanteerd betreft coffeeshops. Mocht een van de shops sluiten / failliet gaan, dan zal de vergunning niet meer verlengd worden. Hiermee proberen ze het aantal coffeeshops te beperken. Daarbij moet ik natuurlijk wel vermelden dat Nijmegen er behoorlijk wat heeft op loopafstand van elkaar.
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                      Comment


                        #26
                        Re: Benodigdheden om een Coffeeshop te beginnen.

                        De huidige exploitanten zijn in de "goede tijd" begonnen: de gemeenten deden niet al te moeilijk over een vergunning en in voorkomende gevallen werd er zelfs gedoogd zonder vergunning. Nadien is de boel behoorlijk opgeschoond: een maximaal aantal shops binnen de gemeentegrenzen, geen shops in de buurt van scholen, persoonsgebonden vergunningen in plaats van objectgebonden vergunningen, bij overtredingen de vergunning intrekken enzovoort.
                        Vergelijk het maar met de historie van de huizenmarkt: huis gekocht in de goede tijd en met winst verkocht, de winst aangewend voor de aankoop van een groter huis, desnoods nog een of twee keer en je woont in een kast van een miljoen. Huizen waren gewoon een goudmijn. Zelfs nu met teruglopende prijzen is het voor een starter nauwelijks mogelijk een huis te kopen, zeker nu de banken de kredietregels hebben aangescherpt.
                        Als je nu een coffeeshop wil gaan exploiteren of een riante woning kopen moet een een grote zak met geld meebrengen of draagkrachtige ouders hebben.
                        Last edited by Xtreme; 29 August 2011, 19:17.

                        Comment


                          #27
                          Re: Benodigdheden om een Coffeeshop te beginnen.

                          stel : je begint een geloofsgemeenschap. Iets met rastafari ofzo, wat hindi-grappen, in elk geval iets met veel ritueel gebruiken. Leuk pandje ergens achteraf, lidmaatschap, dus geen open entree. Omwille van de 'kosherheid' van de rituele waar een eigen kwekerijtje, wat ontspanningsmogelijkheden... zeg maar een mentaal kuuroord ofzo. En in de tussentijd dus gewoon stevig doorpaffen. Kost je vast ook wat miljoentjes links en rechts (ja hee zoiets moet er wel sjiek uitzien natuurlijk)... maar een interessante variant van de coffeeshop
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            #28

                            Comment


                              #29
                              Re: Benodigdheden om een Coffeeshop te beginnen.

                              ja dat was nogal een farce... maar zo'n constructie mits correct en zonder sideletters of dubbele agenda's zou een antwoord kunnen zijn op de regeldrang van de overheid mbt de "ouderwetse" coffeeshop. Er zal dan ook wel iets gelden van "geen aktieve ledenwerving", geen reclame, transparante boekhouding...

                              Mocht sinterklaas mij verwennen met en miljoentje of wat zou een soort besloten wietclub naar engels model best lollig zijn om te onderzoeken. Realiteitsgehalte : nihil
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment


                                #30

                                Comment

                                Bezig...
                                X